کد خبر: ۶۱۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 16 مهر

صبر دل شیرازی‌ها سر اومد، قطار شهری نیومد!

شهردار منطقه 5 خبر داده که دود، خاک و نخاله‌های ناشی از ساخت و سازهای بالای شهر به چشم مردم پائین شهر می‌رود.

به گزارش شیرازه؛ «اداره کشور بدون سعه صدر امکان‌پذیر نیست»؛ این تیتر یک امروز «عصر مردم» است که از میان سخنان رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزیده شده است. البته رئیس جمهور باید توضیح دهد که چرا در هیچ یک از دیدارهای دانشجویی او، نمایندگان دانشجوها و تشکل‌های دانشجویی فرصتی برای سخن گفتن ندارند. یک نکته قابل تامل در این روزنامه حجم وسیع تبلیغات در صفحه اول آن است. تا جایی که یک چهارم این صفحه هم در اشغال تبلیغات و آگهی‌ها است. در صفحه سه «پارک دوبل برای تخت بیمارستانی» را می‌توانید بخوانید؛ «اشتباه نکنید، اینجا شیراز است، نه جنگ شده نه زلزله آمده ... در اقدامی عجیب یکی از بیمارستان‌های شهر شیراز که در مرکز شهر قرار دارد بیمار خود را همراه با تخت بیمارستانی به انتظار در کوچه پشت بیمارستان رها کرده!»

«افسانه» اما در سرمقاله امروز خود به سراغ اقتصاد استان و وضعیت تولید‌کنندگان آن رفته تا دوباره باب نقد دولت قبل را فراهم ساخته و به راحتی از یک سال عمر دولت تدبیر و امید بگذرد؛ «امروز اگر تلاش‌ها برای احیای کارخانه آزمایش و یا امثال آن بدون نتیجه مانده است و یا کارخانه تولید خودرو قادر به تولید روزانه 50 دستگاه پژو آن هم با توسل به واردات گسترده لوازم اصلی است، می‌توان ادعا نمود نفس‌های تولید به شمارش افتاده است». «40 درصد فارسی‌ها بر اثر بیماری قلبی می‌میرند» عنوان گزارشی از این روزنامه است که در آن، مدیر گروه بیماری‌های‌ قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته: مصرف بیش از حد فست فودها و نان و برنج در حجم زیاد را مهم‌ترین عامل افزایش وزن مردم ایران دانسته و آن را هشداری برای ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق معرفی کرده است.

«نیم‌نگاه» برخلاف دیروز که کوچک‌ترین خبری هم درباره «گذر هنر» در شیراز منتشر نکرده بود، امروز تیتر یک خود را به این مساله اختصاص داده است: «شیراز صاحب نخستین گذر هنر شد». در ستون در شهر چه خبر است، باز هم به گران فروشی پرداخته شده: «یکی ارزان‌تر خریده و ارزان می‌فروشد! یکی دلش می‌خواهد گران‌تر بفروشد که یعنی جنس من بهتر است و دیگری می‌خواهد پول آب و برق و تلفن مغازه‌اش را از مشتری بگیرد... امروز از هر کسی سوال کنی نمی‌توانی برای یک جنس یکسان قیمت واحدی پیدا کنی!» سردار سجادیان که مدت‌ها بود پس از پایان مسئولیتش در سمت فرماندهی نیروی انتظامی فارس در رسانه‌ها دیده نمی‌شد و فقط در برخی شبکه‌های اجتماعی حضور داشت، حالا در صفحه اول نیم‌نگاه از پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی فرماندهی انتظامی فارس در پنج رشته خبر داده است. او حالا رئیس این مرکز علمی است.

«واگذاری غیرقانونی 100 هکتار از اراضی سد تنگ سرخ» تیتر یک «خبر جنوب» امروز است. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز اعلام کرده که زمین‌هایی که می‌تواند بهترین تفرجگاه برای مردم شیراز باشد به ادارات مختلف واگذار شده است. اما «صبر دل شیرازی‌ها سر اومد، قطار شهری نیومد!» به یک تغییر دیگر در زمان افتتاحیه مترو اشاره کرده. بنا بود این مراسم در 20 مهر و با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت بگیرد اما حالا به زمان نامعلوم موکول شده است؛ «در حالی که مدیرعامل سازمان قطار شهری خبر از ورود آخرین واگن‌های فاز یک خط یک قطار شهری شیراز می‌دهد اما هنوز زمان دقیق افتتاح بزرگ‌ترین پروژه حمل و نقل شهر شیراز مشخص نیست». شهردار منطقه 5 هم به خبرجنوب اطلاع داده که دود، خاک و نخاله‌های ناشی از ساخت و سازهای بالای شهر به چشم مردم پائین شهر می‌رود. حفاظت از هر اثر تاریخی فارس با سالی 700 هزار تومان، یک سال پر از پسر برای مردم فارس و ... از دیگر عناوین این روزنامه هستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳
0
پس کی ما سوار قطار شهری میشیم.کسی دقیق میدونه؟میترسم ارزوم را به گور ببرم