کد خبر: ۵۸۶۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

امام جمعه بوانات: با رشد منفی جمعیت هر روز بر شکوه نماز جمعه افزوده می شود

نهاد نماز جمعه مردمی و مستقیم زیر نظر رهبری است پس نزدیکترین پایگاه به نهاد رهبری است.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا حجت الاسلام زارع امام جمعه بوانات در جلسه شورای اداری شهرستان بوانات که در محل سالن اجلاس فرمانداری و با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای اداری عصر روز شنبه برگزار شد به نقش نهاد نماز جمعه در کشور اشاره کرد.

حجت الاسلام زارع امام ضمن تشکر از حضور پر شور مردم و مسئولین شهرستان در برگزاری راهپیمایی روز قدس، هفته نماز جمعه را به حاضرین تبریک گفت و اظهار داشت: هفته اول مرداد را بمناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در ایران  هفته نماز جمعه نامگذاری کرده اند و این نشان از اهمیت این نهاد مردمی در کشور دارد.

امام جمعه بوانات افزود: واجبی را چون نماز جمعه مورد تاکید قرآن کریم نداریم و تاکید قرآن بر این مهم بی نظیر است آنجا که می فرماید: بشتابید و بدوید به سوی نماز جمعه و ذکر خدا و کار و کسب و هر مهم دیگری را رها کنید، و امر می کند به پایان دادن به هر کاری.

وی افزود: در روایت است از امام علی (ع) که می فرمایند: سه چیز است که اگر شما نسبت به این سه چیز با امام و ولی خود مخالفت کنید عامل هلاکت شما خواهد شد و آن سه چیز " نماز جمعه ، جهاد با دشمن و حج " است. و متاسفانه دشمنان اسلام بر روی هر سه مورد نیز دارند کار می کنند و ما باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام زارع نهاد نماز جمعه را در شهرستان بوانات بالنده توصیف کرد و اظهار داشت: ما تنها شهرستانی هستیم که رشد منفی جمعیتی داریم اما در این شهرستان و در سه بخش این شهرستان نماز جمعه ها روز به روز با شکوه تر از قبل و پر شور تر برگزار می شود و این نشان از مثمر ثمر بودن این نهاد است.

وی نهاد نماز جمعه را نزدیکترین پایگاه به نهاد رهبری برای مردم دانست و گفت: نهاد نماز جمعه مردمی و مستقیم زیر نظر رهبری است پس نزدیکترین پایگاه به نهاد رهبری است.

امام جمعه بوانات از مدیران شهرستان خواست تا همکاری و کمک بیشتری با نهاد نماز جمعه داشته باشند و از آنها خواست تا در مناسبتهایی که مرتبط با ادارات آنهاست تقاضای ارایه بیلان کار و سخنرانی مدیر مربوطه در بین دو نماز را نداشته باشند چرا که اینطور حق و حقوق پیران و افراد بیمار ضایع خواهد شد و توان اینهمه یک جا نشستن را نخواهند داشت لذا قبل از نماز تریبون در اختیارشان هست تا با مردم دردو دل کنند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
United States of America
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
0
سلام.
براتون کلیلک کردم خبرهاتون رو
که رتبه شما بالا بره.