کد خبر: ۵۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۳
امام جمعه بوانات:

فیلم های انسان دوستانه غربی برای استحمار عده‌اي ساده‌لوح ساخته مي‌شوند

اگر کسي انفاق نداشت اين بُعد تقوايي در او نيست و قهراً به همين مقدار از معارف قرآن بي بهره است.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، نماز جمعه این هفته شهرستان بوانات چون هفته های قبل به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان و با حضور پر شور مردم مومن و روزه دار بوانات در حسینیه امام صادق (ع) سوریان بوانات برگزار شد.

حجت الاسلام زارع امام جمعه بوانات در خطبه دوم نماز ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، جنایات دولت غاصب اسراییل در نوار غزه را محکوم کرد و اظهار داشت: اين روزها شاهد جنايات وحشيانه صهيونيستها بر عليه مردم غزه و سکوت دولتهاي اسلامي و حمايت دولتهاي غربي از جنايات اسرائيل هستيم. متاسفانه مردم مسلمان و مظلوم غزه با زبان روزه در حال گذراندن روزهاي سختي هستند.

امام جمعه بوانات با اشاره به اهمیت نجات و زندگی یک سگ یا گربه در کشورهای غربی نیز گفت: حتي در برخي از اين سريال‌ها براي نشان دادن اوج انسانيت غربيها، نشان داده مي‌شود که مثلا مامورين با بستن خيابان‌ها، اقدام به اعزام هلي‌کوپتر به محلي مي‌کنند که اين حيوان در آن دچار سانحه شده  حتما اين را هم شنيده يا به عينه ديده‌ايد که عده‌اي با ديدن چنين فيلم‌ها و سريال‌هايي، با آب و تاب و حتي اغراق‌آميز‌تر از خود فيلم، شروع به تعريف و تمجيد از خوي انسان دوستانه حاکم بر اين کشورها کرده و مي‌شوند مبلٌغ غرب و ارزش‌هاي غربي. اما در دنياي واقعي غرب، اوضاع بسيار متفاوت است و از عواطف و انسانيت نیست، اصولا چنين فيلم‌هايي نيز با هدف استحمار عده‌اي ساده‌لوح ساخته مي‌شوند. امروز جنايات اسرائيل در فلسطين و داعش در عراق و سوريه همه توسط غربيها و نوکران عربي آنهاست.

خطیب جمعه بوانات در جایی دیگر از خطبه های نماز روز قدس را روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانست و اذعان کرد:  بحمدالله ديگر فلسطين مانند گذشته نيست توان مقاومت و پاسخگوئي شان به دشمن صهيونيستي بالا رفته. در چند روز گذشته رئيس رژيم صهيونيستي اعتراف کرد که موشکهاي مقاومت خواب را از آنان گرفته است اما این وظیفه از گردن ما ساقط نمی شود و چون همیشه و پر شورتر از قبل در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد.

امام جمعه بوانات شبهای قدر را یک فرصت دانست و افزود: مردم مومن و روزه دار در این شبها نامه اعمال و پرونده یک ساله خود را برای سال آینده تضمین می کنند و با توبه به در گاه پروردگار مهربان از او طلب عفو و بخشش میکنند که درهای رحمت الهی باز است.

خطیب جمعه بوانات انفاق را يکي از اوصاف برجسته متقيان بر شمرد واقزود: اگر کسي انفاق نداشت اين بُعد تقوايي در او نيست و قهراً به همين مقدار از معارف قرآن بي بهره است.

حجت الاسلام زارع در ادامه بحث سبک زندگي اسلامی، به موضوع انقاق مال و کمک به نيازمندان اشاره کرد و گفت: شيوه ي رفتاري امام علي رسيدگي به وضعيت نيازمندان جامعه بود که اين شيوه مي تواند راهگشاي کارگزاران حکومتي در جامعه اسلامي امروزي باشد. امام علي در توزيع مطلوب اموال (بيت المال) عدالت و توزيع عادلانه نه توزيع بالسويه را شيوه خود قرار داده بودند. مي دانيم که «فقر» آثار بسياري در جامعه انساني برجاي مي گذارد. امام علي به اين موضوع چنين اشاره مي فرماید: اي فرزند! من از تهيدستي بر تو هراسناکم، از فقر به خدا پناه ببر، که همانا فقر، دين انسان را ناقص، و عقل را سرگردان، و عامل دشمني است».


امام جمعه بوانات افزود: همه افراد در حالت عادي، حقّ زنده ماندن و استفاده طبيعي از امکانات موجود در طبيعت را دارند. براي کساني که از کار افتاده اند و به خاطر وقوع حوادث غير منتظره، درآمد کافي ندارند، بايد چاره اي انديشيد. در چنين مواقعي «دولت اسلامي» براي ادامه زندگي آنان بايد اقدام کند. همچنين مردم با انفاق شان، چه واجب و چه مستحب، به تأمين زندگي آنان اقدام مي کنند. حضرت علي(ع) در اين باره مي فرمايد: خداوند روزي نيازمندان را در اموال ثروتمندان واجب کرده است و نيازمندي گرسنه نمي ماند، مگر اينکه توانگري از حق او بهره مند شده باشد.

نظرات بینندگان