کد خبر: ۵۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 20 خرداد

بفرمایید فاضلاب!

سرمایه‌گذاران چینی قرار است برای شیراز شهر سنگ بسازند. اولین کارت شهروندی کشور در شیراز رونمایی شد.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» از یک فاجعه زیست محیطی گفته و تیتر زده «فاضلاب شیراز وارد چرخه غذایی مردم می شود!». این خبر که در صفحات داخلی به آن پرداخته شده در مورد آلودگی رودخانه سلطان‌آباد است که به علت ورود فاضلاب کارخانه روغن نباتی به آن، آلوده شده و این آلودگی در نهایت وارد چرخه غذایی مردم استان می‌شود. این مطلب دستاورد تحقیقی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام گرفته و دیروز در جلسه شورای شهر، به طور کامل گزارش آن به اعضای شورا داده شد. مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس هم خبر از نیمه کار ماندن 1300 طرح عمرانی داده که این موضوع نیز در صفحه اول تیتر شده. موضوع اولین کارت پرداخت شهروندی کشور که در شیراز رونمایی شده هم در این روزنامه قابل مشاهده است؛ قرار است این کارت، کیف پول الکترونیک شهروندی باشد تا مردم بتوانند با آن علاوه بر پرداخت قبوض، کرایه وسایل نقلیه عمومی را نیز بپردازند. «پزشک خانواده اصلاح می شود، نه تعطیل» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که به موضوع اصلاحیه طرح پزشک خانواده در راستای طرح ارتقای سلامت که هم اکنون در حال اجراست، اشاره کرده است. صفحه ورزشی امروز از مدال طلای کشتی گیر ایرانی تیتر زده و در کنار آن هم آورده «فوتبال روی میز فارس با دو تیم در راه مسابقات قهرمانی کشور».

«افسانه» پای چینی‌ها را به صفحه اول کشانده و تیتر زده «چینی ها شهر سنگ فارس را می سازند». در این خبر به اظهار تمایل گروهی از فعالان اقتصادی چینی برای سرمایه‌گذاری در صنعت سنگ فارس اشاره شده. خبر سفر روحانی به ترکیه و دیدار وی با عبدالله گل هم از عناوین دیگر صفحه اول این روزنامه است که با عکسی از این دیدار، به چاپ رسیده. یادداشت امروز با عنوان «بن بست فروشگاهی» به موضوع عدم سوددهی کسب و کارهای کوچک اشاره کرده و علت این عدم سود دهی را اصلاح نشدن سیستم صنفی عنوان کرده است. این روزنامه خبر دیدار رهبر انقلاب با مدیران، رییسان و محققان جهاد دانشگاهی را هم در صفحات داخلی پوشش داده.

«عصرمردم» اما ترجیح داده تیتر یک خود را به «تاکید مقام معظم رهبری بر کار و فعالیت جهادی» اختصاص دهد. تیترهای استانی امروز که برای صفحه اول انتخاب شده‌اند هم عبارتند از «استاندار فارس: مشکلات استان را نمی توان یک شبه برطرف کرد» و «قرار نیست که هرکس منتقد باشد مخالف نیز باشد» که به نقل از یکی از اعضای شورای شهر به چاپ رسیده. در فضای کنونی شهر، این جمله تذروی می‌تواند نشان دهد که برخی از اظهار نظرات شورائیان، شخصی است. در پایان، کاریکاتور امروز که از سیر بسیار صعودی افزایش قیمت خودرو گفته.

«نیم‌نگاه» قسمتی از صفحه اول خود را در اختیار شهرداری قرار داده و تمام و کمال از کارت شهروندی گفته. خبر دیدار رهبر انقلاب با اصحاب جهاد دانشگاهی هم از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. «استقرار شبکه جامع سلامت در فارس جهت بهبود طرح پزشک خانواده موثر خواهد بود» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که به نقل از معاون سلامت وزیر بهداشت که به شیراز سفر کرده، به چاپ رسیده است. اما در صفحه آخر این روزنامه شاهد مطلبی هستیم با عنوان «فارس از حیث منابع بانکی استانی ثروتمند، اما در پرداخت تسهیلات بعد از بسیاری از استان های کشور است» که مربوط به مصاحبه با سرپرست یکی از بانک‌های استان است.

نظرات بینندگان