کد خبر: ۵۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
مديركل كميته امداد فارس:

اگر زورتان به دولتی‌ها نمی‌رسد درباره بخش خصوصی بنویسید/ جشنواره رسانه و کمیته امداد برگزار میکنیم

در ماه رمضان امسال ۱۰۶ میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل کمیته امداد استان فارس ضمن تصریح اینکه امروز با روش‌های نوینی که وجود دارد گزارش‌های خبری جذاب‌تر از خود خبر است خطاب به فعالان رسانه گفت: مدافع حقوق مردم باشید بهتر از این است که مدافع دولتی‌ها باشید؛ اگر زورتان به دولتی‌ها نمی‌رسد درخصوص معایب بخش خصوصی مانند موضوع اخیر وجود روغن پالم در لبنیات که می‌توانید گزارش تهیه کنید.

علی الهیاری در مراسم تقدیر از خبرنگاران خطاب به آنان افزود: رویکرد‌هایتان در اطلاع‌رسانی را تغییر دهید و از دل مردم و جامعه قلم بزنید؛ با گزارش‌های خبری از پستوی جامعه، آسیب‌ها و مشکلات را استخراج و توجه مدیران را به سمت آسیب‌ها جلب کنید. همچنین به عنوان مدافع عموم جامعه وارد عمل شوید و مشکلات بخش خصوصی که مظلوم‌تر هستند را هم پیگیری نمایید.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر بخواهیم به رسانه و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی نگاه کنیم، اینکه خبرنگاران جزو اقشار کم‌درآمد هستند، دورنمای خوبی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در فرهنگ‌ جامعه، ریشه بسیاری از مشکلات را در مسائل فرهنگی دانست و گفت: رسانه تبیین کننده بسیاری از راهکار‌ها و مسیرهای حرکتی جامعه به‌شمار می‌رود، اگر روزی رسانه در جهت ارزش‌ها و هنجارهای جامعه حرکت کند، آن روز بهترین روز ما خواهد بود چراکه رسانه پویا به رشد و تعالی جامعه و نهادینه کردن فرهنگ اصیل کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه اگر مطبوعات فعال و به‌روزی داشته باشیم، می‌توان در بحث توسعه فکری جامعه قدم‌های خوبی برداشت، گفت: اگر شاخص‌های درست فرهنگی توسط رسانه‌ها به شکلی مستمر و فراگیر تبیین شود و زمینه‌های تعالی فرهنگ رفتاری جامعه و اصلاح رفتارهای نادرست فراهم شود، بی‌تردید می‌توان جامعه‌ای پویا و رو به رشد را شاهد بود.

الهیاری ضمن تصریح اینکه تا زمانی که فرهنگ کار گیر دارد نمی‌توان اقتصاد پویا داشت، گفت: برای رفع معضلاتی نظیر بیکاری ابتدا باید فرهنگ کار را اصلاح کنیم و اصلاح فرهنگ کار تنها با کمک رسانه‌ها و ایجاد یک حرکت برنامه‌ریزی شده مستمر امکان‌پذیر خواهد بود، وقتی فرهنگ کار رشد یافته نداشته باشیم، نمی‌توان انتظار رفع بیکاری و نبود جرم داشت.

مدیرکل کمیته امداد فارس بر جلوگیری از اسراف و تبذیر تاکید و اظهار کرد: یکی از ملزومات امروز جامعه ایران، اصلاح فرهنگ مصرف و ترویج روش‌های صحیح مصرف است.

الهیاری با تصریح اینکه اصلاح برخی مشکلات در بحث خدمات درمانی و بهداشتی جامعه به‌واسطه انعکاس مشکلات از طریق رسانه‌ها بوده است، گفت: بی‌تردید اصلاح فرهنگ کار، اصلاح شیوه‌های زندگی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، مقابله با فقر و.. را می‌توان با همراهی و کمک رسانه‌ها، دنبال کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس خبرنگاران را فرماندهان اصلی عرصه اطلاع‌رسانی دانست و گفت: بها دادن به خبرنگار، بها دادن به استان و کار است و هرچه به این سمت برویم که رسانه‌ها و خبرنگاران توانمندتری داشته باشیم به شهروندان بیشتر کمک کرده‌ایم زیرا هرچقدر اخبار استان در سطح کشور بیشتر منعکس شود، چراغ رونق فارس روشن‌تر است و یک خبر یا گزارش می‌تواند صد‌ها توریست یا سرمایه‌گذار را به استان جذب کند.

وی با اعلام اینکه روابط عمومی کمیته امداد استان فارس جزو برترین‌ها در سطح کشور است، گفت: فقر، مانع توسعه و رشد جامعه است؛ فقر همبستگی اجتماعی را از بین می‌برد، امنیت اجتماعی را کاهش و آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد بنابراین ضروری است قلم‌هایی مصیبت‌های فقر را برای جامعه تبیین و مردم را نسبت به این موضوع حساس کنند تا مشارکت و حضور بیشتر مردم در عرصه فقرزدایی را شاهد باشیم.

الهیاری همچنین از برگزاری جشنواره رسانه و کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری خبر داد و افزود: برای اولین بار در سطح کشور در قالب جشنواره به بهترین تی‌تر، خبر، عکس و گزارشی که در بخش‌های مختلف و با موضوع اکرام ایتام و در راستای فقرزدایی از جامعه منتشر شده باشد، جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس در ادامه در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۰۶ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در قالب طرح‌های مختلف در استان فارس جمع‌آوری شده است که این کمک‌ها شامل زکات فطره، کمک به ایتام، طرح اکرام، کمک به مردم غزه و فلسطین و سایر طرح‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالا‌ترین میزان کمک‌های مردمی در قالب طرح‌های عنوان شده متعلق به استان فارس است، گفت: این رقم در مقایسه با ماه مبارک رمضان در سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برچسب ها: امداد ، جشنواره ، فقرزدایی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یزدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
0
بدترین کار روی کار آوردن بخش خصوصی بود
اگر همچنان فبل دست دولت بود بهتر بود