کد خبر: ۵۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 23 تیر

از سرطانزایی دکل های مخابراتی تا عبور وسایل نقلیه از نعش بختگان!

گشایش 100 مرکز قرآنی به همت شهردار شیراز از اتفاقات مبارک ماه خداست که با آموزش حفظ قرآن به 20 هزار شهروند شیرازی همراه شده است.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» صحبت مدیر عامل شرکت‌های مخابراتی را تیتر یک خود کرده: «دکل های مخابراتی سرطانزا نیستند». وی با بیان اینکه قانون با مواد مخدر برخورد می‌کند چون سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد گفته: «اگر این سیستم نیز مشکل داشت تا کنون جلوی آن توسط مراجع قضایی گرفته می شد»!. عکسی از برداشتن دوباره ساعت گل عنوان دیگر صفحه اول افسانه است. یادداشت امروز هم به رنگ پوشش‌ها پرداخته و از سردی رنگ پوشش در جامعه ایران گفته. در بخشی از این یادداشت آمده: «اثر نهایی و تعیین کننده بودن غلبه رنگ های مرده مانند مشکی و همراه شدن رنگ های سرد با آن، در مکان های عمومی، از نشانه های ضعف عرصه عمومی در ایران است»!. استاندار فارس هم از ارایه خدمات درمانی به عشایر در کانکس‌ها خبر داده که این خبر را می‌توانید در صفحه پارس این روزنامه بخوانید.

«خبرجنوب» از رفت و آمد خودروها بر نعش بختگان تیتر زده. این روزها دریاچه بختگان اصلا حال و روز خوشی ندارد تا جایی که استاندار این دریاچه را ارومیه دوم می‌خواند. یکی از دلایلی که برای خشکی این دریاچه برشمرده‌اند عدم رعایت حقابه این دریاچه است که اگر به درستی اجرا می‌شد، امروز شاهد خشکی صددرصدی این دریاچه ملی نبودیم. این روزنامه همچنین دفاع رییس شورای شهر و شهردار شیراز از برج‌های دوقلو را تیتر کرده؛ از حقدل که به جنبه اشتغال این برج‌ها پرداخته تا پاک فطرت که گفته: «ما نمی خواهیم در شیراز فقط پاساژ بسازیم و در آن شلوار جین بفروشیم!». نقد این روزنامه به نحوه آبیاری فضای سبز شیراز که به روش غرقابی انجام می‌شود، دیگر عنوان صفحه اول است که با تیتر «حراج آب در کانون بحران آّب!» به چاپ رسیده است. خبر امیدبخش گشایش 100 مرکز قرآنی شهرداری شیراز که در صفحات داخلی خودنمایی می‌کند از جمله مطالب امروز این روزنامه است که با عنوان «آغاز آموزش 20 هزار شهروند شیرازی برای حفظ قرآن» به چاپ رسیده است.

«نیم‌نگاه» اما تقریبا تمام صفحه اول خود را به دیدار مدیران تامین اجتماعی با استاندار اختصاص داده. صحبت‌های مدیر کل تامین اجتماعی فارس تیتر یک امروز این روزنامه است که باز تمام مشکلات را به گردن دولت سابق انداخته و گفته: «زیان بسیاری در دولت گذشته به سازمان تامین اجتماعی وارد شد». عکسی هم از استاندار با مدیر کل و صحبت‌های استاندار در این دیدار در صفحه اول به چشم می‌خورد. صحبت‌های استاندار در شورای حرم مطهر شاهچراغ(ع) در صدر عناوین داخلی این روزنامه است که گفته: «خرید و تملک بناهای اطراف حرم مطهر مورد تاکید است». نایب رییس اتاق اصناف مرکز استان هم از بازگردانده شدن واحدهای تولیدی صنفی نیمه تعطیل به چرخه تولید خبر داده است.

«عصرمردم» تیتر یک خود را به صحبت‌های ظریف اختصاص داده. «پیش بینی تولید 5 هزار تن عسل در استان فارس» تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه است که با عکسی در همین رابطه خودنمایی می‌کند. «جنگ تمام عیار دشمن علیه انقلاب اسلامی» که در صدر عناوین داخلی این روزنامه به چاپ رسیده مربوط به صحبت‌های فرمانده سپاه بقیه الله شیراز است که به تشریح این موضوع پرداخته است. همچنین صحبت‌های استاندار در مورد عشایر که گفته: «اسکان عشایر نباید اجباری باشد». در پایان هم کاریکاتور امروز؛


نظرات بینندگان