کد خبر: ۶۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
سردار احمدی‌مقدم توضیح داد

چرا هواپیمای نیروی انتظامی سقوط کرد؟

سردار احمدی‌مقدم جزئیات حادثه سقوط هواپیمای نیروی انتظامی را تشریح کرد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با اشاره به سقوط شب گذشته یک فروند هواپیمای نیروی انتظامی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: هواپیمای مذکور یک هواپیمای دوموتوره توربو کوماندر که یک هواپیمای کوچک است بود که در ساعت 17:40 روز گذشته عازم زاهدان شد.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ وی با بیان اینکه سرنشینان این هواپیما گروهی از کارشناسان نیروی انتظامی بودند که برای نظارت بر منطقه جنوب شرق کشور عازم زاهدان شده بودند گفت: متاسفانه ساعاتی پس از بلند شدن این هواپیما، در حدود ساعت 21 هواپیمای مذکور از دید راداری گم شد.

احمدی‌مقدم ادامه داد: در ادامه بررسی موضوع، کاوش‌های محلی صبح امروز به نتیجه رسید و متاسفانه لاشه هواپیمای مذکور کشف شد.

فرمانده ناجا در توضیح علت این حادثه افزود: در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که خلبان هواپیمای مذکور به علت نقص فنی قصد فرود اضطراری داشته ولی به دلیل ناکافی بودن دید خلبان، زمین ناهمواری برای فرود این هواپیما انتخاب شده بود که به دلیل وجود ناهمواری‌های مسیر، هواپیما دچار آسیب شده و متلاشی شد.

وی با تاکید بر اینکه این هواپیما از نظر فنی امکان پرواز نسبتا طولانی در صورت از کار افتادن موتورهایش را هم داشت گفت: در ادامه بررسی‌ها و پس از کشف لاشه این هواپیما، جنازه سرنشینان آن کشف شد و تیم فنی نیروی انتظامی به محل حادثه اعزام شده و پیگیر موضوع هستند.

احمدی‌مقدم سرنشینان این هواپیما را شامل 3 نفر گروه پروازی و 4 نفر از کارشناسان نیروی انتظامی به سرپرستی سردار صادقی معاون ایمنی بازرسی ناجا عنوان کرد.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در مرزهای کشور گفت: باید به این موضوع توجه داشت که تهدیدات پیرامونی ما جدی است و مرزهای ما شایسته توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری هستند چرا که در برخی قسمت‌های مرز، گروه‌های تروریستی آزادی عمل داشته و دولت‌های مجاور ما یا توان برخورد با این گروه‌ها را ندارند و یا اهتمام لازم را به خرج نمی‌دهند.

وی ادامه داد: این موضوع در مرز پاکستان بیش از سایر مرزها به چشم می‌خورد و باید با توجه به تجربه چند ساله قبل در شمال سیستان که این موارد با انسداد مرزها برطرف شد سرمایه‌گذاری بیشتری در مرزها انجام شود.

نظرات بینندگان