کد خبر: ۶۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 19 شهریور

ردپای داعش در تالار ابوریحان شیراز!

روند سرمایه‌گذاری در استان فارس کند است؛ هر چند مسئولین مربوطه شعارهای بسیاری در این باب داده‌اند اما توفیقی را شاهد نبوده‌ایم.

به گزارش شیرازه؛ «سبزترین پایانه کشور در شیراز ساخته می‌شود» این را «نیم‌نگاه» به نقل از شهردار شیراز تیتر یک زده است تا طبق روزهای گذشته، شهرداری سهم مهمی از صفحه اول این روزنامه داشته باشد. اما نیم‌نگاه در ستون «در شهر چه خبر است؟!» بررسی کرده که «به رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و طلا فروشی‌ها مالیات ارزش افزوده بدهیم یا ندهیم؟!!». در بخشی از مطلب آمده: «شما حتما در رستوران‌های بالای شهر و ویژه بعضی‌ها!! یا فست فودهای آن‌چنانی مشاهده نموده‌اید که وقتی قبض صورت حساب به شما داده می‌شود علاوه بر پول غذا و مخلفات، پانزده درصد حق سرویس و هشت درصد مالیات ارزش افزوده را برای شما حساب می‌کنند و اگر غذای شما صد هزارت تومان شده باشد بایستی یکصد و بیست و سه هزار تومان پرداخت کنید!!»

ردپای داعش در تالار ابوریحان شیراز!

«عصر مردم» اما «مطالبه انجیرداران استهبانی» را در چارچوب پیگیری مصوبات جشنواره سال 91 دانسته و به نقل از استاندار در خصوص کم‌آبی در استان نوشته: «هم اکنون برای رسیدن به آب در برخی مناطق استان باید بیش از 450 متر حفر کرد که این موضوع و فقیر شدن سفره‌های زیرزمینی موجب نگرانی می‌شود». «خط 2 عطش شیراز را از بین می‌برد» هم گزارشی است از بازدید خبرنگاران از یک پروژه بزرگ آب رسانی به شیراز: «عملیات اجرایی خط یک پروژه آب رسانی از سد درودزن به شهر شیراز، 37 سال پیش یعنی در سال 56 آغاز شد. اما هم زمانی اجرای این پروژه با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در پی آن جنگ تحمیلی، باعث شد تا زمان پایان و بهره‌برداری از پروژه قدری به درازا بیانجامد و در نهایت در سال 61 گشایش یابد.» کاریکاتور امروز این روزنامه هم انجیری است!

ردپای داعش در تالار ابوریحان شیراز!

ردپای داعش در تالار ابوریحان شیراز!

«فارس در صدر حوادث جاده‌ای کشور»؛ این را «افسانه» به نقل از رئیس سازمان پزشکی قانونی تیتر زده است. استان فارس با 522 نفر، خراسان رضوی با 440 نفر و تهران با 413 نفر بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص داده است. این روزنامه اما «قهر قوها با تالاب‌های فارس» را در صفحه اول خود تیتر کرده و این مساله را به دلیل خشک شدن تالاب‌های طبیعی استان دانسته که موجب کاهش زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر شده است. اما یادداشت روز افسانه با عنوان «منشور سرمایه‌گذاری» به روند سرمایه‌گذاری در فارس پرداخته و نوشته: «اصولا روند سرمایه‌گذاری در استان فارس کند است؛ هر چند مسئولین مربوطه شعارهای بسیاری در این باب داده‌اند اما توفیقی را شاهد نبوده‌ایم. این روزها نماد سوخته سرمایه‌گذاری خلاصه می‌شود به یک الگوی کاملا واضح و شکست خورده در خیابان قصر دشت شیراز؛ پروژه‌ای با وسعت بسیار و صرف اعتبارات نجومی که هم اکنون به گودالی عظیم تبدیل شده است و سال‌ها است در زمستان به گودالی پر از آب باران و در تابستان به یک اثر باستانی فلزی و زنگ زده شبیه می‌شود».

ردپای داعش در تالار ابوریحان شیراز!

«خبر جنوب» اما به مصائب اطراف حافظیه پرداخته است و تیتر زده؛ «زیارتگه رندان جهان بازار هفتگی شد!». در بخشی از این گزارش آمده: «اشتباه نگیرید به حافظیه آمده‌اید این بازار هفتگی شیراز نیست! همان زیارتگاه رندان جهان که این روزها شباهت بسیاری به بازار هفتگی و مکاره پیدا کرده! محوطه‌ای تاریخی و گردشگری که مملو از دست فروشان و قال فروشان و متکدیان فرهنگی شده». «آتش در صنعت پنبه فارس» دیگر گزارش مهم این روزنامه است؛ «فصل برداشت پنبه در حالی در پیش است که اوضاع پنبه در فارس خوب نیست و حتی صنایع وابسته به آن در این استان کشاورزی خیز روزگار خوشی را سپری نمی‌کند». مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب هم در این خصوص گفته است که تعطیلی سه کارخانه پنبه پاک کنی، یک کارخانه نخ ریسی و دو کارخانه پارچه بافی همه سهم فارس از پنبه‌کاری است. خبر جنوب در خصوص آغاز بیست و پنجمین ماراتون تئاتر در فارس نیز گزارشی با عنوان «ردپای داعش در تالار ابوریحان شیراز!» به چاپ رسانده است. یک نمایش در این جشنواره، درباره گروه‌های تکفیری و داعشی است.

ردپای داعش در تالار ابوریحان شیراز!
نظرات بینندگان