کد خبر: ۵۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

استفاده داعش از روش شکنجه سیا

روزنامه واشنگتن‌پست از قول برخی منابع مطلع گزارش داده نیروهای موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات از روشهای مورد استفاده سازمان سیا برای شکنجه اسرایش استفاده می‌کند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از قول منابع آگاه گزارش داده گروه تروریستی داعش از روش‌های مورد استفاده سازمان سیا برای شکنجه گروگان‌ها و اسرایش استفاده می‌‌کند. بر اساس این گزارش که روز پنحشنبه در این روزنامه به چاپ رسیده این گروه دست‌کم ۴ نفر از گروگان‌هایش، از جمله «جیمز فولی»، خبرنگاری که چندی پیش سر بریده شد را به روش «غرق مصنوعی» شکنجه کرده است.

روش شکنجه مصنوعی از جمله روشهای اختصاصی سازمان سیا برای بازجویی از مظنونان دستگیر شده در ارتباط با حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ است.

یکی از منابع مورد استناد واشنگتن‌پست درباره استفاده از روش غرق مصنوعی که روان‌شناسان سازمان سیا آن را به طور اختصاصی برای شکنجه‌های این سازمان طراحی کرده‌اند می‌‌گوید: «آنها دقیقاً می‌دانستند چطور باید این کا ر را انجام دهند.»

یک منبع دیگر که درباره زمان اسارات جیمز فولی اطلاعاتی دارد تأیید کرده که نیروهای داعش وی را به روش‌های مختلف، از جمله با غرق مصنوعی شکنجه کرده‌اند.

اف‌بی‌آی و سازمان سیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست در ادامه این گزارش تصریح کرده منتقدان استفاده از روش غرق مصنوعی بارها هشدار داده‌اند که استفاده از این روش، آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد و ممکن است برخی از دشمنان آمریکا از همین روش بر علیه مردم این کشور استفاده کنند.

نظرات بینندگان