کد خبر: ۶۰۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
یونسی: من نبودم؛ استاندار بود!

چه کسی پروژه قهرمان سازی مولوی عبدالحمید را کلید زد؟

توپ پروژه قهرمان سازی مولوی عبدالحمید همچنان بین مسئولین دولت تدبیر و امید پاسکاری می شود و هرکدام به نحوی دیگری را مسئول بزرگنمایی عبدالحمید می داند.
وقتی تقویم سال 92 را ورق می زنیم به اتفاق مهمی در پایان سال برمی خوریم، هفدهمین روز از بهمن ماه سال گذشته به دنبال ربوده شدن 5 نفر از مرزبانان ایرانی در منطقه جکیگور در شرق ایران که در شامگاه 17 بهمن‌ماه اتفاق افتاد، گروه موسوم به «جیش‌ الظلم» روز شنبه 19 بهمن‌ماه با انتشار تصاویری در توییتر خود مسئولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.
به گزارش شیرازه به نقل از عصر هامون؛ اما ماجرای اصلی در فروردین ماه سال جاری و بعد از آزادی مرزبانان رقم خورد، که عده ای مقام دولتی در قامت حمایت از مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی برخاستند و وی را عامل اصلی در آزادی مرزبانان معرفی کردند، در آن هنگام خود عبدالحمید هم تصور نمی کرد در مدت زمان کوتاهی چنان تعریف و تمجید های از وی شود و نقش وی در آزادی مرزبانان انقدر بولد شود.
پروژه قهرمانی سازی مولوی به همین جا ختم نشد، وی که باد موافق را در جهت بادبان خود می دید همصدا با رسانه های داخلی و خارجی خود را شاه کلید اصلی آزادی مرزبان معرفی کرد.
در ادامه همین قهرمان سازی، مولوی عبدالحمید که فضا را کاملا در جهت منافع خود می دید در ادعای واهی ورود آب به تالاب هامون را نیز نتیجه رایزنی خود با مقامات افغانستان دانست، ادعایی که خیلی زود توسط مقامات ایرانی و افغان تکذیب شد.
جناب مولوی که با کمک رسانه ها خود را در نوک قله کوه می دید و آزادی مرزبان او را در صدر اخبار قرار داده بود در اقداماتی قابل تامل در گفتگو با سایت خودش با گستاخی آیت الله مکارم شیرازی را شخصیتی توصیف کرده که به علت بالا رفتن سن زود باور شده اند! و حتی گفته است که ایشان بدون تحقیق سخن می گویند.
حتی جناب مولوی گریزی هم به ماجرای گروگان گیری دو تبعه آلمانی و یک ایرلندی در سال 82 در سیستان و بلوچستان در دولت خاتمی زد و آزادی این سه اروپایی را نیز نتیجه رایزنی خود دانست. عبدالحمید از هیچ کوششی برای بزرگنمایی خود دریغ نکرد.
اما این پروژه مدت زمان زیادی طول نکشید تا اینکه مقامات ایرانی در اظهار نظرهای متفاوت نقش عبدالحمید را در آزادی مرزبانان حاشیه ای اعلام و ازادی مرزبانان را نتیجه کار دستگاههای امنیتی با همکاری معتمدین و ریش سفیدان محلی کشور دانستند، در آخرین شلیک به پرونده قهرمان سازی مولوی عبدالحمید، جهان نیوز مدعی شد، آقای علی یونسی در جلسه‌ای با طلاب مدرسه حقانی قم و در پاسخ به سؤالی از وی درباره علت بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفت: برخلاف آنچه درباره بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفته ‌شده، این کار من نیست و کار استاندار سیستان و بلوچستان بود که من رفتم و ماجرا را جمع کردم. حتی به روحانی هم گفتم که به عبدالحمید به اندازه خودش باید بها داد و من حتی با آمدن وی به فرودگاه در استقبال از روحانی هم مخالف بودم، اما خودشان برنامه ریختند و او را آوردند.
استاندار سیستان و بلوچستان: پررنگ‌کردن نقش عبدالحمید جریان‌سازی رسانه‌ای بود
اوسط هاشمی تصریح کرد: پررنگ‌ کردن نقش مولوی عبد الحمید جریان‌سازی رسانه‌ای بود. درحالی که برخی دستگاه‌های امنیتی درخواست داشتند این فرد در زمان آزادی مرزبانان حضور داشته باشد اما من موافقت نکردم بنابراین اینکه بخواهیم بعد از آزادی گروگان‌ها روی مسائلی که قطعا برای منافع کشور ضرر دارد متمرکز شویم درست نیست چرا که صحبت‌هایی که در آن زمان درباره عبدالحمید شده بود همگی جریان سازی بوده و این به دلیل شرایط سخت حاکم بر کشور بود و اکنون که دولت تغییر و فضا باز شده بخشی از جریان‌هایی که با هم در رقابت هستند این آزادی را برای بخش مختلف جامعه برنمی‌تابند.
وزیر اطلاعات: مولوی عبدالحمید در آزادسازی مرزبانان نقش حاشیه ای داشت
سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در جلسه‌ای گفته ‌است: این‌ همه که مولوی عبدالحمید را در قضیه آزادی مرزبانان ربوده شده بزرگ می‌کنند، وی در این ماجرا نقشی نداشته ‌است.
ما از همه سران قبایل و چهره‌های با نفوذ برای آزادی این افراد تقاضا کردیم، از آن جمله مولوی عبدالحمید بود.
او نسبت به بعضی دیگر از افراد با نفوذ نقش حاشیه‌ای داشت، اما فضا را به دست گرفته و به نام خودش تمام کرده ‌است
این در حالیست که در آزادسازی مرزبانان به صورت هدفمند بخشی از دولت با همکاری رسانه های زنجیره ای تلاش کردند که نقش مولوی عبدالحمید را در این ماجرا بسیار پررنگ کنند.
در همین حال چندی قبل رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نیز بزرگنمایی نقش مولوی عبدالحمید را طراحی غرب دانست.
علاالدین بروجردی: برجسته کردن نقش مولوی عبدالحمید در آزادی مرزبانان توطئه غرب است
علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی گفت: «مولوی عبدالحیمد مدت زیادی در منطقه سیستان و بلوچستان حضور دارند و در گروگان گرفتن های سابق وارد عمل نمی شده اند و مسئولیتی را بر عهده خود نمی دانستند».
وی اذعان کرد: «تمامی پیگیری های مربوط به آزادی مرزبانها توسط وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی انجام شده است و برجسته کردن نقش مولوی عبدالحمید در آزادی مرزبانان را توطئه غرب باید دانست».
وی با اشاره به اینکه بنابر سخن رسانه های بیگانه ایشان نفوذ بسیاری را در سیستان و بلوچستان دارند گفت: «باید از ایشان درباره ی سکوتشان درباره ی اقدامات گروه های تروریستی در منطقه طی سال های گذشته سوال نمود».
این اظهارات در حالی مطرح می شود که توپ بزگنمای مولوی عبدالحمید بین مسئولین همچنان پاسکاری می شود و هر کدام به نحوی دیگری را مسئول پروژه قهرمان سازی عبدالحمید می داند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
0
... شاهكار ديگري از اصلاح طلبان دولت تدبير و اميد!!