کد خبر: ۶۰۶۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

میراث فرهنگی از مقامات شیراز شکایت کرد!

شکایت رسمی به شعبه 21 بازپرسی عمومی و انقلاب شیراز ارایه شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، محمدجواد عباباف - مدیرکل حراست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور - بعدازظهر جمعه 28 شهریور با بیان اینکه مقصر اصلی تخریب خانه پورنواب هنوز مشخص نشده است، گفت: طی یک تماس تلفنی که با معاون اداره کل راه و شهرسازی فارس برقرار شد، این مسئول از موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده و مسئولیت تخریب را متوجه مجموعه خود ندانسته است.

عباباف با تصریح اینکه انجام هرگونه تخریب و اجرای هر طرحی در محدوده‌های تاریخی شهرها نیازمند استعلام رسمی از میراث فرهنگی است، گفت: درباره خانه پورنواب استعلامی انجام نشده است.

مدیرکل بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی نیز از تلاش برای تهیه مدارک تصویری و فنی از وضع موجود این اثر تاریخی با هدف تهیه گزارش لازم و فراهم شدن امکان بازسازی این خانه خبر داد.

سیاوش صابری - مدیرکل بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور - با بیان اینکه طرح توسعه مجموعه‌های مذهبی براساس مطالعه تهیه می‌شود و سپس به تصویب مراجع عالی می‌رسد، گفت: طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) تاکنون به تصویب سازمان میراث فرهنگی کشور نرسیده و اجرای این طرح باید برابر ضوابط سازمان میراث فرهنگی انجام شده و متضمن حفظ هویت تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر باشد.

صابری با تصریح اینکه به هیچ عنوان مخالف اجرای طرح توسعه حرم نیستیم، گفت: این طرح با توجه به حجم گسترده آن پس از طی مراحل مطالعاتی باید در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شود که تاکنون اینچنین نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سه جنبه وارد بررسی و پیگیری عاملین این کار هستیم، گفت: جنبه حقوقی، بخش تخصصی میراث فرهنگی و بحث اجتماعی در این خصوص باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی فارس از شهرداری و سازمان راه و شهرسازی شکایت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شکایت رسمی به شعبه 21 بازپرسی عمومی و انقلاب شیراز ارایه شده است.

مدیر کل دفتر حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی کشور یادآور شد: دستور توقف تخریب صادر شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه مثبت برسیم و دستگاه های مختلف در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
5
یکی از بناهای تاریخی مجاور بلوار نه دی، به صورت خیلی اتفاقی در بارندگی دو سال گذشته تخریب شد! روز بارندگی خیلی اتفاقی ناودان این بنا که به خیابان می ریخت گرفت! سقف دچار آب گرفتگی شد و دیوارها نم برداشت. روز بعد خیلی اتفاقی کمپرسی شهرداری دنده عقب گرفت و در اثر بی دقتی راننده! به دیوار برخورد از قضا بخشی از ساختمان تخریب شد و بهانه ای برای تخریب کل بنا به وجود آمد! اون موقع استاندار وقت بر اجرای بلوار نه دی اصرار داشت و صدا از هیچ کس هم در نیامد!!!!
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
0
این بناها نباید تخریب بشن، اسمش هم روش هست "میراث فرهنگی" فرهنگ غرب داره جایگزین می شه .باید فرهنگ خودمون رو یاد آوری کنیم که چه خانه های باصفایی داشتیم و معماری های غنی و محکمی داشتیم و...
ناشناس
Germany
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
0
هویت تاریخی یک شهر یعنی مجموعه هویت و اثار ان شهر
امید واریم میراث فرهنگی به جد پیگیر موضوع باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
1
میراث فرهنگی چه معنی میده؟؟؟؟
تا وقتی حرمین مطهر وجود داره میراث فرهنگی جایگاهی نداره!
دوتا دیوار خشتی و گلی..بریزید پایین نابودشون کنین آقا..ما هرچی داریم از امامزاده ها داریم..برکت..رحمت..امنیت..