کد خبر: ۶۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 30 شهریور

استاندار فارس چه کسی را مسئول تخریب خانه دختر فتحعلی‌شاه در شیراز می داند؟

امروز همه بر این موضوع که عدم مدیریت صحیح منابع آبی استان آسیب‌های کنونی را ایجاد کرده متفق‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «انتقاد استاندار فارس از وضعیت بافت تاریخی شیراز» تیتر یک امروز «خبر جنوب» است. احمدی گفته که اگر 10 اتوبوس بخواهد به مسجد وکیل برود خیابان آن محدوده قفل می‌شود. استاندار هم‌چنین نسبت به تخریب خانه دختر فتحعلی‌شاه که باعث برخی جنجال‌ها در داخل و خارج شد نیز توضیحاتی داده است؛ «خانه‌هایی که در اطراف حرم قرار دارد و مالکان حاضر به فروش هستند را تولیت خریداری می کند و پول خانه هایی که صاحبان آن ها مشخص نیست به حساب دادستانی واریز میشود. همچنین در تخریب‌های اخیر ظاهرا یک خانه ارزشمند خراب شده که کم کاری می تواند از میراث فرهنگی باشد». اما رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس هم از بلوکه شدن سرمایه 220 میلیارد ریالی کارگران شیراز در یک پروژه مسکن مهر به این روزنامه خبر داده است. دو هزار کارگر فارس از سال 88 به امید خانه دار شدن در یک تعاونی مسکن مهر ثبت نام کرده و در عرض 2-3 سال 9 میلیون تومان پول به حساب این تعاونی واریز کرده‌اند و این در حالی است که با گذشت 5 سال، پروژه مسکن‌سازی آن‌ها که در صدرا کلنگش به زمین خورد توسط پیمان‌کار مربوطه نیمه کاره رها شده است.

«عصر مردم» اما در اقدامی قابل تقدیر، بخش مهمی از صفحه اول خود را به آغاز هفته دفاع مقدس اختصاص داده است. تیتر یک این روزنامه هم به اقرار جان کری وزیر خارجه آمریکا مربوط می‌شود؛ «نیاز آمریکا به کمک ایران». علاوه بر یادداشت مدیرمسئول که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده، یک یادداشت دیگر نیز در شماره امروز این روزنامه مشاهده می‌شود؛ «رفاه عمومی، گمشده صدرا». نویسنده در بخشی از این یادداشت می‌نویسد: «شهرداری و شورای شهر صدرا باید توجه داشته باشند که اعلام بیلان ماهانه در رسانه‌ها مبنی بر آسفالت بولوارهای اصلی شهر، تنها ملاک تلاش یک مسئول و یک تیم ناظر شهری نیست».

«انتقال آب خلیج فارس به استان موضوعیت ندارد»، تیتر یک «افسانه» امروز است که مدیرکل سازمان منابع طبیعی استان فارس آن را گفته است. وی به استفاده نامناسب از منابع آبی برای رشد کشاورزی در استان هم اشاره کرده و گفته: «امروز همه بر این موضوع که عدم مدیریت صحیح منابع آبی استان آسیب‌های کنونی را ایجاد کرده متفق‌اند و ما سال‌ها است که هشدارهای لازم را داده‌‌ایم».

«نیم‌نگاه» اما تیتر یک خود را به سخنان جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اختصاص داده؛ «مردم باید به صورت شفاف بدانند در کشورشان چه می‌گذرد». این جمله قطعا زیبا است اما عمل به آن زیباتر. «سهم ترکیه و عربستان از دانشگاه‌های برتر جهان، پنج و چهار برابر ایران است»؛ این خبر به عنوان تیتر دوی نیم‌نگاه منتشر شده! آیا وقعا ارزش خبری آن به اندازه‌ای هست که تیتر دو و عکس یک شود؟! هم‌چنین تیترهایی از مسئولان سپاه در استان و شیراز با موضوع دفاع مقدس، در صفحه اول این روزنامه به چشم‌ می‌خورد. صفحه آخر این روزنامه اما همان نکته‌‌ای را در بر دارد که یادداشت‌نویس عصر مردم به آن اشاره کرده؛ تبلیغات شهرداری صدرا! تمام این صفحه به این تبلیغات و گزارش عملکرد این شهرداری اختصاص یافته است.

نظرات بینندگان