کد خبر: ۶۰۰۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

کاهش تورم در زندگی مردم ملموس نیست/ دولت در تهیه بسته سیاست های مالی جدی تر عمل کند

وقتی می گوییم تورم را کنترل کرده این امر باید در واقعیت ملموس و مشهود باشد.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات بازار در اولویت قرار گیرد، گفت: کنترل و کاهش تورم باید در تمام زوایای زندگی ملموس باشد.

سید حسین ذوالانوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی می گوییم تورم را کنترل کرده این امر باید در واقعیت ملموس و مشهود باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات موثری که در یکسال گذشته در راستای کنترل تورم صورت گرفته است، افزود: زمانی می توانیم ادعا کنیم تورم به طور واقعی کنترل شده است که در زندگی روزمره مردم این مهم را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه صرف کنترل چند بخش ملاک کاهش و کنترل تورم نیست، ابراز داشت: وقتی تورم کنترل شود هم تولیدکننده، هم مصرف کننده و هم واسطه سود می کند.

ذوالانوار تصریح کرد: وقتی مواد خام یک تولید برای تولیدکننده ارزان تمام شود قطعا مصرف کننده با قیمت مناسب و معقولی آن را تهیه می کند و با رغبت بیشتر به سمت آن می رود.

وی ادامه داد: دولت باید با بهره گیری از نظر کارشناسان خبره سعی در ایجاد ثبات در بازار و و کاهش واقعی نرخ تورم داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد ثبات در بازار، خواستار رفع تلاطم از این حوزه شد و  خاطرنشان کرد: یکی از حلقه های اصلی ثبات بازار کنترل و کاهش  نرخ ارز است که دولت باید به این مهم توجه جدی و ویژه داشته باشد.

وی یادآور شد: بسیاری از کالاهای وارداتی یا قطعات سازنده محصولات داخلی با ارز خریداری می شود بنابراین از این حوزه نباید غافل ماند.

ذوالانوار با بیان اینکه در تجویز سیاست های پولی مناسب برای خروج از رکود اقتصادی باید پیش از هر چیز به ماهیت رکود حاکم بر اقتصاد توجه داشت، ادامه داد: دولت در بخش تهیه بسته های سیاست های مالی باید جدی تر عمل کند و از نظرات کارشناسان این حوزه بهره ببرد.

وی همچنین گفت: نرخ های تورم بالا به واسطه افزایش اختلال در قیمت های نسبی، به تضعیف انگیزه های سرمایه گذاری و هدایت منابع اقتصادی به سمت فعالیت های غیرمولد و سوداگرانه منجر می شود بنابراین همچون یکسال گذشته دولت باید در جهت کاهش واقعی نرخ تورم تلاش کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سرمایه های سرگردان باید مهار شوند، ابراز داشت: عدم مهار پول ها و سرمایه های سرگردان باعث ایجاد اشتغال کاذب می شود، تجربه نشان داده که عدم جمع آوری پول های سرگردان دربازار هر از چند مدتی به سمت یکی از بازارهای ما گسیل پیدا می کند  و در نتیجه ایجاد تورم بسیار شدید و اشتغال کاذب را ایجاد به وجود می آورد مثل بازار ارز، طلا، مسکن و غیره که بنابراین دولت باید در این راستا گام های محکمی بر دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
0
فعلا" كه توهم تورم است و سنگها را بسته اند و سگها را آزاد.
کمال فضلی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
0
درود بر دو نماینده ولایی و با بصیرت شیراز مهندس ذوالانوار و دکترقادری
حسين صداقت
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
0
افتخار فارس ذوالاوار و قادري