کد خبر: ۵۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 9 تیر

آثار هنری شیراز را در جعبه‌های کفش و پیتزا بخرید!

با وارد شدن به ماه ضیافت الهی عده‌ای دانسته و ندانسته اقدام به حرمت شکنی این ماه می‌کنند که می‌بایست با این افراد برخورد جدی شود.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» تیتر یک خود را به وعده‌های مدیر کل راه و شهرسازی فارس اختصاص داده و از بهره برداری آزادراه اصفهان-شیراز تا سال 96 تیتر زده. همچنین وی از تحویل 50 هزار واحد مسکن مهر شیراز تا پایان امسال خبر داده. به گفته هوشنگ عشایری «تا کنون 60درصد مسکن مهر در فارس پرداخت شده و 40 درصد باقیمانده که حدود 50 هزار واحد است تا پایان سال تحویل داده می شود» یادداشت امروز از ضرورت چشم‌انداز 20 ساله شهرداری گفته که روز گذشته شهردار شیراز بر لزوم وجود این چشم‌انداز تاکید کرده بود. همچنین بر ضرورت هماهنگی بسیار بیشتر بین سازمان‌هایی تاکید کرده که به نظر نویسنده، شهرداری برای انجام به موقع پروژه‌های عمرانی نیازمند هماهنگی با این دستگاه‌هاست. سازمان هایی مانند آب و برق و غیره.

«عصرمردم» از میان صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع قاریان که روز گذشته برگزار شد، تیتر یک خود را انتخاب کرده. این روزنامه نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان را با تیتری در خصوص «فارس ایرلاین» منتشر کرده و از مخالفت مدیر کل با این موضوع خبر داده. آیت الله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ماه مبارک رمضان تاکید کردند: «باید سمت و سوی جامعه به سمت عمل به قرآن هدایت شود» که این مطلب در صفحه فارس این روزنامه به چاپ رسیده است.

«نیم‌نگاه» تیتری کشوری برای خود انتخاب کرده. عکسی از دیدار دیروز رهبر انقلاب با قاریان با تیتر «استحکام درونی به جوامع قدرت حرکت و عبور از چالش ها را می دهد» به چاپ رسیده که از بیانات ایشان استخراج شده است. معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگویی با این روزنامه از متولیان مقابله با حرمت‌شکنان خواسته تا در ماه رمضان با آن‌ها برخورد کنند و همچنین خواستار تبلیغات محیطی مناسب برای این ماه پربرکت شده. این خبر در صفحه سوم نیم‌نگاه به چاپ رسیده. صفحه آخر هم تمام و کمال در اختیار شهرداری قرار گرفته است و در مورد پروژه پارکینگ مهستان گفته است.

«خبرجنوب» تیتر یک خود را به استهبان، بزرگترین انجیرستان جهان اختصاص داده و تیتر زده: «زخم تبر بر تن بزرگترین انجیرستان جهان». موضوع از آنجا سرچشمه می‌گیرد که این روزها سودجویان بازار ذغال با اره و تبر به جان درختان انجیر 250 ساله استهبان افتاده‌اند و ذغال مرغوب این درخت را کیلویی 4 تا 6 هزار تومان به فروش می‌رسانند. شیراز هم که کماکان در حال و هوای نوروز است و شهرداری هنوز المان‌های شهری را که به مناسبت سال نو برپا کرده بود جمع نکرده است. گزارشی در این خصوص را می‌توانید در خبرجنوب امروز مشاهده کنید. مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفته ایرلاین برای فارس توسعه‌ای به همراه ندارد. مدیر کل، ایران را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کرده و گفته در کشورهای توسعه یافته یکی دو ایرلاین برای حمل و نقل هوایی وجود دارد نه 15 تا! همچنین گفته باید تمام ایرلاین‌های ایران به زیر چتر ایران ایر بروند که یک برند جهانی است. قرار است اولین پارک مهارت‌های کودک و نوجوان در منطقه 4 شیراز ساخته شود. این خبر را اعضای کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در بازدید از شهرداری منطقه 4 داده‌اند و اعلام کرده‌اند که این پروژه تا کنون 80 درصد پیشرفت داشته است. صفحه گردشگری هم دوربین خود را به بازارهای فروش آثار هنری برده که در جعبه کفش و پیتزا به فروش می‌رسند و از این روند انتقاد کرده.

نظرات بینندگان