کد خبر: ۵۹۰۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

برگزاری مسابقه «بهترین حیوان خانگی» در شیراز!/ مسئولان فرهنگی و نظارتی فارس چه پاسخی دارند؟

طی روزهای اخیر پوستری در برخی مناطق شیراز نصب شده است مبنی بر برگزاری «مسابقه بهترین حیوان خانگی» از سوی یک کلینیک دامپزشکی در این شهر!

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ یکی از مواردی که می‌تواند فرهنگ عمومی و سبک زندگی یک جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، تلاش برای ترویج و عادی‌سازی برخی اعمال ضدفرهنگی است که به یک هنجار در جامعه تبدیل نشده‌اند. غفلت از این مساله می‌تواند در نهایت به بی‌اثر شدن فعالیت‌های فرهنگی در مقابله این عمل ضدفرهنگی بیانجامد.

طی روزهای اخیر پوستری در برخی مناطق شیراز نصب شده است مبنی بر برگزاری «مسابقه بهترین حیوان خانگی» از سوی یک کلینیک دامپزشکی. نکته جالب در این پوستر این است که تصاویر چند سگ و گربه به عنوان حیوانات خانگی‌ای که بیشتر مورد توجه است! منتشر شده و دو پرنده نیز در آن مشاهده می‌شود.

این تبلیغ عمومی در سطح شهر در حالی است که اساسا حفظ و نگه‌داری از سگ و گربه در خانه نه در سبک زندگی ما ایرانیان جایگاهی دارد و نه در چارچوب مسائل دینی می‌توان برای آن موردی را یافت که از قضا نهی نیز شده است. از سوی دیگر داشتن حیوان خانگی یک مساله ضدفرهنگی وارداتی است که این روزها به وسیله‌ای برای چشم‌ و هم‌چشمی نیز مبدل شده است؛ هر چه نژاد و قیمت سگ و گربه بالاتر، شخص دارنده آن باکلاس‌تر!

مسابقاتی از این دست جز عادی‌سازی این عمل ضدفرهنگی نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت و به نظر می‌رسد مسئولین فرهنگی و نظارتی استان باید در این خصوص حساسیت بیشتری از خود نشان دهند. سستی در برخورد با این قبیل برنامه‌های ضدفرهنگی عملا می‌تواند رخنه‌های فرهنگی قابل توجهی را در میان مردم گسترش دهد که نهایتا موارد سوء دیگری را در پی خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال 93 در حرم مطهر رضوی این مساله را هشدار دادند: «مسئولان فرهنگی، باید مراقب رخنه‌ی فرهنگی باشند؛ رخنههای فرهنگی بسیار خطرناک است؛ باید حسّاس باشند، باید هشیار باشند». و اکنون این جمله رهبر انقلاب مقابل چشمان مسئولان فرهنگی و نظارتی استان است. آیا این مسابقه عجیب و ضدفرهنگی برگزار خواهد شد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
2
شرم آور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
2
این گونه مراسمات کاملا غربیست و ابلهانه
گل ناز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
1
از سکوت معنی دار مردم شیراز چند اجتماع چند اعتراض بگویید ما متنفریم شهر ما مذهبی بوده و خواهد بود جای سگو بی حجاب و معتادو مشروب خور نیست این را روشن کنید که به اسلام و دین خود پایبند هستید و این موارد را به رسمیت نمی شناسید چاره این است