کد خبر: ۵۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 19 تیر

ترافیک شیراز زنانه می‌شود!/ سهام عدالت مردم فارس در خطر

یکی از روزنامه‌های شیراز، امروز با صفحه‌بندی‌ عجیبی منتشر شده است.

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از این روزنامه را تیتر یک خود کرده و عکسی هم از این بازدید در صفحه اول خود به چاپ رسانده. «تاکید استاندار فارس بر لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری در شیراز» از جمله تیترهای داخلی این روزنامه است. دکتر احمدی با اشاره به آمار افزایش 200 درصدی حضور گردشگر در شیراز گفته روزهای روشنی در انتظار این صنعت در شیراز است. در پایان هم کاریکاتور امروز با موضوع یارانه‌ی شیر؛

«افسانه» اما تیتر یک خود را به موضوع بیکاری اختصاص داده و تیتر زده: «57 میلیارد تومان حقوق بیکاری تاوان تعطیلی کارخانه های فارس». این خبر را مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس داده و تعداد مستمری بگیران فارس را 8700 نفر اعلام کرده است. یادداشت امروز با تیتر «زنان و ترافیک» از افزایش روزافزون تعداد زنان و دخترانی که متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی هستند، قلم زده و گفته: «دور نیست که زنان دارای یک اکثریت عددی واقعی در ترافیک سواره خیابان های ایران شوند». از جمله اخبار داخلی این روزنامه می‌توان به خبر «جمع آوری 50 میلیارد تومان از نذورات مردم فارس» اشاره کرد که به نقل از رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در صفحات داخلی به چاپ رسیده است.

«خبرجنوب» تیتر یک خود را به موضوع سهام عدالت اختصاص داده و تیتر زده: «12 روز دیگر 700 میلیارد تومان از دستتان می رود». رییس سازمان امور اقتصاد و دارایی فارس در بازدید از این روزنامه این مطلب را عنوان کرده و از مشمولان خواسته برای دریافت سهام عدالت خود، دست بجنبانند. «آب آشامیدنی و مصرفی در 7 استان تفکیک شد اما در فارس نه!» تیتر دیگر خبرجنوب است که مربوط به قول رییس مجلس برای پیگیری مشکل آب شرب در فارس، می‌شود. در نیمه‌ی پایینی صفحه اول این روزنامه به نقل از استاندار آمده: «صنعت گردشگری تنها به معنای ایجاد هتل ها و خطوط هوایی نیست». این را او در جمع نمازگزاران مسجد مولا(در نزدیکی بازار وکیل) گفته است.

«نیم‌نگاه» امروز با طراحی صفحه اول خود، کل قواعد صفحه آرایی را زیر سوال برده! از طراحی عجیب و منحصربفرد این روزنامه که بگذریم، تیتر یک امروز این روزنامه مربوط به مذاکات ایران با 1+5 می‌شود. تیترهای دیگر هم به طور نامنظمی در کنار عکسی از صالحی چیده شده‌اند. تیترهای استانی هم که به حاشیه رفته اند. صفحه دوم هم شاهکاری در صفحه‌بندی محسوب می شود. 90 درصد این صفحه به آگهی سازمان‌ها و ادارات اختصاص داده شده که ما نظیر این اقدام را در هیچ روزنامه‌ای ندیده‌ایم. لازم به ذکر است که صفحه دوم یکی از صفحات بسیار مهم روزنامه ها برای پوشش اخبار و مطالب برگزیده است. «دستگاه های کم کار در زمینه ساماندهی معتادان خیابانی به رسانه ها معرفی می شوند؛ این را امیری فرماندار شیراز در جلسه‌ای که به منظور ساماندهی معتادان برگزار شده بود، گفته است. وی همچنین گفته: «تنها یک ارگان نمی تواند بار سنگین ساماندهی معتادان را به دوش بکشد».



نظرات بینندگان