کد خبر: ۵۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

دغدغه‌های مردم و مسئولین شهر حضرت زهرا در خصوص حجاب

شهرستان خرامه به خاطر حضور پرشور زنان چادری در مراسم تشییع جنازه نمادین حضرت زهرا (س) طی سالیان گذشته و از دیرباز به شهر عفاف و حجاب و شهر حضرت زهرا (س) مشهور شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، از دیدگاه اسلام، حجاب سبب تحکیم روابط افراد خانواده و بر قراری صمیمیت و همچنین موجب حفظ سلامتی اجتماع می شود و یک آرامش روانی را در برابر هیجانات و التهابات جامعه ایجاد می کند.

شهرستان خرامه به خاطر حضور پرشور زنان چادری در مراسم تشییع جنازه نمادین حضرت زهرا (س) طی سالیان گذشته، انسجام مثال زدنی این قشر جامعه در محافل مذهبی و همچنین نقش موثر آنان بر ایستادگی خانواده ها در حفظ چادر به عنوان حجاب برتر، از دیرباز به شهر عفاف و حجاب و شهر حضرت زهرا (س) مشهور شده است.

اما زنگ خطرهایی به گوش می رسد که موجب به وجود آمدن موج محسوسی از نگرانی شده است؛ حضور دانشجویان دانشگاه های خرامه با تیپ و رنگ و رویی نامتعارف در سطح شهر، گسترش بی اندازه ماهواره و زبانه زدن این آتش در خانواده ها، الگو سازی های غلط در برخی پیش دبستانی ها و عدم رعایت موازین قانونی و اخلاقی در آرایشگاه ها و عروسی ها برخی از این عواملند.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در این باره اظهار داشت: زمانی خرامه را به دو چیز معرفی می کردند، یکی کشاورزی و شالیزارهای اطراف رودخانه کر که به یک خاطره تبدیل شد و حجاب و عفاف که چندین مسئله آن را تهدید می کند.

وی افزود: باید کمیته صیانت از شهر عفاف و حجاب تشکیل شود، کمیته ای که با ریشه های بدحجابی مبارزه کند چرا که مشکلات عروسی ها، مهدکودک ها و دانشگاه ها با نام این شهر بیگانه هستند.

احسان خازن فرماندار خرامه لزوم اجرای برنامه های روز و هفته عفاف و حجاب را جهت نیل به دو هدف عنوان کرد و گفت: تحکیم باور حجاب باید هم برای کسانی که با حجابند و هم کسانی که به حجاب اعتقادی ندارند یا همان بی حجابان مدرن انجام شود.

وی ضمن اعلام این نکته که از تمام ظرفیت های قانونی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب استفاده خواهیم کرد، برنامه های هفته عفاف و حجاب را اینگونه تشریح کرد: در ماه مبارک رمضان از ظرفیت روحانیون حاضر در منطقه جهت تبیین مضرات ماهواره استفاده خواهد شد، ادارات جهت فضاسازی با اشعار، احادیث و جملات بزرگان در مورد حجاب موظف می شوند، تیم بازرسی به صورت مستمر از مهدکودک ها، آرایشگاه های زنانه و وضعیت حجاب در ادارات بازرسی نماید،

شایان ذکر است که کارگروه عفاف و حجاب شهرستان خرامه برنامه هایی دیگری همچون جشن سحر اولی ها از طرف حوزه خواهران سپاه ناحیه خرامه، مسابقه کتابخوانی، معرفی الگوهای برتر حجاب شهرستان، نمایشگاه کتاب، راهپیمایی حامیان حجاب، دوخت رایگان چادر و قرائت بیانیه عفاف و حجاب را خواهند داشت.

 

نظرات بینندگان