کد خبر: ۵۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

تلف شدن 240 رأس دام در کوار + عکس و فیلم

240 رأس گوسفند و بز یک دامدار کواری بر اثر نوشیدن آب آلوده به سموم کشاورزی از بین رفتند و صاحب این دام ها با داشتن هشت فرزند، تمام دارایی‌ خود را از دست داد.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، این حادثه ناگوار زمانی رخ داد که منصور رنجبر، یکی از عشایر دامدار منطقه قنات دهداری همچون روزهای گذشته تانکر آب مصرفی خانواده و دام های خود را در یکی از تلمبه های کشاورزی منطقه پُر کرد و به محل سکونت خود و چرای گوسفندان برد غافل از اینکه در عرض 10 دقیقه پس از نوشیدن آب توسط دام ها، یک یک آنها به لرزه افتاده، از دهانشان خون بالا آمده، شکم بعضی پاره شده و از بین خواهند رفت.

به گزارش شاهدان عینی این اتفاق آنقدر سریع رخ داد که حتی نتوانستند سر حیوانات را ببرند.

علت دقیق حادثه هنوز اعلام نشده و برای تشخیص قطعی علت مسمومیت، از آب چاه کشاورزی، آب تانکر مصرف‌شده و لاشه‌ دام‌ها نمونه‌برداری صورت گرفته و توسط اداره دامپزشکی به آزمایشگاه ارسال ‌شده است.

به گزارش خبرنگار نشریه پارسه، صاحب تلمبه‌ می‌گوید: در روز اتفاق هیچ‌گونه کود یا سمی به مخزن مربوطه اضافه نشده بود اما یک روز پیش، از طریق این مخزن یک کیسه‌ 50 کیلویی کود سفید (اوره) اضافه‌شده بود که در همان روز نیز از این مخزن خارج و به زمین‌های زیردست انتقال داده شد.

این حادثه وقتی تلخ تر می شود که فقط 60 رأس از تمام دارایی این دامدار با هشت فرزند، بیمه بوده است و البته قسمت خوشایند این حادثه، که بسیار جای شکر دارد آنجاست که هیچ یک از افراد خانواده از آب تانکر استفاده نکرده و بخت با آنها یار بوده است.

پس از این حادثه و در پی از بین رفتن دام‌ها، تعدادی از اهالی محل و عشایر منطقه و روستاهای قنات، دهداری، جلال‌آباد، همدم‌آباد و خورگان حدود 50 رأس دام به عنوان کمک برای جبران تلفات به این خانواده هدیه دادند.

منطقه قنات دهداری از مناطق بسیار محروم استان فارس به شمار می آید و مردم این منطقه نه تنها از نعمت راه آسفالت روستائی محروم می باشند بلکه به دلیل قرار گرفتن در حوزه آبگیر سد میرزای شیرازی کوار، سالهاست که در بلاتکلیفی به سر می برند و حتی مکان مناسبی برای چرای دام و حتی دفن متوفیان خود ندارند.

علاقمندان به حمایت و کمک این خانواده ده نفره می‌توانند با شماره‌ 07125625262 (دفتر نشریه پارسه) تماس بگیرند و به یاری این خانواده مصیبت زده بشتابند.

دانلود فیلم

مطالب مرتبط:

پیشرفت 35 درصدی سد کوار پس از 42 سال (25 شهریور 92)

اندر احوالات سد کوار، تعلل مسئولین استان و سرگردانی ارواح (15 مهر 92)

امام جمعه کوار خواستار تعیین تکلیف روستاهای حوزه سد کوار شد (18 بهمن 92)

پیشنهاد دکتر اسماعیلی برای استفاده از فاینانس خارجی جهت تکمیل سد کوار  (30 بهمن 92)

فرماندار کوار: امید می رود عملیات اجرایی سد کوار از شهریور ماه از سر گرفته شود (27 خرداد 93)

نظرات بینندگان