کد خبر: ۵۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۳

صعود فرانسه به یک‌ چهارم‌ نهایی با شکست نیجریه

تیم ملی فوتبال فرانسه با پیروزی برابر نیجریه به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، در یکی دیگر از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل، تیم‌های فرانسه و نیجریه از ساعت 20 و 30 دقیقه امروز (دوشنبه - به وقت ایران) در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا به مصاف هم رفتند، دیداری که با گل‌های پل پوگبا (79) و جوزف یوبو (2+90 - گل به خودی) به برتری 2 بر صفر فرانسه انجامید.
برخلاف انتظار نیجریه بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه 18 توسط امه‌نیکه به گل رسید اما داور آن را آفساید اعلام کرد. جدی‌ترین موقعیت فرانسه را پوگبا در دقیقه 22 از دست داد که ضربه او را ان‌یاما به خوبی دفع کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم اونازی هافبک نیجریه به دلیل مصدومیت شدید زمین مسابقه را ترک کرد. پس از این مصدومیت فرانسوی‌ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند. کریم بنزما در دقیقه 70 می‌توانست تیمش را جلو بیندازد اما ضربه او را مدافعان نیجریه از روی خط دروازه بیرون کشیدند. متئو والبوئنا در دقیقه 77 دیرک دروازه نیجریه را به لرزه درآورد تا عقاب‌های آفریقا جان سالم به در ببرند.

صعود فرانسه به یک‌چهارم نهایی با شکست نیجریه
سرانجام قفل دروازه نیجریه در دقیقه 80 باز شد. ضربه سر پل پوگبا باعث شد تا خروس‌ها با یک گل از حریف خود جلو بیفتند.

در شرایطی که نیجریه برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد، مدافع این تیم جوزف یوبو در دقیقه 2+90 به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا فرانسه با برتری 2 بر صفر مقابل عقاب‌ها به مرحله یک چهارم نهایی جام بیستم راه یابد.

قضاوت این مسابقه بر عهده مارک دابلیو جیجر آمریکایی با کمک های مارک شان هورد از آمریکا و جو فلچر از کانادا بود. علیرضا فغانی و حسن کامرانی فر نیز به ترتیب به عنوان داور چهارم و کمک داور ذخیره این مسابقه حضور داشتند.

به این ترتیب فرانسه با برتری دو صفر برابر نیجریه به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد. این تیم در مرحله بعد باید با برنده دیدار آلمان و الجزایر روبه‌رو شود.

صعود فرانسه به یک چهارم نهایی با شکست نیجریه

پوگبا، هافبک تیم ملی فرانسه که در 90 دقیقه حضورش در میدان، گل اول تیمش را به ثمر رساند و 57 پاس سالم داد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
نظرات بینندگان