کد خبر: ۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

توقيف اتوبوس های حامل قاچاق در گردنه موک فیروزآباد

فرمانده انتظامي شهرستان "فسا" استان فارس از کشف 29 کيلوگرم ترياک خبر داد.
به گزارش شیرازه، رييس پليس "فتا" استان فارس عدم آگاهي كاربران را عاملي مؤثر بر وقوع جرايم سايبري دانست.

سرهنگ " سيد موسي حسيني" روز گذشته در جمع اعضاي انجمن زرتشتيان شيراز با بيان اينكه دنياي فناوري مختص يك كشور نيست افزود: امروزه اين فناوري انقلابي در دنيا ايجاد كرده است كه آن را به صورت يك دهكده جهاني درآورده است.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 2 ميليارد از مردم دنيا به اينترنت متصل مي باشند گفت: در كشور ما نيز بيش از 45 ميليون نفر از اين فناوري استفاده مي كنند و اين جمعيت روز به روز در حال افزايش است.

سرهنگ "حسيني" با بيان اينكه امروزه در فضاي مجازي ميلياردها شگرد براي انجام جرم وجود دارد افزود: علي رغم اينكه اين شگردها بسيار متفاوت و پيچيده هستند، مأموران پليس " فتا" با كسب تخصص هاي لازم جرايمي را كه در اين حوزه اتفاق افتاده است كشف خواهند كرد .

وي گفت: افرادي كه در حوزه فضاي مجازي كار مي كنند اكثرا" جوان هستند و انجام جرم در اين حوزه در هر زمان و مكاني اتفاق مي افتد.

بر اساس گزارش روابط عمومی ذفتر فرماندهی نیروی انتظامی فارس، رييس پليس " فتا" فارس در بخش ديگري از سخنان خود ضريب نفوذ تلفن همراه در جهان را 98 درصد دانست و افزود: آسيب هاي تلفن همراه در بين جوانان افزايش پيدا كرده است و والدين بايد به اين موضوع توجه لازم داشته باشند.

سرهنگ "حسيني" با اشاره به گستردگي شبكه هاي اجتماعي در فضاي مجازي افزود: امروزه اين شبكه هاي اجتماعي زمان بسيار زيادي از اوقات فراغت افراد را به خود اختصاص داده اند.

وي در پايان با اشاره به اينكه پليس متعلق به همه اقشار جامعه است افزود: در ايران علي رغم تبليغات گسترده دشمنان همه اديان در كنار هم زندگي مي كنند و پليس نيز امنيت همه اقشار جامعه و از جمله زرتشتيان را تأمين مي كند.

كشف 29 كيلوگرم ترياك در " فسا"

فرمانده انتظامي شهرستان "فسا" استان فارس از کشف 29 کيلوگرم ترياک خبر داد.

سرهنگ "مصطفي محمدي" در تشريح اين خبر گفت: مأموران مطلع شدند اعضاي يك باند سه نفره اقدام به خريد و انتقال مواد مخدر از بندر عباس به فسا مي نمايند.

وي ادامه داد: شناسايي و دستگيري اين افراد در دستور كار مأموران قرار گرفت و مأموران مطلع شدند قاچاقچيان با استفاده از يک دستگاه پژو 405 اقدام به انتقال مواد مخدر به يكي از روستاهاي اطراف شهرستان فسا كرده اند.

سرهنگ " محمدي" افزود: بلافاصله مأموران به محل عزيمت، متهمان با مشاهده مأموران اقدام به فرار كرده كه پس از مسافتي تعقيب و گريز يك نفر از قاچاقچيان دستگير و در بازرسي از خودرو مقدار 29 كيلوگرم ترياک کشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان " فسا" با بيان اينكه تلاش براي دستگيري دو متهم ديگر با جديت ادامه دارد افزود: فرد دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

وي در خاتمه از شهروندان درخواست كرد در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت افراد در خريد، فروش و انتقال مواد مخدر، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

محموله هاي قاچاق 600 ميليوني در "فيروزآباد" توقيف شدند

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان "فيروزآباد" استان فارس از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش تقريبي 600 ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ "مسعود صادقي" در تشريح اين خبر گفت: مأموران پليس مبارزه با كالاي قاچاق وارز و پاسگاه "موك" اين فرماندهي هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور "فيروزآباد- شيراز" به دو دستگاه اتوبوس مظنون شدند.

وي ادامه داد: پس از توقيف اتوبوس ها و بازرسي از آنها بيش از 6 هزار و 620 قوطي انواع نوشيدني خارجي ، 3 هزار و 400 قطعه انواع لوازم يدكي يخچال ، 4 دستگاه سينما خانگي، يك دستگاه فتوكپي،30 طاقه پارچه و344 ثوب انواع لباس قاچاق كه فاقد مدارك قانوني بود كشف شد.

سرهنگ "صادقي" تصريح كرد: در اين رابطه دو متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

جانشين فرمانده انتظامي "فيروزآباد" در پايان ضمن هشدار به قاچاقچيان و مخلان نظم اقتصادي جامعه، از شهروندان در خواست كرد: در صورت اطلاع از فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني از سوي افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

166 رأس دام قاچاق در " داراب" كشف شد

با توقيف دو دستگاه كاميون در شهرستان " داراب" استان فارس 166 رأس دام قاچاق كشف و تحويل اداره دامپزشكي گرديد.

فرمانده انتظامي شهرستان " داراب" با اعلام اين خبر گفت: مأموران پاسگاه انتظامي "رستاق" هنگام گشت زني در محور "داراب- هرمزگان" به دو دستگاه كاميون مظنون شدند.

سرهنگ " حسين ديندارلو" ادامه داد: پس از توقيف كاميون ها و در بازرسي تعداد 166 رأس گوسفند قاچاق كشف شد.

وي تصريح كرد: در اين رابطه دو نفر متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

سرهنگ "ديندارلو" با بيان اينكه احشام قاچاق كشف شده به اداره دامپزشكي شهرستان تحويل داده شدند افزود: شهرستان " داراب" محل ناامني براي قاچاقچيان است و پليس ضمن دستگيري، آنان را به مراجع قضايي تحويل خواهد داد.

414 هزار نخ سيگار قاچاق در خودرو پژو

با تلاش مأموران انتظامي شهرستان " فيروزآباد" استان فارس خودرو پژو 405 حامل 414 هزار نخ سيگار قاچاق توقيف شد.

جانشين فرمانده انتظامي فارس در تشريح اين خبر گفت: مأموران پليس آگاهي شهرستان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور "فيروزآباد- شيراز" به يک دستگاه پژو ۴۰۵ مظنون شدند.

سرهنگ " مسعود صادقي" ادامه داد: پس از فرمان ايست مأموران، راننده خودرو بدون توجه از محل متواري مي شود كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو واژگون و در بازرسي از آن تعداد 414 هزار نخ انواع سيگار قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانوني و گمرکي بود، كشف شد.

وي گفت: در اين رابطه يك نفر متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

کشف 6 كيلو حشيش از خودرو پرايد

مأموران انتظامي شهرستان شيراز در بازرسي از يك دستگاه خودرو پرايد مقدار 6 كيلو و 200 گرم حشيش كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز در اين خصوص گفت: مأموران انتظامي بخش "خان زنيان" شيراز هنگام انجام ايست و بازرسي در محور "شيراز- کازرون" به يک دستگاه خودرو پرايد مظنون شدند.

سرهنگ " بهادر اسماعيلي" تصريح كرد: پس از توقيف خودرو و در بازرسي از آن مقدار 6 كيلو و 200 گرم حشيش كه به صورت ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود، كشف شد.

وي تصريح كرد: در اين رابطه راننده خودرو و چهار نفر سرنشين آن دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مقامات قضايي معرفي شدند.

سرهنگ " اسماعيلي" خاطر نشان كرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت هاي قاچاقچيان، هر چه سريعتر پليس را در جريان قرار دهند.

كشف 20 فقره سرقت لوازم خودرو در شيراز

با تلاش مأموران انتظامي فارس سارقان لوازم خودرو در شيراز دستگير و 20 فقره سرقت از آنان كشف شد.

رييس پليس آگاهي فارس با اعلام اين خبر گفت: مأموران انتظامي شهرستان شيراز در اجراي طرح تشديد مبارزه با سرقت هنگام گشت زني در يكي از خيابان هاي شيراز به سه نفر سرنشين يک دستگاه سواري پيکان مظنون و پس از متوقف كردن آن در بازرسي از خودرو دو عدد باطري و مقاديري آهن الات کشف كردند.

سرهنگ " سيروس حيدري" ادامه داد: متهمان جهت ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل و در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد سه متهم دستگير شده داراي سوابق متعدد در زمينه سرقت مي باشند.

وي افزود: متهمان تا كنون به سرقت 20 دستگاه باطري خودرو اقرار و با بررسي سوابق موجود مالباختگان شناسايي شدند. رييس پليس آگاهي فارس در خاتمه با بيان اينكه تحقيقات بيشتر پليس از متهمان با جديت ادامه دارد تصريح كرد: شهروندان از پارك خودرو خود در مكان هاي خلوت خودداري و در صورت مشاهده موارد مشكوك، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


نظرات بینندگان