کد خبر: ۵۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

امام جمعه بوانات: قضیه غزه مهمترين خبر امروز جامعه جهاني است

امام جمعه بوانات افزود: جامعه جهاني بايد نسبت به مسئله نسل کشی در غزه اقدام کند ، تا کی میخواهند سکوت کنند

به گزارش سرویس شهرستانهایشیرازهبه نقل از حرف رسا نماز جمعه دهم مرداد شهرستان بوانات چون هفته های قبل در حسینیه امام صادق (ع) سوریان بوانات و به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات برگزار شد.

حجت الاسلام زارع در خطبه های نماز جمعه شهرستان بوانات ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی ، به کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه بدست رژیم منحوس اسراییل اشاره کرد و اظهار داشت : اين روزها شاهد ادامه وحشيانه ترين جنايت در تاريخ بشريت هستيم. مهمترين خبر جامعه جهاني امروز قضيه دردناک غزه است و باید تمام مردم دنیا به این مهم توجه کنند و عکس العمل نشان دهند.

امام جمعه بوانات افزود :  سه نکته در باب مسئله‌ى غزّه حائز اهميت است: نکته‌ى اوّل اين است که آنچه سردمداران رژيم صهيونيست انجام ميدهند، يک نسل‌کشى است و جامعه جهاني بايد نسبت به اين مسئله اقدام کند. نکته‌ى دوّم اين است که قدرت تحمّل و مقاومت مردمى را که پاى حرف حقّ خودشان ايستاده‌اند، ببينيم که ان شاء الله سرانجام هم به توفيق الهى و به اذن الهى، اينها بر دشمن پيروز خواهند شد. و نکته‌ى سوّم اين است که سردمداران سياسى استکبار ميگويند بايد حماس و جهاد را خلع سلاح کنيم، ملل مسلمان بايد نسبت به اين تفکر خطرناک عکس العمل مناسب نشان دهند، رژيم منحوس صهيونيستي اقدام به حمله عليه مردم مظلوم غزه مي کند وقتي مردم از خود دفاع مي کنند و اسرائيل در مقابل دفاع آنها کم مي آورد، آنوقت دنييا به دفاع از جنايتکار برمي خيزند و مي خواهند مقاومت را خلع سلاح نمايند.

خطیب جمعه بوانات ضمن اشاره به 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور، نماز جمعه را یکی از ثمرات انقلاب و نظام دانست و اذعان داشت: پيامبر اکرم (ص) خطاب به مومني که به ايشان عرض کرد بارها عزم رفتن به حج نموده ام ولي توفيق عايدم نشده است ، فرمود : بر تو باد که پيوسته در نماز جمعه حضور يابي که آن حج مستمندان است. اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند : کسي که سه هفته متوالي، بدون عذر نماز جمعه را ترک کند از جمله منافقان به حساب مي آيد. امام صادق(ع) مي فرمايند : هر گاه کسي به سوي نماز جمعه قدم بردارد، خداوند جسد او را بر اتش دوزخ حرام خواهد کرد.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از خطبه های نماز به جایگاه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و افزود : جايگاه نمازجمعه در کشور اسلام، جايگاه يک برنامه عادي نيست و جايگاه امامت جمعه نيز قابل مقايسه با يک اداره و سمتهاي امروزي نيست. اين يک اشتباه بزرگ است که نگاه به نهاد نماز جمعه در عرض ديگر ادارات و نهادها باشد. جايگاه نهاد مقدس نمازجمعه جايگاه امام مسلمين است زيرا نماز جمعه از اختصاصات معصومين(ع) است که در زمان غيبت به ولي امر مسلمين و نائب امام عصر(عج) رسيده و ائمه جمعه نيز با حکم ولي امر عهده دار اين جايگاه شده اند. اميدواريم بتوانيم در حفظ و حراست از اين نعمت بزرگ الهي موفق باشيم.

حجت الاسلام زارع هشتم شوال را یکی از روزهای نمونه دشمن ستیزی وهابیون با اسلام دانست و گفت : هدف شوم دشمنان در اين اهانت بزرگ و در اين سياست، از بين بردن پشتوانه‌هاي تاريخ اسلام و اسناد و آثار خارجي و عيني تاريخ بود؛ آثار و مقامات و مشاهدي که تا دنيا برقرار است بايد محفوظ بماند و در پاسداري از حريم و حرمت آنها، دقت شود، متأسفانه اين مشاهد مقدسه را منهدم نمودند.

وی افزود : تخريب اين مشاهد و به فراموشي‌سپردن حتي قبة الخضراء، يکي از مقاصد مهمّ سياست‌هاي اسلام‌ستيزي دشمنان بود. بايد براي اين مصيبت دلخراش همه ساله مسلمانان روز عزا و مصيبت اعلام کنند و آن را محکوم نمايند. بايد در اولين فرصت آثار تخريب شده نوسازي شود، مخصوصاً مشاهد و مقاماتي، مثل محلّ ولادت نبي اکرم در مکه مکرمه و مدفن جدّ بزرگوار و عموي عالي‌مقام و همسر فداکار آن حضرت و محله بني هاشم بازسازي شود.

انتهای پیام/224224

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان