کد خبر: ۶۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳
به مناسبت روز جهانی کودک

مدیرکل 11 ساله شیرازی از آروزهایش می‌گوید

مدیر کل کانون فارس گفت: این مرکز تلاش دارد تا با حداقل رساندن حق عضویت بتواند تمام کودکان و نوجوانان استان که از محرومیت خاصی برخوردار هستند از امکانات این مراکز استفاده نماید.
به گزارش شیرازه به مناسبت روز جهانی کودک، ثمین صالح نژاد کودک 11 ساله عضو کانون پرورشی فکری مرکز استان فارس امروز به عنوان مدیر کل کانون پرورشی و فکری کودکان استان فارس در گفت و گو با موج ما گفت: فعالیت های کانون در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی می باشد که در فعالیت فرهنگی مطالعه کتاب، نشریه نگاری، اردو، نقد و نمایش فیلم، نجوم، قصه گویی، امانت کتاب، آشنایی با قرآن و حدیث و فعالیت های علمی صورت می گیرد.
صالح نژاد ادامه داد: در بخش هنری برگزاری  کلاس های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، سرود، نمایش عروسکی و پویانمایی را داریم، همچنین در بخش ادبی کارگاه نوشتن خلاق، کارگاه شعرخلاق و کارگاه داستان نویسی خلاق را در برنامه ها کنجانده شده است.
وی با اشاره به 3 پایگاه ثابت، پوستی و سیار روستایی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری استان به 3 پایگاه کلی ثابت، پوستی و سیار تقسیم می شود که کانون ثابت همان مراکز کانون ها در شهرستان ها می باشد.
مدیر کل کانون فارس خاطر نشان کرد: در کانون پوستی، اعضاء می توانند با سفارش دادن کتاب مورد نظر آن را در سریع ترین زمان دریافت کننده لذا در این طرح کانون همه هزینه ها را پرداخت کرده و دریافت کننده کتاب، بعد از مطالعه آن را به مرکز تحویل می دهد.
صالح نژاد ادامه داد: در طرح کتابخانه روستایی ماشین های سیار به همراه یک مربی فرهنگی هنری و تمام امکانات کانون با حضور در روستاهای این استان سعی دارند تمام کودکان و نوجوانان را تحت این کار قرار دهند.
این کودک با اشاره به شرایط عضویت یادآور شد: علاقه مندان می توانند با داشتن حداقل سن 7 و حداکثر 17 سال به همراه 2 قطعه عکس3*4،  فتوکپی شناسنامه از صفحه اول و مبلغ 20 هزار تومان جهت ثبت نام برای یک سال تحصیلی به مراکز این استان مراجعه و از تمام 42 نوع فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی استفاده کنند.
راه اندازی 25 کتابخانه سیار روستایی و ثابت در استان فارس
وی با اشاره به برنامه های کاری خود به عنوان مدیر کل خاطر نشان کرد: کانون قرار است در قالب طرح برکت در مناطق محروم  به 19 شهر و 6 شهرستان محروم استان کتابخانه سیار روستایی و ثابت را دایر نماید که در حال حاظر کار شناسایی مناطق مورد نظر در حال پیگیری است.
عضویت رایگان در کانون‌های استان فارس
مدیر کل کانون فارس ادامه داد: در این طرح 2 روز حق عضویت رایگان در نظر گرفته شده است که برادران می توانند 19 مهر و خواهران 20 مهر با مراجعه به مراکز کانون در سطح استان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
صالح نژاد عنوان کرد: این مرکز تلاش دارد تا با حداقل رساندن حق عضویت بتواند تمام کودکان و نوجوانان استان که از محرومیت خاصی برخوردار هستند از امکانات این مراکز استفاده نماید، لذا جهت سهولت در رفت و آمد کودکان سرویس رفت و برگشت آنان را تامین نماید.
وی با اشاره به گرونه های سنی خاطر نشان کرد: گروه های سنی کانون به 4 دسته تقسیم می شوند که گروه ب شامل دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی، گروه ج چهارم تا ششم ابتدایی، گروه د متوسطه اول، گروه ه متوسطه دوم را شامل می شوند.
این کودک اذعان داشت: کودکانی که به مدرسه نرفتند نمی توانند عضو شوند زیرا مهمترین فعالیت کانون فرهنگ ترویج کتابخانی است.
نظرات بینندگان