کد خبر: ۵۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
جهاد کشاورزی سروستان خبر داد:

در 500 هکتار از اراضی مهارلو انجیر دیم کاشته می شود

مدیر جهاد کشاورزی سروستان از تولید بیش از 27هزار تن محصولات کشاورزی در سال جاری توسط کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مسعود ایلانی مدیر جهاد کشاورزی سروستان در گفت و گو با سروآنلاین با اشاره به وضعیت تولید محصولات زراعی و باغبانی در سال جاری اظهار داشت: به لطف خدا و با تلاش مجموعه کشاورزان و باغداران شهرستان سروستان علیرغم مشکلات عدیده در جهت تولید به ویژه مشکل کمبود آب تلاشگران این عرصه با تولید بیش از بیست و هفت هزار تن محصولات زراعی در سال جاری خوش درخشیدند.

وی در توضیح این مطلب افزود: کشاورزان پر تلاش این شهرستان با تولید بیش از 6000 تن گندم در سطح بالغ بر 1600 هکتار اراضی اختصاصی گندم و همچنین تولید بیش از 9000 تن جو آبی در سطح 3500 هکتار علیرغم مشکل کمبود آب تولید و به مراکز خرید در سطح شهرستان و استان تحویل نمودند.

مدیر جهاد کشاورزی سروستان در ادامه این گفت و گو با اشاره به تولید محصولات جالیزی گفت: امسال بیش از 12هزار تن محصولات جالیزی به ویژه خربزه و طالبی در سطح 5300 هکتار از اراضی پر برکت این شهرستان تولید و به بازار های مصرف تحویل شد.

مسعود ایلانی با تاکید بر حفظ منابع آبی کشاورزان شهرستان سروستان و تغییر الگوی کشت گفت: امسال بیش از 75 هکتار از اراضی سروستان زیر کشت پنبه(یازده هکتار) کنجد و همچنین حدود 200 هکتار ذرت علوفه ای مکانیزه قرار گرفت که پیش بینی می شود حدود 220وش پنبه 15 تن کنجد و بالغ بر 8500 تن ذرت علوفه ای تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به وضعیت محصولات باغی شهرستان سروستان به ویژه پسته و زیتون اظهار داشت: ان شاء الله در زمینه تولید زیتون امسال پیش بینی می شود از مجموع 1700 هکتار باغات این محصول که حدود 1000 هکتار به مرحله ثمردهی رسیده است حدود 1300 تن زیتون در ارقام فیشونی، تخم کبکی و کنسروی ،تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

دبیر کارگروه توسعه کشاورزی سروستان با اشاره به افزایش بیش از 500 هکتار به مجموع باغات پسته در این شهرستان گفت: حدود 2000هکتار از مجموع بیش از 3000 هکتار باغات پسته سروستان ثمری می باشد و براساس پیش بینی های صورت گرفته، امسال به لطف خدا شاهد تولید بیش از 4000تن پسته خشک در اقلام کله قوچی، احمدآقایی و فندقی خواهیم بود.

مسعود ایلانی در بخش پایانی این گفت و گو با اشاره به ضرورت تغییر الگوی کشت در سطح مزارع و باغات شهرستان سروستان  به دلیل بحران کمبود آب و لازمه بهره وری از منابع آب این شهرستان تاکید کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته آماده تحت کشت قرار دادن بیش از 500 هکتار از اراضی مهارلو جهت تولید انجیر دیم هستیم که امیدواریم با اجرایی شدن هرچه سریعتر این پروژه بزرگ کشاورزی، علاوه بر تولید این محصول مهم و صادراتی بتوانیم در کنار حفظ و گسترش باغات پسته، دومین شهرستان تولید کننده انجیر دیم در سطح استان و کشور باشیم.

 وی در پایان ضمن اظهار تاسف از آتش سوزی های اخیر منطقه گردشگری مهارلو تاکید کرد: امیدواریم با اجرایی شدن پروژه بزرگ انجیر دیم در سطح این منطقه، بخشی از مراتع از بین رفته را احیا نموده و زمینه سرسبزی و طراوت بیش از پیش منطقه مهارلو را فراهم آوریم.

نظرات بینندگان