کد خبر: ۶۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

بزرگ‌ترین کتابخانه دانش‌آموزی کشور در شیراز تاسیس شد

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس گفت: بزرگترین کتابخانه دانش‌آموزی کشور در شیراز تاسیس شده است.
به گزارش شیرازه و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، محمد نظری در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه دانش‌آموزی کشور در شیراز تاسیس شده است، اظهار کرد: این کتابخانه در سه طبقه و با چند هزار عنوان کتاب در اختیار دانش‌آموزان استان فارس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و اعمال مدیریت سیستمی می‌توان شاهد موفقیت‌های بزرگ فرهنگی بود.

نظری با اشاره به وجود 60 منطقه آموزشی در استان افزود: در فارس 850 هزار دانش‌آموز در بیش از 8 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند و آموزش و پرورش فارس همواره در قطب‌بندی‌ها به عنوان قطب مطرح بوده و جایگاه خوبی در کشور دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه تمام مدیران مدارس فارس ملزم به تاسیس کتابخانه در مدارس هستند، بیان کرد: اجرای طرح کتابخانه‌های کلاسی نیز آغاز شده که به زودی در تمام مدارس انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش همواره در طول سال اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب می‌کند، ضمن اینکه بحث مطالعه کتاب نیز در ساعات پرورشی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از کسب مقام‌های متعدد فرهنگی و هنری در سطح کشور توسط دانش‌آموزان استان فارس خبر داد و خواستار توجه ویژه به این دانش‌آموزان در راستای تقویت هنر و استعدادهایشان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شد.

وی گفت: 3 هزار و 400 گروه سرود، 700 گروه سرود همگانی و یک‌هزار و 900 گروه تئاتر دانش‌آموزی در طول سال تحصیلی در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

نظری در پایان خواستار همکاری و تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به منظور تقویت جایگاه هنر و فرهنگی دانش‌آموزان این استان شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، استان فارس
نظرات بینندگان