کد خبر: ۵۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
جام جهانی 2014 - برزیل

صدرنشینی برزیل با درخشش نیمار/ صعود سزاوارانه مکزیک +جدول

تیم های برزیل و مکزیک با برتری قاطع مقابل حریفان خود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 راه یافتند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم‌های برزیل و کامرون در دیدار سوم خود در گروه A از ساعت 30 دقیقه بامداد روز سه شنبه در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا به مصاف هم رفتند که در پایان برزیل با برتری 4-1 به کار خود پایان داد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود.

در این بازی نیمار (17، 35)، فرد (49) و فرناندینیو (84) برای برزیل گل زدند و تک گل کامرون را هم ژوئل ماتیپ در دقیقه 27 به ثمر رساند. 

بازی با حملات گسترده زردپوشان برزیل آغاز شد، آنان با حمایت تماشاگران پرشور خود قصد داشتند تا از همان دقایق اولیه به گل دست یابند تا با صدرنشینی گام به مرحله یک هشتم پایانی بگذارند.

نیمار در دقیقه 17 موفق شد پاس گوستاوو را با یک بغل پای فنی به گل نخست میزبان تبدیل کند. کامرون که در این نیمه به هیچ وجه تیم دست و پا بسته‌ای نبود موفق شد در دقیقه 26 گل تساوی را به ثمر برساند. این بار جوئل ماتیپ موفق شد گلی شبیه به گل برزیل را به ثمر برساند. برزیل در ادامه سراپا حمله شد و موفق شد در دقیقه 35 از روی غفلت مدافعان کامرون باز هم به گل برسد. این بار نیز نیمار با حرکت انفرادی موفق شد گلزنی بکند تا به تنهایی با 4 گل در صدر جدول گلزنان جام قرار گیرد و برزیل نیمه نخست را با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان برساند.

برزیل در نیمه دوم نیز دست از تلاش نکشید و موفق شد دو بار دیگر دروازه کامرون را باز کند. فرد در دقیقه 49 موفق شد پاس داوید لوئیز را به گل سوم تیمش در این دیدار تبدیل کند و فرناندینیو نیز در دقیقه 88 گل دیگر برزیل را به ثمر رساند تا خیال برزیلی‌ها بابت پیروزی راحت شود.

البته در اواسط نیمه دوم نیمار مصدوم شد تا هواداران این تیم نگران شوند، هرچند این بازیکن به نظر می‌رسد مصدومیتش جدی نباشد.

بدین ترتیب برزیل با یک پیروزی پرگل مرحله گروهی را پشت سر گذاشت و در مرحله بعد باید به مصاف شیلی تیم دوم گروه B برود.

صدرنشینی برزیل با درخشش نیمار/ صعود سزاوارانه مکزیک +جدول
نیمار، مهاجم تیم ملی برزیل یکی از بهترین‌های تیمش در این بازی بود. این مهاجم جوان در 71 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت، دو گل به ثمر رساند،‌ 42 پاس داد و چهار شوت روانه دروازه کامرون کرد تا به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود.
پیروزی قاطعانه مکزیک بر کرواسی

به طور همزمان در حساس‌ترین دیدار این گروه و در ورزشگاه پرنامبوکو شهر رسیف تیم‌های کرواسی و مکزیک در آخرین دیدارشان به مصاف هم رفتند که در پایان این مکزیک بود که حریف اروپایی خود را با شکست 3-1 از دور رقابت ها کنار زد.

برخلاف آنچه که پیش از بازی تصور می‌شد، مکزیک که یک تساوی برای صعود می خواست شروع بهتری داشت و حتی در نیمه نخست تیر دروازه کرواسی را هم به لرزه درآورد، نیمه‌ای که نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل نداشت. 

در نیمه دوم مکزیک بهتر از 45 دقیقه نخست بازی کرد و با ورود خاویر هرناندز به جای جیووانی دوس سانتوس در دقیقه 62 توان تهاجمی این تیم بیشتر شد. سبزپوشان مکزیک آنقدر حمله کردند تا اینکه روی کرنر ارسالی از سوی هکتور هررا، رافائل مارکز، کاپیتان 35 ساله تیم ملی مکزیک موفق شد، دروازه کرواسی را باز کند. هنوز کروات‌ها  به خود نیامده بودند که آندرس گواردادو سه دقیقه بعد از گلزنی مارکز موفق شد برای دومین بار دروازه شاگردان کواچ را باز کند.

پس از این گل کرواسی بی‌انگیزه به دنبال توپ می‌دوید و مکزیک به دنبال زدن گل‌های دیگر بود که در این بین خاویر هرناندز با گلزنی در دقیقه 82 اختلاف را به سه گل رساند و جشنواره گل آزتک‌ها را کامل کرد.

البته این پایان کار نبود و تیم کرواسی در دقیقه 87 توسط ایوان پریسیچ به یک گل رسید و اختلاف را به دو گل رساند. در نهایت مکزیک بازی را با نتیجه 3 بر یک برد تا با هفت امتیاز و تفاضل گل 3+ به عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 شود. تیم ملی مکزیک در این مرحله از مسابقات به مصاف هلند می‌رود.

صدرنشینی برزیل با درخشش نیمار/ صعود سزاوارانه مکزیک +جدول
رافائل مارکز، مدافع کهنه کار تیم ملی مکزیک که گل اول تیمش را در این بازی به ثمر رساند، در 90 دقیقه حضورش در این بازی یک گل زد، 51 پاس داد و یک شوت روانه دروازه کرواسی کرد تا به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود.

بدین ترتیب برزیل و مکزیک هرکدام با کسب 7 امتیاز و تفاضل گل متفاوت به ترتیب به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه A به دور دوم راه یافتند و در گروه B نیز هلند و شیلی با 9 و 6 امتیاز در جایگاه های اول و دوم راهی یک هشتم نهایی شدند.

جدول رده بندی گروه A


ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 برزیل 3 2 1 0 7 2 5 7
2 مکزیک 3 2 1 0 4 0 4 7
3 کرواسی 3 1 0 2 5 6 -1 3
4 کامرون 3 0 0 3 1 9 -8 0

طبق برنامه  در مرحله یک هشتم نهایی برزیل باید به مصاف شیلی برود و مکزیک و هلند هم با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

نظرات بینندگان