کد خبر: ۵۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۳
حاشیه‌نگاری متفاوت از دیدار رهبر انقلاب با مسئولان؛

از لبخندهای نرم رییس جمهور تا خوش و بش از نوع افراطی-اعتدالی!

وقتی فشردگی مقامات مسئول از هر جناح و سلیقه را در حسینیه امام خمینی (ره) می‌بینی ناخودآگاه یاد "حطیم" می‌افتی.
تهران - شانزدهم تیرماه سال 1393 هجری شمسی - نهم رمضان المکرم سال 1345 هجری قمری - حسینیه امام خمینی (ره).

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز؛ دو ساعت به آغاز رسمی برنامه مانده و هنوز دست اندرکاران برگزاری مراسم در تکاپوی آماده سازی فضای حسینیه هستند، که میهمانان یکی یکی از راه می‌رسند.

تجربه ساعت‌ها نشستن در حسینیه امام خمینی (ره) و انتظار شروع برنامه، گویا به تجربه‌ای فراگیر تبدیل شده است و مسئول و غیر مسئول هم نمی‌شناسد. هر چقدر که تلاش کنی تا زودتر از دیگران به حسینیه برسی و جای دلچسب خود را با چشم انداز مناسب برگزینی، باز نباید خیلی مطمئن باشی که به مراد خود برسی. حتی اگر مراسم، مراسم مسئولان نظام باشد.

اینجاست که هاتف اصفهانی به کمکت می‌آید:

فرياد که من از همه ديدار تو را مشتاق ترم وز همه محروم ترم

اگر حمل بر جسارت و بی‌ادبی نشود، دوست داری سراغ برخی از این مقامات محترم بروی و بپرسی: "مگر شما کار و زندگی ندارید که اینقدر زود آمدید؟!" که البته زود از این تصمیم خود پشیمان می‌شوی که " برگذر و کوي او غرقه چو من صد هزار "

این حسینه چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا، تندرو و کندرو! و ... نمی‌شناسد؛ و اصولا با عناوین جعلی در عالم سیاست سر سازگاری ندارد. این را می‌توان از اجتماع تو در تو و فشرده افرادی دید که به هم از این القاب می‌دهند و در حسینیه کنار هم نشسته‌اند و اینچنین مشتاقانه به دیدار رهبر آمده‌اند.

وقتی فشردگی مقامات مسئول از هر جناح و سلیقه را در حسینیه امام خمینی (ره) می‌بینی ناخودآگاه یاد "حطیم" می‌افتی. آن مكان محترم در كنار كعبه که مسلمانان با هر مذهب و مکتب در آن براى دعا جمع مى‏شوند؛ و به آن حطیم می‌گویند چون مردم در آنجا به صورت فشرده جمع می‌شوند. البته در مثل مناقشه نیست!

امروز مقامات لشکری گوی سبقت را از مقامات کشوری برای حضور در مراسم ربودند. سرلشکر رشید از جمله این افراد است که بر یکی از صندلی‌هایی که در انتهای حسینیه چیده شده، می‌نشیند. آیت الله سید احمد خاتمی هم از راه می‌رسد و با استقبال دست‌اندرکاران مراسم جایی را انتخاب می‌کند تا بهتر جایگاه را ببیند. نمایندگان مجلس نیز یکی یکی از راه می‌رسند که در میان آنها نمایندگان اهل سنت خانه ملت نیز حضور دارند. کم کم چهره‌های دانشگاهی هم مثل فرهاد رهبر (رییس سابق دانشگاه تهران) و عبدالله جاسبی (رییس اسبق دانشگاه آزاد) به جمع اضافه می‌شوند.

حضور مسئولان دستگاه قضا به حسینیه با ورود حجت الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه کلید می خورد.

نوبتی هم که باشد نوبت دولتمردان کابینه یازدهم است. ابتدا علی طیب‌نیا (وزیر اقتصاد) و بعد از آن سید محمود علوی (وزیر اطلاعات) با چهره‌ای خندان به جایگاه ویژه‌ای که برای وزیران اختصاص داده شده است، هدایت می‌شوند. علی اصغر فانی (وزیر آموزش و پرورش)، علی یوسنی (دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبي)، ولی الله سیف (رئیس کل بانک مرکزی)، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور)، محمدرضا نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، محمد باقر نوبخت (سخنگوی دولت و... از دیگر دولتمردانی هستند که به حسینیه آمده‌اند.

دولتمردان دولت‌های نهم و دهم نیز میهمان این مراسم هستند، افرادی چون داودی، الهام، نیکزاد، زریبافان، محصولی، محرابیان، اسکندری، سلیمانی، صفار هرندی و...

جمعی اعضای شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، اعضای شورای شهر تهران، معاونان وزیران و شخصیت‌های سیاسی هم در حسینیه حاضر شدند.

تلاوت قرآن، اقامه نماز و خوش و بش‌های صمیمانه، میهمانان را تا شروع مراسم سرگرم کرده است.

کم کم به وقت رسمی شروع مراسم نزیک می‌شویم. در این میان معضل پیدا کردن جا، معضلی دیگر بر معضلات مسئولان اضافه کرده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی کنند!

حضور یک نماینده مجلس هفتم و دبیر کل سابق یک حزب سیاسی و از مسئولین دولت جدید با لباس نظامی از حاشیه‌های جالب این مراسم بود.

در همین گیر و دار جایابی، بلند شدن صدای جمعیت که ندا سر می‌دهند: "صل علی محمد نایب مهدی آمد" حکایت از ورود آقا به حسینیه و شروع مراسم دارد.

سران قوا، روسای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام سید حسن خمینی، حضرت آقا را در ورود به حسینیه همراهی کردند.

اگرچه جمعی از مسئولان در مراسم حضور نداشتند اما غیبت یکی از مقامات که پای ثابت این مراسم در طول سال‌های گذشته است، مشهود بود، و آن هم کسی نبود جز رییس مجلس خبرگان رهبری آیت الله مهدوی کنی.

مراسم با قرائت قرآن شروع شد و بعد رییس جمهور پشت تریبون رفت و 40 دقیقه از مهمترین برنامه های اجرایی کابینه در عرصه فرهنگ گفت و به ارائه عملکرد اقتصادی 11 ماهه دولت و راهبرد دولت در بخش سیاست خارجی و اتفاقات اخیر منطقه نیز اشاره کرد.

حجت الاسلام روحانی به یک راهبرد مهم دولت نیز اشاره و تاکید کرد: «برنامه تحول اقتصادی دولت در سال جاری و در سالهای آینده بر مبنای شکسته شدن و پایان تحریم ها، استوار نشده است و حتی اگر دشمن لجبازی کند، به حول و قوه الهی، راه توسعه و پیشرفت را ادامه خواهیم داد.»

رقیبان انتخاباتی به غیر از محمد باقر قالیباف، همه در جلسه حاضر بودند. علی اکبر ولایتی، سعید جلیلی، محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا عارف، سید محمد غرضی.

بعد از سخنان رییس جمهور، نوبت به فرمایشات رهبر انقلاب رسید. بیاناتی که به نوعی راهبرد سالانه کشور و نظام در آن ترسیم شده است:

«دشمن در زمینه تحریم و تهدید نظامی دستش خالی است و کارش این است که دستگاه محاسباتی ما را خراب کند.

دشمن در میدان‌های واقعی برای مقابله با جمهوری اسلامی نتوانست کاری کند.

جبهه استکبار غیر از دو عامل مادی تهدید نظامی و تحریم هیچ در اختیار ندارد.

هی می‌گویند اسرائیل تهدید نظامی می‌کند و آمریکا مانع می‌شود. علت مانع شدن این است که حمله برایشان مقرون به صرفه نیست. قاطع می‌گویم حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست.

همه بدانند بنده دولت را حمایت و تأیید می‌کنم و از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می‌کنم و به مسئولان بلندپایه آن اعتماد دارم. به مسئولان دولت هم عرض می‌کنم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.

شعار دولت که اعتدال است، شعار خوبی است. سفارش می‌کنم مراقب باشید جریان‌های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند. در خطرها این‌ها هستند که سینه سپر می‌کنند.

درمسئله هسته‌ای طرف مقابل به مرگ گرفته که به تب راضی بشویم. درمذاکره باید به نیاز آینده کشور توجه کرد ما به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم و مطمئنیم آن‌ها اجازه دست‌اندازی به حقوق ملت را نخواهند داد.

هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی‌سازی، جمهوری اسلامی ایران را به ۱۰ هزار سو راضی کنند البته ابتدا از ۵۰۰ سو و ۱۰۰۰ سو شروع کردند، که «۱۰ هزار سو محصول حدود ۱۰ هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم»، در حالیکه به گفته مسئولان مربوط، نیاز قطعی کشور، ۱۹۰ هزار سو است. »

تعیین خط قرمز هسته‌ای آن هم با عدد و رقم توسط رهبر انقلاب، در ضمن اعلام اعتماد مجدد به تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حالی است که این تیم مشغول انجام مذاکرات نهایی با 1 + 5 است.

لبخندهای رییس جمهور، واکنش تاییدگونه او به بیانات آقا بود، آن زمان که سخن از حمایت و تایید دولت می‌کردند.

البته در خلال بیانات آقا، روسای قوای مقننه و مجریه مکالمات کوتاهی با هم داشتند، شاید نقدا به تحلیل و واکاوی مباحث برای اجرای هرچه بهتر، می‌پرداختند.

پایان بیانات آقا، با اذان مغرب همراه شد و بعد حاضران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت ایشان خواندند و بعد از پایان نماز افطار را بر سر سفره بی‌آلایش حسینیه امام خمینی(ره) افطار کردند. سفره‌ای که به چشم بر هم زدنی بعد از نماز، پر شد.

نظرات بینندگان