کد خبر: ۶۱۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات کامرون:

وزارت خارجه در بازگشایی سفارت انگلیس تجدید نظر کند/ روحانی به کامرون امتیاز نداد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس و توهین به ملت ایران از وزارت امور خارجه خواست در بازگشایی سفارت انگلیس در تهران تجدید نظر کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سید علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حاشیه یادواره شهدای محله حسن‌آباد سروستان در گفت و گو با خبرنگار شیرازه با اشاره به سفر دکتر روحانی به نیویورک و سخنرانی وی در سازمان ملل اظهار داشت: تریبون سازمان ملل به دلیل حجم گسترده پوشش مطالب ارائه شده در آن توسط رسانه های جمعی بین المللی، بهترین موقعیت برای جمهوری اسلامی ایران جهت انتقال دیدگاه‌های خود مسائل جهانی و بین المللی است.

وی به ارزیابی سخنرانی دکتر روحانی در مقر سازمان ملل پرداخت و تاکید کرد: آقای روحانی با صراحت، هم از حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مساله هسته ای دفاع کرد و هم تعریض روشنی نسبت به عملکرد غرب و به ویژه آمریکا در خصوص مساله تروریسم که به دلیل آتش افروزی های آنها منطقه ما را دچار بحران کرده، داشتند و در مجموع ارزیابی ما از نطق های ریاست جمهوری مثبت است.

علاءالدین بروجردی در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که واکنش مجلس نسبت اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس و توهین به ملت ایران چه خواهد بود، تصریح کرد: بعد از اظهارات گستاخانه نخست وزیر انگلیس، تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس موضع گیری کردند و به نظر من این‌گونه اقدامات نماد روشنی از خباثت دولت انگلیس می باشد که مقام معظم رهبری هم بارها به این ویژگی آنها اشاره داشته اند و این خباثت در سخنرانی آقای کامرون به عینه مشهود بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم ملاقاتی که نخست وزیر انگلیس با آقای روحانی داشت، هم ادب حکم می کند و هم رفتار سیاسی که وی نباید این برخورد را داشته باشد. هر چند این رفتار حاکی از مواضع قاطعی است که جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده خواهی های انگلیس چه در عرصه هسته ای و چه در مسائل مربوط به همکاری با ائتلاف جدیدالتاسیس غیر واقعی ضد تروریسم داشته است که اگر دولت انگلیس امتیازی در ملاقات با دکتر روحانی دریافت می کرد این‌گونه موضع نمی گرفت.

علاالدین بروجردی تاکید کرد: در عین حال این اظهارات محکوم است و درخواست ما از وزارت امور خارجه این است که در بازگشایی سفارت انگلیس به دلیل مواضع اخیر تجدید نظر کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳
0
بازگشایی این سفارت یعنی فرصت بیشتر برای خباتتها جاسوسی های این دشمن دیرینه ی وطن