کد خبر: ۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

فرماندار خرامه: سد «ملاصدرا» و «سیوند» تیر خلاصی به «کربال» بود

فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان خرامه ضمن بازدید از روستاهای بیشه دوشاخ، مظفری و خارستان بخش کربال به بررسی مشکلات این روستاها پرداختند.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، همزمان با هفته دولت، فرماندار و جمعی از روسای ادارات شهرستان خرامه، جهت بازدید از وضعیت زندگی و معیشت مردم بخش کربال با حضور در روستاهای بیشه دوشاخ، مظفری و خارستان، مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی اتخاذ شد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%201.jpg

احسان خازن فرماندار خرامه، در جمع مردم روستای بیشه دوشاخ اظهار داشت: شما در سنگر اول کشاورزی منطقه بوده اید و ما با حضور اعضای شورای اداری به اینجا آمده ایم تا مشکلات را از نزدیک ببینیم و تا جایی که بتوانیم آنها را مرتفع کنیم.

وی به وضعیت خشکسالی طی 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: علی رغم خشکسالی های اخیر، برداشت آب در بالادست کربال بیشتر بوده، احداث دو سد ملاصدرا و سیوند هم تیر خلاصی بر زمین های کربال بود.

خازن با اشاره به پی گیری های نماینده مردم در مجلس طی دو سال گذشته ادامه داد: امسال خشکسالی از همه سال ها بیشتر بود اما با پی گیری های نماینده مردم در مجلس دیدیم که آب به این منطقه هم رسید.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%202.jpg

فرماندار خرامه ضمن ابراز ناراحتی از فشار موجود بر مردم بخش کربال بیان داشت: در دیدارهای جداگانه ای که با استاندار و مدیر کل جهاد کشاورزی فارس داشتم این مسئله را مطرح کردم که چرا فقط پایین دست رودخانه باید خشکسالی را احساس کنند و در بالادست شلتوک کاری شود، به مردم این نوید را می دهیم که حقوق مردم تضییع نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 338 میلیون متر مکعب آب پشت سد وجود دارد و در این شرایط امکان خاک آب وجود ندارد، دعا کنیم که باران ببارد تا بتوانیم در نیمه آبان یا آذر خاک آب را انجام دهیم.

خازن در پایان گفت: اعتقاد داریم که مدیریت آب باید به مردم سپرده شود به همین خاطر برنامه ریزی کردیم و هر قسمت را به یک مجموعه سپردیم و دیدیم که در آب مرحله سوم شرایط بهتر شد.

در پایان این جلسه، اولویت لای روبی کانال این روستا و جاده بین مزارع، بررسی حضور بهورز بصورت هفته ای یک روز، آماده کردن کانال خط لوله آب آشامیدنی توسط مردم و لوله کشی توسط آبفا روستایی و اطلاع رسانی مردم برای ثبت نام متقاضیان تسهیلات بنیاد مسکن توسط شوراها به تصویب رسید.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%203.jpg

حضور در منزل یکی از مددجویان کمیته امداد نیز یکی از برنامه های غیرمنتظره این بازدید بود؛ فرماندار خرامه ضمن بازدید از منزل این مددجو، قول مساعدت را به وی داد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%204.jpg

حضور در روستای مظفری دومین برنامه این بازدید بود؛ در این جلسه، اولویت تسطیح لیزری مزارع، کار مطالعاتی گازرسانی روستا، پی گیری سرویس ایاب و ذهاب روستا به شهر، حضور هفتگی بهورز، بهسازی معابر توسط بنیاد مسکن به شرط عقب نشینی منازل و نصب چراغ های روشنایی معابر مصوب شد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%205.jpg

فرماندار خرامه در دیدار با خانواده شهید محمد علی مظفری در روستای مظفری گفت: اگر شهید مظفری زنده بود خدمتگزاری به مردم را مهمترین وظیفه خود می دانست، مادر شهید برای مسئولین دعا کنید تا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم و روح امام و شهدا در پایان خدمت از ما راضی باشد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%206.jpg

پاسخ به سوالات مردم خارستان به عنوان سومین و آخرین برنامه شورای اداری شهرستان خرامه انجام شد، فرماندار خرامه مشغول به پاسخگویی به سوالات مردم بود که صدای اذان شنیده شد، سخنرانی قطع شد و نماز جماعت اقامه شد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%207.jpg

پس از پایان نماز، این برنامه با چندین مصوبه به پایان رسید: بررسی راه آب از جاده اصلی به مزارع توسط اداره آبیاری، پی گیری چپاب فیض آباد و تیلکان، اطلاع رسانی به مردم جهت ثبت نام تسهیلات مقاوم سازی بنیاد مسکن توسط شورا و پی گیری طرح تجمیع روستاهای کربال از مهمترین مصوبات بود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/8%20korbal/8%20shahrivar%20korbal%208.jpg

نظرات بینندگان