کد خبر: ۵۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
فرماندار شیراز:

سهام عدالت بین کارگران فصلی و ساختمانی توزیع می‌شود/ کارگران از حقوق قانونی خود بی ‌اطلاعند

نماینده عالی دولت در شیراز توجه به قشر کارگر را مهمترین اصل برای توجه به بخش اقتصاد و شعار سال 93 خواند

به گزارش شیرازه، فرماندار شهرستان شیراز از توزیع برگ سهام عدالت بین کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد و گفت: کارگران قشر خدوم و زحمتکش جامعه هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری شیراز، مصطفی امیری، فرماندار شهرستان شیراز در دیدار با انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه از توزیع برگ سهام عدالت بین کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد و گفت: پیشنهاد می شود در صورت عدم منع قانونی با هماهنگی با سازمان اقتصاد و دارایی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی دبیرخانه سهام عدالت در انجمن صنفی مستقر شود تا اعضای انجمن بدون بروکراسی اداری نسبت به تحویل سهام خود اقدام کنند.

وی بر لزوم توجه به ظرفیت‌ های نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: کارگران قشر خدوم ، آسیب پذیر و زحمتکش جامعه هستند و از این رو وضعیت کارگران و معیشت کارگران باید بیشتر مد نظر قرار گیرد که در این راستا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشکلات کارگری در شهرستان را با جدیت دنبال کند.

امیری با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران از حقوق قانونی خود بی ‌اطلاع هستند خاطرنشان کرد: متولیان کار باید به صورت مستمر با کارگران ارتباط داشته باشند و پیش از آنکه کارگران به آنان مراجعه کنند، خود مشکلات آنان را رصد و حل و فصل کنند.

نماینده عالی دولت در شیراز توجه به قشر کارگر را مهمترین اصل برای توجه به بخش اقتصاد و شعار سال 93 خواند که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال عنوان و تاکید شد، اظهار داشت: مشکلات درمانی و رفاهی کارگران مرتفع شود.

در ادامه سید محمد فرشیدیان نیز رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزان و استاد کاران ساختمانی شیراز و حومه در خصوص فعالیت های انجام شده انجمن برای کارگزان توضیحاتی ارائه نمود و گفت: به نظور ساماندهی کارگران ساختمانی این قشر شناسایی می شوند و باهمکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در 16 رشته شغلی مهارت های لازم را می بینند و کارت مهارت دریافت می نمایند.

نظرات بینندگان