کد خبر: ۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

آیا «سونامی سرطان» به خرامه می رسد؟

سازمان بهداشت جهانی از سونامی سرطان تا 20 ساله آینده در ایران هشدار داده است که از مهمترین دلایل آن ضعف مدیریت صحیح پسماند ها است.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، مدیریت پسماند یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورهاست تا جایی که در بسیاری از کشورهای دنیا دفن زباله‌ها به صفر رسیده است چرا که درصد بالایی از زباله مثل کاغذ، چوب، شیشه، پلاستیک قابل بازیافت است و قسمتی هم که مانند زباله‌های تر می‌توانند به طبیعت برگردانده شوند، به کود ورمی کمپوست و ارگانیک تبدیل می شوند.

در همه جای دنیا باتری را از بقیه زباله‌ها جدا می‌سازند، حتی سطل آشغال‌های چینی جای مخصوصی برای باتری‌های غیر استفاده دارند زیرا هر یک عدد باتری با تولید سم، حجم زیادی از پسماندها را غیر استفاده می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی از سونامی سرطان تا 20 ساله آینده در ایران هشدار داده است که از مهمترین دلایل آن همین مدیریت صحیح پسماند ها است. اگر پسماند کارخانه ها که دود تولیدی آن ها است مدیریت شود هوا آلوده نمی‌شود، اگر فاضلاب‌های خانگی به برق تبدیل شود آب های کشور آلوده نمی شوند تکنولوژی و استفاده از وسایل در کشور ما کمتر از آمریکا و اروپا است پس چرا با معضلات آلودگی همراهیم؟ جواب این سوال تنها در مدیریت صحیح پسماند ها است.


با پیگیریهای دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار  جهت خرید و نصب یک دستگاه زباله سوز در بیمارستان جوادالائمه (ع) شهرستان خرامه اختصاص داده شد.

اما عدم مدیریت پسماند و زباله های شهری و روستایی معضلی بسیار بزرگ است که در صورت ادامه این رویه، خطرات غیرقابل جبرانی دامن گیر مردم شهرستان خرامه خواهد شد.

احسان خازن فرماندار خرامه در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، وضعیت دفع و دفن بهداشتی زباله های شهری را نامناسب و نامطلوب خواند و علت انتشار بسیاری از بیماری ها را عدم توجه به این مسئله عنوان کرد.

این مسئله ما را برآن داشت تا گزارشی از محل دفن زباله های خرامه تهیه کنیم، تصاویر زیر مربوط به محل دفن زباله های خرامه واقع در 6 کیلومتری جنوب خرامه می باشد:

 

منابع اطلاعاتی:

بازار خبر، پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد ایران

جوان آنلاین

روزنامه مناقصه مزایده

پایگاه اطلاع رسانی دکتر داریوش اسماعیلی

پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان خرامه 

نظرات بینندگان