کد خبر: ۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 24 تیر

از کمک 8/5 میلیاردی خیرین تا نسخه های جورواجور برای ترافیک ناخوش احوال شیراز

ترافیک مسیرهای منتهی به میدان امام حسین(ع) همه را به تکاپو انداخته تا راه‌کاری مناسب برای این موضوع ارایه کنند.

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» با تیتری بین المللی کار امروز خود را شروع کرده و از توصیه‌های مجلس عوام انگلستان به وزارت خارجه این کشور تیتر زده. «افزایش میزان باروری اولویت وزارت بهداشت است» تیتر دیگر این روزنامه است که در صفحه اول به چاپ رسیده است. تمام مطالب داخلی این روزنامه به نقل از سایر خبرگزاری‌ها به چاپ رسیده به جز «وضعیت اطراف آرامگاه سعدی شایسته شهر بین المللی شیراز نیست» که این عنوان به نقل از استاندار در جمع نمازگزاران مسجد جامع سعدی، به چاپ رسیده است. «برگزاری نخستین "جشنواره ملی استانی خوشنویسی صلوات"» به نقل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس در صفحه آخر این روزنامه به چسم می‌خورد. و کاریکاتور امروز؛



«افسانه» صحبت استاندار را تیتر کرده که در مورد محل مصرف تسهیلات بانکی آماری ارایه کرده و گفته: «تسهیلات زود بازده فارس خرج معاملات مسکن شد». استاندار همچنین گفته: «بخش زیادی از 80 هزار میلیارد معوقات بانکی توسط دریافت کنندگان این تسهیلات تبدیل به زمین و ملک شده است». عکس صفحه اول افسانه مربوط به حضور آیت الله حائری در همایش خط قرمز است. تیتر این عکس هم مربوط به صحبت‌های ایشان است که گفته اند: «ناهماهنگ با رهبری نباشید». یادداشت امروز هم که با موضوع گران شدن اتومبیل در ایران به چاپ رسیده است. نویسنده قلم نقد خود را به تولیدکنندگان کشیده و آنها را مونتاژ کننده نامیده که در واردات رقابت می‌کنند نه در تولید. سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفته: «شورای نگهبان نهادی تاثیر گذار در تصمیم گیری های کلان کشور است». این خبر را می‌توانید در صفحه پارس این روزنامه بخوانید.


«نیم‌نگاه» نیمی از صفحه اول خود را در اختیار جشن گلریزان قرار داده؛ از تیتر یک این روزنامه تا عکس صفحه اول این روزنامه به این خبر اختصاص دارند. در این راستا نیم‌نگاه از کمک 5/8 میلیارد ریالی خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تیتر زده است. دکتر باقری لنکرانی از برگزاری همایش رسانه و سلامت همزمان با روز خبرنگار خبر داده و گفته: «نگاه عمیق تر به ظرفیت رسانه در جهت ارتقای سلامت جامعه مهم ترین هدف سمینار سلامت و رسانه است» که این خبر در صفحات داخلی این روزنامه جا خوش کرده. این روزنامه گفت‌وگوی خود را با رییس اتحادیه صنف طلافروشان شیراز با تیتر «بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازار طلا جان نگرفته است» به چاپ رسانده است.

«خبرجنوب» صحبت استاندار در مورد اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی شغل خانگی را انتخاب کرده و تیتر زده: «شغل خانگی می خواهید دست به کار شوید؛ 326000000000 ریال رسید». همچنین اظهار نظرهای روسای سازمان‌های دیگر استان را هم در همین رابطه به چاپ رسانده است. «رییس جمهور، درگذشت پدر سه شهید جهرمی را تسلیت گفت» تیتر دیگر این روزنامه در صفحه اول است که شرح کامل آن را می‌توانید در صفحه 7 این روزنامه بخوانید. رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان فارس به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در نشستی خبری گفته: «بقای اسلامیت و جمهوریت با نظارت شورای نگهبان محقق می شود» که در صدر تیترهای داخلی این رونامه خودنمایی می‌کند. «نسخه های جورواجور برای ترافیک ناخوش احوال شیراز» تیتر داخلی دیگر این روزنامه است و به بررسی ترافیک این روزهای شیراز که به خاطر مسدود شدن میدان امام حسین(ع) ایجاد شده، پرداخته. راه‌حل‌های مختلفی هم برای این مشکل ترافیکی ارایه شده مثل یک طرفه کردن و برچیده شدن خط ویژه که این روزنامه این راه‌حل ها را بررسی کرده است.

نظرات بینندگان