کد خبر: ۶۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز: امیدواریم رئیس جدید عقب گرد دو ماهه را جبران کند

در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز مدتی پیش رویه ای اتخاذ شد که فضای دانشگاه را به شدت ملتهب کرد.

به گزارش شیرازه،‌ در پی انتصاب دکتر سارویی به سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شیراز بسیج دانشجویی این دانشگاه در طی پیامی اعلام کرد:

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِي الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

بگو: « بار خدايا ، تويى كه فرمانفرمايى; هر آن كس را كه خواهى ، فرمانروايى بخشى; و از هر كه خواهى، فرمانروايى را باز ستانى; و هر كه را خواهى ، عزت بخشى; و هر كه را خواهى، خوار گردانى; همه خوبيها به دست توست، و تو بر هر چيز توانايى. »

﴿آل‏عمران‏، 26﴾

بسم الله النور

ما از بزرگان انقلاب آموخته ایم که دانشگاه مبدا تحولات است و اگر اصلاح شود همه امور اصلاح می شود. تا کنون اغلب رنج هایی که انقلاب ما محتمل شده است نتیجه بی تدبیری برخی از خودی هاست است نه تدبیر دشمنان.

امروز و پس از سی و چند سال از انقلاب در برخی رده های مدیریتی، ما هنوز شاهد سوء تدبیری هایی هستیم، اما بحمدالله بخاطر تأسّی این نظام به دو عنصر اسلام و جمهوریت امروز این انقلاب پرتوان تر از پیش به حرکت خود ادامه می دهد. برای مثال در جایی مثل وزارت علوم وقتی که انحرافی دیده می شود، نمایندگان ملت تمام قد از حقوق ملت در مقابل این انحراف دفاع می کنند، تا حرکت انقلاب به سوی آرمان های خود ادامه یابد.

جایگاه تعیین کننده علمی، اجتماعی، فرهنگی و ... دانشگاه امروز برکسی پوشیده نیست. دانشگاه محیطی برای رشد، بالندگی و شکوفایی و پیشرفت جوان مومن انقلابی است. جوانی که باید روزی گره گشای محنت های ریز و درشت این انقلاب باشد. لذا تحقق این امر امروز منوط به این است که دانشجو در دانشگاه با آرامش به حیات علمی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی خود ادامه دهد. امروز باید دانشگاه را از سیاست زدگی های جناحی و گروهی دور کرد، که این سمی مهلک برای دانشجو و دانشگاه است.

در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز مدتی پیش رویه ای اتخاذ شد که فضای دانشگاه را به شدت ملتهب کرد. تصمیمات نابخردانه، غیرکارشناسانه، عجولانه به دور از سعه صدر و همراه با غرض ورزی های شخصی و جناحی دانشگاه را به چالش گرفتار کرد. اتفاقات به گونه ای بود که احساس می شد سند دانشگاه آزاد را به نام بعضی زده اند و این جا خانه آن آقایان است و به کلی حقوق دانشجویان که در آن اتفاقات نادیده گرفته شد. ثمره این اتفاقات، التهاب فضای دانشگاه و واکنش سریع و شدید دانشجویان بیدار به آن اتفاقات بود. اکنون پس از دو ماه التهاب با انتخاب رئیس جدید جناب آقای دکتر سارویی که از نیروهای ارزشمند و شایسته در جمع دانشگاهیان ما هستند امید می رود که آرامش به فضای دانشگاه بازگردد و این دو ماه عقب گرد نیز جبران شود.

بسیج دانشجویی همیشه در زمان هایی که دانشگاه در مسیر انقلاب گام برداشته طرفدار تعامل سازنده با دانشگاه بوده، هست و خواهد بود. ما نیز امیدواریم با تلاش جناب آقای دکتر سارویی جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها و حرکت به سوی دانشگاه اسلامی، مشکلات فرهنگی، علمی و غیره ایی که دانشجویان این دانشگاه با آن مواجه هستند مرتفع گردد ؛و نیز برآنیم تا در این مسیر کمال همکاری را با ایشان به عمل آوریم. با تشکر از زحمات رئیس سابق دانشگاه جناب آقای دکتر حقیقت، از خداوند منان برای دکتر سارویی توفیق روزافزون مسئلت می کنیم.

در پایان نیز جا دارد از زحمات، تلاش ها و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله ایمانی و نمایندگان محترم شهر شیراز در مجلس شورای اسلامی که طول این دو ماه دوشادوش دانشجویان جهت احقاق حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز بر آمدند کمال تشکر و قدر دانی را به عمل آوریم. و من الله توفیق

نظرات بینندگان