کد خبر: ۵۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

سالگرد ارتحال آیت الله آیت اللهی با حضور نایب رئیس مجلس+ تصاویر

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله آیت اللهی با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، عمای اهل تسنن جنوب کشور و مردم لارستان برگزار گردید.

به گزارش شیرازه به نقل از صبح لارستان، مراسم دومین سالگرد آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی(ره)، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، علاء الدین بروجردی ریاست کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مسئولان استانی، جمع کثیری از علمای اهل سنت جنوب کشور، روحانیون، شاگردان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم باشکوه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، قائم مقام مجلس شورای اسلامی، با عرض تسلیت به مناسبت رحلت عالم عالیقدر آیت‌الله آیت‌اللهی(رحمه الله علیه) به مردم لارستان بزرگ و خطه جنوب کشور، اظهار کرد: این عالم وارسته، مبارز نستوه و خستگی ناپذیر، در طول دوران عمر با برکت خود، توانست خدمات ارزنده در زمینه‌های مادی و معنوی از خود برجای بگذارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد: مردم و به ویژه عشایر شجاع منطقه لارستان این خطه را به گورستان انگلیسی‌های متجاوز دیروز و ایران را به گورستان صدام امروز تبدیل کردند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دین برای حیات سیاسی ما دارای برنامه است، تصریح کرد: انسان مسلمان دارای خط و مشی سیاسی روشن در دنیای امروز است.

وی خاطر نشان کرد: بیت شریف و فقیه پرور آیت اللهی(ره) در لارستان نماد فهم صحیح دین و دستیابی به مقام فقاهت و دریافت صحیح آموزه‌های دین است و این ارادت مردم لارستان به این بیت شریف به واسطه‌های آن است که این ستاره‌های پرفروغ در سایه قرآن و اهل بیت(ع) به مقام علم، فقاهت، دانش و آموزه‌های دینی نائل شده‌اند.

ابوترابی با اشاره به پیام تسلیت رهبری در روز رحلت امام جمعه لارستان، گفت  :رهبری در این پیام جملاتی را به کار بردند که نسبت به دیگران به کار نبرده‌اند.

در پایان مراسم، موزه آثار، دست نوشته‌ها، اشیاء باقی مانده از حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) و پایگاه اطلاع‌رسانی این عالم جلیل القدر توسط حجت الاسلام ابوترابی فرد و دکتر بروجردی افتتاح و رونمایی شد.

نظرات بینندگان