کد خبر: ۵۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 5 تیر

از 2000 معتاد ولگرد در فارس تا کودکانی که دیگر خاک‌بازی نمی کنند!

نقشه راه استاندارد سرمایه‌گذاری در فارس تدوین می شود.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» نیمی از صفحه اول خود را به سردار سجادیان اختصاص داده؛ از تیتر یک امروز بگیرید تا عکس صفحه اول. «تحول در امنیت فارس» تیتر امروز این روزنامه است که کارنامه کاری سردار را مختصرا بررسی کرده. در کنار این مطلب درخواست مردم فارس تیتر شده که خواهان ابقای سجادیان هستند. بازرس کل استان هم که عده‌ای وی را به مچ‌گیری متهم کرده‌اند گلایه کرده و گفته: «فارس ظرفیت اطلاع رسانی شفاف از بازرسی ها را ندارد». این مطلب از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. جلسه جامعه روحانیت شیراز با حضور استاندار برگزار شده که در این جلسه آیت الله ایمانی وظیفه تامین امنیت را به دوش روحانیت گذاشته و گفته: «بخش عمده تامین امنیت در جامعه بر عهده روحانیت است».

«عصرمردم» از میان صحبت‌های رییس کل دادگستری فارس تتیتر زده؛ «در زمینه مقابله با مفاسد اقتصادی و زمین خواری با هیچ کس شوخی نداریم». مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس هم از تهیه پیش نویس نقشه راه استاندارد سرمایه گذاری در فارس خبر داده که این خبر از جمله عناوین داخلی عصرمردم است. امیدواریم این نقشه راه وضعیت سرمایه گذاری در فارس را سروسامان ببخشد.

«افسانه» هم از میان صحبت های رییس کل دادگستری تیتر زده و عکسی از بازی دیشب تیم ملی را نیز در صفحه اول خود به چاپ رسانده. یادداشت امروز با تیتر «قهر با بازی» قلم نقد خود را به بازی‌های کامپیوتری کشیده و از کاهش میزان بازی‌های سنتی و قدیمی گلایه کرده. همچنین از اینکه والدین به بهانه کثیف شدن بچه ها و بیماری، آنها را از خیلی از بازی‌ها مثل بازی با خاک و ... منع می‌کنند، گلایه کرده است. این روزنامه در ادامه روی آوردن بچه‌ها به بازی‌های کامپیوتری را بعنوان علت بسیاری از بی‌حوصلگی‌ها در بچه‌ها عنوان کرده است. رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز هم در گفت وگوی اختصاصی با افسانه گفته: «تعطیلی هر کارخانه تعداد پرونده های قضایی را افزایش می دهد».

«خبرجنوب» تیتر یک خود را به خداحافظی با سردار سجادیان اختصاص داده و گزینه‌های احتمالی جایگزینی وی را هم معرفی کرده. به گفته این روزنامه فرماندهان گیلان، البرز و مازندران گزینه های احتمالی برای فرماندهی انتظامی فارس هستند. «شکایت حقوقی خود را از منزل ارسال کنید» تیتر دیگر خبرجنوب است که به نقل از رییس کل دادگستری فارس آورده شده. وی در این رابطه گفته: «با راه اندازی دفاتر مراکز قضایی دیگر نیازی به حضور شاکیان حقوقی در دادگستری نیست». تیتر دیگر این روزنامه مربوط به گزارشی در مورد روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. این گزارش دو آمار تکان‌دهنده‌ی 2 هزار معتاد ولگرد و 300 هزار معتاد در فارس را داده که جای نگرانی بسیاری دارد. همچنین در این گزارش به عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها در این رابطه اشاره‌ای شده است. «کم فروشی به پمپ بنزین های فارس رسید» تیتر داخلی این روزنامه است که به سراغ مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس رفته و با وی گفت وگویی ترتیب داده که جناب مدیر کل نقص فنی 17 درصدی از نازل‌های بررسی شده در پمپ بنزین‌های فارس را تایید کرده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر برای این موضوع چاره‌ای اندیشه شود و با متخلفان برخورد شود.

نظرات بینندگان