کد خبر: ۵۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
فرماندار شیراز خبر داد:

راه‌اندازی بازارچه فروش محصولات مشاغل خانگی در شیراز

فرماندار شهرستان شیراز راه اندازی بازاچه صنایع دستی و فروش محصولات مشاغل خانگی را ضروری دانست.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز،  مصطفی امیری در دیدار با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به خدمات این ارگان و ضمن تقدیر از فعالیت های آنان گفت: فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) با رویکرد توانمند سازی و ساماندهی مددجویان توانسته چهره فقر را کمرنگ کند.
وی افزود: تلاش های کمیته امداد عبادتی ارزشمند است چرا که کمک به ضعفا عبادت است و این نهاد توانسته است فعالیت های مناسبی را انجام دهد.
وی در این راستا حذف فقر و توسعه عدالت اجتماعی را مهم ترین هدف امام خمینی(ره) از تشکیل این ارگان خواند و تصریح کرد: توجهات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توجه به قشر محروم و نیازمند جامعه نیز نشان از اهمیت این مهم دارد.
فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه فقر زنگ خطری برای جامعه است افزود: فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست چرا که جامعه اسلامی توجه به ارزش های اسلامی واحیای سنت های پیامبر (ص) رادر صدر همه امور قرار داده است.
وی کمک به اقشار کم جامعه را وظیفه مسئولان دانست و گفت: در این رابطه ضروری است مراکز و نهاد ها با همکاری بکدیگر زمینه حمایت از این قشر را فراهم اورند.
امیری در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت کمیته امداد مبنی بر حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست افزود: توجه به اشتغال زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست به توسعه امنیت اجتماعی در جامعه کمک می کند که در این رابطه باید به اشتغال زایی این قشر توجه ویژه ای شود.فرماندار شهرستان شیراز ایجاد بازارچه فروش محصولات مشاغل خانگی را پتانسیل خوبی برای اشتغال بانوان تحت پوشش کمیته دانست و افزود: البته این امر نیازمند حمایت و ساماندهی توسط نهاد های ذیربط و ایجاد فضای مناسبی دارد که به زودی با هماهنگی با شهرداری شیراز در جهت عملیاتی شدن این بازارچه اقدام خواهد شد.
امیری ایجاد بازارچه را باعث رونق اشتغال دانست و افزود: افرادی که در خانه هایشان به تولیدات انجام می دهند می توانند با ایجاد این بازارچه ها بدون واسطه و مراجعه به مغازه ها محصولات خود را به فروش برسانند.
وی در بخش دیگیری از سخنان خود به موسسات خیریه که به درب منازل مراجعه می کنند اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از موسسات بدون مجوز قانونی برای دریافت وجوهات خیریه به درب منازل مراجعه می کنند که این امر غیر قانونی است.
در این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان و تلاش برای توانمند سازی آنان را از مهم ترین شاخصه های کمیته امداد ذکر کرد و افزود: مشارکت مردم و خیرین در ارائه خدمات مطلوب می تواند در جهت هر چه موفقیت واقدامات فعاالیت های این نهاد و کمک به محرومین موثر باشد.


نظرات بینندگان