کد خبر: ۵۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 4 شهریور

چگونه پنج نفر زنده زنده در آتش بی‌توجهی مسئولین سوختند؟

جلسه علنی شورای شهر که تا حدی جنجالی برگزار شد، دستمایه‌ی تمام روزنامه‌ها شده تا از زوایای مختلف به پوشش آن بپردازند.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» تیتر یک خود را به جلسه علنی شورای شهر اختصاص داده و از مترو شیراز تیتر زده: «قصه مترو ماجرای قطار شیراز – اصفهان نشود». عکس امروز این روزنامه اما به سینما پرسیا تعلق دارد که این روزها به علت تعمیرات تعطیل مانده است. دبیر کنفرانس بین المللی پارک‌های علوم و فناوری آسیا از «برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فن آوری آسیا در شیراز» خبر داده که در صدر اخبار داخلی این روزنامه جاخوش کرده است.

«نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی اختصاص داده؛ «جریمه دیر کرد حرام است اما...» او این جملات را در برنامه‌ی تلویزیونی پایش گفته است. وی همچنین از پیگیری‌هایی برای دریافت حکم شرعی "وجه التزام" گفته که قرار است جایگزین جریمه دیرکرد شود. اعتراض یکی از اعضای شورای شهر در جلسه علنی شورا به نحوه سرمایه‌گذاری مجتمع خلیج فارس، دیگر تیتر امروز این روزنامه است. به عقیده‌ی این عضو شورا، سرمایه‌گذار این مجتمع تعهدات خود را نسبت به کاربری این مجتمع که گردشگری است عملی نکرده و جنبه‌های گردشگری طبق تعهدات انجام نگرفته است.

«عصرمردم» اما صحبت‌های رهبر انقلاب را تیتر یک خود کرده؛ ایشان در جمع اعضای ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار کشور خاطرنشان کردند: «بازاریان متدین اولین گروه هایی بودند که به ندای امام راحل در طول نهضت لبیک گفتند». عکسی از بهره‌برداری از طرح‌های آب‌رسانی به چند شهر فارس هم در صفحه اول این روزنامه خودنمایی می‌کند. صفحات داخلی امروز این روزنامه که به همت سایر خبرگزاری‌ها پرشده، چندان حرفی برای گفتن ندارند. در پایان سرمایه‌گذاری در شیراز از دریچه‌ی دید کاریکاتوریست این روزنامه؛

««پالم» را فراموش کنید، شیرازی‌ها، کادمیوم، جیوه و سرب می خورند!» تیتر امروز «خبرجنوب» است که از مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور تهیه کرده. در این گزارش آمده هوا، خاک و آب شیراز آلوده به عناصر سمی است که مضرات آنها به مراتب از پالم بیشتر است. شهردار صدرا از فاجعه‌ی زیست محیطی فاضلاب این شهر پرده برداشته که به سمت شیراز روان شده و بسیاری از مردم نزدیک به محل این فاضلاب‌ها را دچار بیماری‌های پوستی و تنفسی کرده. لازم است تمام مسئولین مربوط در این بخش هرچه سریع‌تر به اقدامی اساسی برای حل این معضل بپردازند. مسکن مهر و ناتمام رها شدن این پروژه هم تیتری برای خود در صفحه اول خبرجنوب دست و پا کرده و این روزنامه از 15600 مسکن خالی از سکنه گفته است. روکش نکردن جاده قدیم شیراز – اصفهان، 17 سال است که باعث ترکیدن لاستیک خودرو‌ها و آسیب‌های مالی و جانی فراوان شده؛ این خبر را رییس شورای اسلامی استان در جریان جدیدترین حادثه این جاده، بیان کرده است. در این حادثه پنج نفر زنده زنده در آتش بی‌توجهی مسئولین سوختند که در بین قربانیان یک زن باردار و یک کودک سه ساله به چشم می‌خورد.

نظرات بینندگان