کد خبر: ۶۰۵۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 26 شهریور

پشت پرده تاخیر در افتتاح متروی شیراز از زبان یک منبع آگاه

انتخابات داخلی شورای شهر داراب در حالی با تاخیر 10 روزه انجام شد که با دعوا و هتاکی‌های فراوان اعضا خطاب به یکدیگر همراه بود.

به گزارش شیرازه؛ افتتاح متروی شیراز در آینده‌ای نزدیک، یکی از محورهایی است که در اکثر روزنامه‌های امروز استان فارس دیده می‌شود. روز گذشته «عصر مردم» در یادداشتی کوتاه از عدم افتتاح خط یک متروی شیراز در حالی که مهر ماه آغاز شده، انتقاد کرده بود. این روزنامه اما حالا به نقل از حقدل رئیس شورای شهر شیراز تیتر زده؛ «قطار شهری شیراز با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد». «هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست» عنوان یکی از یادداشت‌های این روزنامه است که در نکوهش کم رنگ شدن «اخلاق» در نهاد اجتماعی شورای شهر داراب نوشته شده است. در بخشی از آن آمده است: «انتخابات داخلی شورای چهارم برای تصدی مسئولیت‌های هیات رئیسه در سال دوم در حالی با تاخیر 10 روزه انجام شد که با دعوا و هتاکی‌های فراوان اعضا خطاب به یکدیگر در حضور خبرنگاران و فرماندار و معاون وی روبرو بود ... البته همه این رویدادهای تلخ را خبرنگاران شاهد و آن را دو بار ثبت و ضبط کردند یکی در ذهن و دیگری با دوربین‌ها و دستگاه‌های ثبت و ضبط صدا که هر دو سندی ناخوشایند اما معتبر است از رواج بداخلاقی و حتی بی‌اخلاقی».

پشت پرده تاخیر در افتتاح متروی شیراز از زبان یک منبع آگاه

«فاینانس چین هنوز گره هیچ مشکلی را در فارس باز نکرده است» را «خبر جنوب» به نقل از نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرده است. محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشته: «چهار پتروشیمی فارس با سرمایه‌گذاری شش هزار میلیارد تومانی بدون فاینانس چین اجرا می‌شود ... و 70 درصد سرمایه مورد نیاز این پروژه‌ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‌شوند». این روزنامه هم‌چنین به نقل از مدیرکل استاندارد فارس از کشف و توقیف کالباس، سوسیس، شکر، کیک، ترشی، مربا، گلاب و آبلیموی فاقد نشان استاندارد از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی شیراز خبر داده است. «گلوی حیات وحش فارس زیر تیغ» عنوان دیگر گزارش خبر جنوب است که به بازداشت سه محیط بان منطقه بمو به اتهام همدستی با شکارچیان پرداخته است. این سه متهم شده‌اند که در قبال دریافت مبلغی پول، به یک شکارچی اجازه داده‌اند تا با خودرو پاترول وارد منطقه حفاظت شده بمو شده و اقدام به شکار کنند. اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شیراز و سرطان گران‌ترین بیماری خاص فارس از دیگر عناوین این روزنامه‌اند.

پشت پرده تاخیر در افتتاح متروی شیراز از زبان یک منبع آگاه

«نیم‌نگاه» اما بر اساس رویه همیشگی، اخبار مرتبط با شهرداری را در صفحه اول خود برجسته کرده است. «شهردار شیراز: عملکرد شهرداری و شورا در جذب گردشگران خارجی به شیراز موثر بوده است» تیتر یک این روزنامه است که با روتیتر «شعار دادن و عمل نکردن بسیار آسان است» منتشر شده است. اما در ستون «در شهر چه خبر است؟!»، بوی ماه مهر با بیان یک دغدغه مهم همراه شده است؛ «مهر؛ آغاز مدرسه و مزاحمت‌هایی برای دانش‌آموزان دختر!!!». در بخشی از این مطلب آمده: «مزاحمت‌های خیابانی برای دانش‌آموزان دختر در برخی مناطق شهر شیراز خط پایانی ندارد. این ناهنجاری اجتماعی که در سال‌های اخیر به فضای مجازی نیز گسترش یافته است کم و بیش در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود و لزوم هوشیاری خانواده‌ها و هم‌چنین مسئولین ذی‌ربط را طلب می‌نماید».

پشت پرده تاخیر در افتتاح متروی شیراز از زبان یک منبع آگاه

«مترو شیراز به ایستگاه شهریور نمی‌رسد» تیتر یک «افسانه» است که به تاخیر چند باره در افتتاح متری شیراز به دلیل آماده نبودن ایستگاه‌ها پرداخته است. یک مقام آگاه که نخواسته نامش فاش شود، به این روزنامه گفته است: «برنامه‌ریزی برای افتتاح این خط توسط یکی از شخصیت‌های طراز اول کشور نیز می‌تواند علت دیگر تاخیر در بهره‌برداری از این خط باشد.» یادداشت روز افسانه به طرح نیمه‌بایگانی شده ترافیک در شیراز هم پرداخته و نوشته: «گمان می‌کنند برای اجرای طرح ترافیک باید به اجبارهای اداری روی بیاورند در حالی که بوروکراسی در شرایط ناتوانی فرهنگی کاری از پیش نمی‌برد. برای اجرای موفق طرح ترافیک و یا حتی فقط شروع و ثبات آن باید از فرهنگ شهری آغاز کنیم و نه از دستورهای ادرای».

پشت پرده تاخیر در افتتاح متروی شیراز از زبان یک منبع آگاه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
0
«قطار شهری شیراز با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد».افتتاح شد نیست افتتاح میشود هست.چرا دقت نمیکنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
0
مترو شیراز این هفته افتتاح میشود ، ببخشید هفته آینده ، بدلیل پنچر شدن قطار بعدا افتتاح میشود