کد خبر: ۵۹۴۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

انتصاب مدیرکل «فرهنگ» فارس با کودتای رسانه‌ای

هفته گذشته اخباری مبنی تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس از سوی برخی خبرگزاری ها و سایت ها منتشر شد و رسانه های اصلاح طلب استان با مدیرکل خودخوانده ارشاد فارس مصاحبه هایی ترتیب و برنامه های وی را جویا شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از غریو؛ هفته گذشته اخباری مبنی تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس از سوی برخی خبرگزاری ها و سایت ها منتشر شد و رسانه های اصلاح طلب استان با دامن زدن به این اخبار کذب با بهزاد مریدی، مدیرکل خودخوانده ارشاد فارس مصاحبه هایی ترتیب و برنامه های وی را جویا شدند.

نماینده مردم لارستان نیز طی مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم از انتخاب مریدی به عنوان مدیر کل جدید اداره ارشاد خبر داد و گفت فرد منتخب از طرف نماینده مقام معظم رهبری در فارس مورد تایید قرار گرفته است.

«شایسته سالاری» یا «شایسته لاری»

گفتنی است که بهزاد مریدی که اهل دیار لارستان است در انتخابات مجلس نهم شرکت و رد صلاحیت شد و در صورت شرکت در انتخابات مجلس دهم و تایید صلاحیت رقیب جدی جعفر پور به حساب می‌آید. در این جا این سوال پیش می‌آید که آیا نماینده لارستان با تلاش برای معرفی مریدی به عنوان سکاندار فرهنگ و ارشاد فارس میخواهد رقیب خود در انتخابات آینده را از میدان بیرون براند و اینگونه که شایسته لاری را جایگزین شایسته سالاری کند؟

اصلاح طلبان هم که دل خوشی از احمد همتی بوشهری؛ مدیر کل ارشاد فارس ندارند و در هر فرصتی به قول معروف زیراب او را می زنند؛ دنباله این جریان را گرفته و با مدیرکل خودخوانده ارشاد فارس مصاحبه می‌کنند و وی هم ژست مدیرکلی گرفته و از برنامه هایش با مطبوعات سخن می گوید و بوق های رسانه ای اصلاح طلبان هم خبر قطعی تغییر همتی را منتشر و مریدی را مدیرکل جدید معرفی می‌کنند.




جالب تر اینجاست که بنا بر اطلاعات کسب شده از روابط عمومی اداره ارشاد فارس هیچگونه خبری مبنی بر تغییر مدیرکل این اداره از طرف وزارت فرهنگ اعلام نشده است در حالی که به لطف کودتای فرهنگی رسانه های اخلاق مدار اصلاح طلب و برخی مشاوران استانداری فارس اکنون مریدی به عنوان مدیر کل اداره ارشاد فارس شناخته می شود و با رسانه های مختلف با این عنوان مصاحبه می کند؛ بی آنکه واقعا اینگونه باشد.

آیت الله ایمانی: نظراتم در مورد اداره ارشاد را با یک واسطه به وزیر به آقای استاندار عرض کرده ام
در همین راستا و برای راستی آزمایی اظهارات نماینده محترم لارستان به سراغ نماینده ولی فقیه در فارس رفتیم . آیت الله ایمانی در پاسخ به این سوال که اخباری از قول برخی نمایندگان در سایت ها منتشر شده که شما با شما در مورد فرد منتخب برای سکانداری اداره ارشاد فارس هماهنگی شده؛ تصریح کرد: من راه حل ارئه داده ام و و قصد ورود بر روی شخص را ندارم. یک بار در سایتی از قول من نقل کرده بودند هماهنگی شده که از سوی دفتر تکذیبیه فرستادیم و اعلام کردیم هیچگونه هماهنگی خاصی نشده است و ما فقط سه نظر ارائه دادیم.

ایشان با بیان اینکه نظراتم در مورد اداره ارشاد را با یک واسطه به وزیر به آقای استاندار عرض کرده ام و چند راه حل ارائه دادم؛ افزود: من در عزل و نصب ها دخالت ندارم اما روی مسائل فرهنگی به خاط جنسشان حساسیت دارم و به خاطر همین هم چند راه حل ارئه دادم که اگر انجام دهند چه بهتر و اگر هم انجام ندهند وظیفه ما مطالبه گریست یعنی اگر مشکلی در مسائل فرهنگی دیدیم برخورد می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در واکنش به جوسازی های رسانه ای و انتشار خبرهای کذب از طرف برخی رسانه ها گفت: اینکه برخی سایتها خبرهای تایید نشده و قطعیت پیدانکرده را به عنوان خبری قطعی منعکس می‌کنند نشان از نداشتن مسئولیت است.

در حالی محمود موسوی مشاور ارشد استاندار فارس در گفتگو با رسانه ها از انتخاب بهزاد مریدی به عنوان مدیرکل جدید ارشاد فارس از سوی وزیر فرهنگ خبر داده و مقدمات این کودتای فرهنگی را فرآهم کرده است؛ دکتر جفعر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با غریو بیان کرد: از طرف وزارتخانه خبری مبنی بر تغییر مدیر ارشاد فارس منعکس نشده و ما اطلاع نداریم.

قادری: اگر تغییری اتفاق افتاده بود حکم زده می‌شد

وی در واکنش به جوسازی های برخی سایت ها و خبرگزاری ها و مصاحبه و انتشار اخبار قطعی مبنی بر تغییر همتی بوشهری و انتخاب بهزاد مریدی و مصاحبه با وی به عنوان مدیرکل ارشاد فارس از سوی برخی رسانه ها گفت: این اقدام اقدام درستی نیست و اگر تغییری اتفاق افتاده بود حکم زده می‌شد.

قادری در بیان علت این جوسازی های رسانه ای تصریح کرد: بعضی ها ممکن است نتوانند اهدافشان را به وسیله قانونی دنبال کنند و به شکل دیگری دنبال می‌کنند که این کار درستی نیست.

لازم به ذکر است که برای شنیدن دلایل آقای موسوی برای اعلام این خبر کذب به صورت خبری قطعی به رسانه ها با ایشان تماس گرفتیم که متاسفانه حاضر به پاسخگویی و شفاف سازی نشدند.

ذوالانوار: قالب کردن همچین افرادی، کوچک دیدن جایگاه مردم فرهنگ دوست فارس است

مهندس سید حسین ذوالانوار؛ نمایده دیگر مردم شیراز در مجلس نیز در این باره گفت: عده ای که در استان قدرت در سایه هستند به این سمت می‌روند که افرادی فاقد تجربه اداری مثل شخصی که گفته شد را به استان قالب کنند. قالب کردن همچین افرادی به اسم موافقت این و آن یک تهمت و کوچک دیدن جایگاه مردم فرهنگ دوست و بزرگ فارس است.

وی با بیان اینکه رهبری گفتند مردم فارس در قله فرهنگ و ادب و کمال هستند؛ افزود: تعقیب و روی کار آوردن این جور افراد نتایجی منفی برای جامعه و مسئولین خواهد داشت و هرکسی دنبال این جور اشخاص هست دنبال فضایل نیست و دنبال منافع گروهی و طایفه ای است.

ذوالانوار در بیان علت جو سازی های رسانه ای در مورد تغییر مدیر ارشاد فارس گفت: رسانه هایی که این ها را منتشر می‌کنند معلوم است با همچین افرادی هم جهتی دارند. کسی که نه به دار هست نه به بار چندبار فشار آوردند که صلاحیتش را بگیرند و رفتند در تهران کارهایی کردند که بتوانند همچین اشخاصی را روی کار بیاورند درحالی که می‌دانیم مقامات امنیتی استان این شخص را رد صلاحیت کرده اند.این جای تاسف است که نگاه کنیم فلان کس هم محلی من هست و به هر بهایی فرهنگ را دستش بدهیم .

این که عده ای جمع شوند و دوستانشان را سر کار بیاورند هنر نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس نظر خود را در مورد شورای غیرقانونی هماهنگی اصلاح طلبان فارس اینگونه بیان کرد: اگر همکاری و همانگی به خاطر خیر باشد خوب است ولی اگر مقاصد شری پشت آن باشد صحیح نیست مثل شخصی که می‌خواهند برای ارشاد بیاورند و وی را با آن مشخصات مطلوب جلوه دهند و نامطلوب را مطلوب کنند.این که عده ای جمع شوند و دوستانشان را سر کار بیاورند هنر نیست.

دوگانی: برخی رسانه ها متعهدانه و مسئولانه با مسائل برخورد نمی‌کنند

دکتر محمد حسن دوگانی؛ نماینده مردم فسا در مجلس هم با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد تا هفته قبل تصمیم و اصراری بر تعویض مدیر ارشاد فارس نداشت؛ گفت: این اتفاقات در رسانه های ما زیاد می افتد که خبرهای دست دوم را می‌گیرند و منتشر می‌کنند و بعد می‌گویند از فلان کس شنیدم یا از فلان سایت گرفتم و متعهدانه و مسئولانه با مسائل برخورد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر رسانه می‌خواهد اعتماد مردم را به خودش جذب کند بهتر است با صداقت عمل کند؛ گفت: از آنجایی که رسانه پایگاه اطلاع رسانی به مردم است و مردم می‌خواهند اعتماد کنند و اخبار و اطلاعاتشان را از آن ها بگیرند اگر خبر کذبی منتشر کنند اعتبار آن رسانه از بین می رود و مردم دیگر به آن ها اعتماد نمی‌کند.

دبیر حزب مؤتلفه فارس: باید مدیر جدید نسبت به مدیر قبلی اصلح باشد

غلامحسین چوبینی دبیر حزب مؤتلفه فارس نیز با تاکید بر اینکه حرکت هایی که برای القای برخی نظرات می شود اخلاقی نیست؛ گفت: رسانه ها باید اخلاق رسانه را در هرحال حفظ کنند و برای مردم در مسائل اخلاقی الگو باشند و به گونه ای عمل نکند که اعتماد مخاطبین را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه باید قلم یا گفتار ما از هر تریبونی در جهت پیشرفت و عدالت باشد و فضا را برای دشمن آماده نکند؛ اظهار کرد: رسانه ها باید به مدیریت و مسئولین کمک کنند تا استان از ملتهب شدن که مقصود برخی هاست دوری کند و عقب ماندگی های استان جبران شود.

چوبینی افزود: نفس تغییر اشکالی ندارد اما هر نوع تغییر باید منطقی داشته باشد و مدیر جدید نسبت به مدیر قبلی اصلح باشد و در پیشرفت استان نقش داشته باشد وگرنه صرف اینکه در محاسبات جناحی مدیران منصوب و مدیران کارآمد به حاشیه بروند درست نیست. اگر بناست مدیری جا به جا شود فرایندی باید طی شود و مدیر قبلی با احترام تودیع شود تا موجب ایجاد تنش نشود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
1
ایشان در مصاحبه هاشون هیچوقت خودشان رو مدیر کل نام ننهادند بنابراین تهمت نزنید. دین خودتون رو به دنیا مفروشید .
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
امروز هم استاندار از صدور حکم ایشان خبر دادند
ناشناس
United States of America
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
تو خبری که خودتون از نشست خبری استاندار زدید نوشتید که استاندار گفته حکم خورده و از هفته دیگه مشغول به کار میشه کدوم خبر الان سرکاری هست ؟!!!