کد خبر: ۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
خطیب جمعه بوانات:

علی مطهری وکیل مدافع فتنه شده/ اسیدپاشی نقشه جدید دشمن است

امام جمعه بوانات: مخالفت با مصوبه اي که هنوز در حال بررسي است چه معنائي دارد؟ بگذارید مجلس محترم کارش را بکند.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، اولین نماز جمعه آبانماه 93 شهرستان بوانات به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان و در حسینیه امام صادق (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام زارع در خطبه های نماز به حمایت یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از فتنه گران اشاره کرد و اظهار داشت: این نماینده به جاي اينکه خود را وکيل و مدافع مردم بداند و دنبال وظيفه نمايندگي خود باشد و در مقام نماينده مردم از ارزشهاي نظام دفاع کند، خودش را وکيل و مدافع فتنه گران کرده و تمام تلاشش براي رفع حصر از سران فتنه بکار مي گيرد. آقاي نماينده بدان که اين حصر نهايت لطف و مرحمت نظام به فتنه گراني است که با توجه به مباني ديني مفسد في الارضند، لذا شما اگر هنوز به سوگندي که در آغاز بکار مجلس خورده اي پايبندي، از خونهاي شهدا، از پدر بزرگوار و باعظمتت حيا کن و دست از دفاع از فتنه گران بردار.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه ها ماجرای اسید پاشی را نقشه دشمنان نظام در متشنج کردن جو کشور برای تصویب قانون امر به معروف دانست و گفت: دشمنان با ايجاد يک جو رعب و وحشت با اسيدپاشي به روي چند شهروند محترم فضا را متشنج کرده، و با تبليغات وسيع خود ضمن بردن آبروي مصدومين حادثه و بي حجاب معرفي کردن آنها ماهي خود را از آب گل آلود گرفته و در فضائي که بايد قوانين در سلامت کامل تصويب مي شد نگراني هائي درست کرد. من همه را به بصيرت و بينش دعوت مي کنم، نکند خداي ناکرده آب به آسياب دشمن بريزيم، از همگان مي خواهم در اظهار نظرها خصوصاً در امر واجبات مطالعه بيشتري بکنند.

خطیب جمعه بوانات به قانون امر به معروف و نهی از منکر که در  مجلس هست و در دستور بررسی به برخی که از تریبون های مختلف قصد منحرف کردن اذهان را دارند گفت : بگذارند قانون در مسير صحيح خود تدوين شده و در زمينه اجرا کمک کنند نه اينکه با بازي با کلمات و استفاده از الفاظ چند پهلو قوانين در شرف تدوين را در جامعه فشل نمايند، مخالفت با مصوبه اي که هنوز در حال بررسي است چه معنائي دارد، بگذاريم مجلس به وظيفه قانونيش که تقنين است عمل کند و ديگران هم به وظيفه قانوني خود که اجراي قانون مصوب است عمل نمايند.

حجت الاسلام زارع ثبات و ایستادگی در راه حق و تعادل در رفتار در عین شجاعت و صراحت را از خصوصیات بارز آیت الله مهدوی کنی دانست و ضمن عرض تسلیت وفات این عالم ربانی گفت : شاخصه هائي در وجود اين مرد الهي بود که او را زبانزد کرده بود، خصوصياتي چون. ثبات و ايستادگي در راه حق، 2. اعتدال در عين شجاعت و صراحت، 3.تربيت نيروي متعهد و متخصص،4.تحمل مخالف بر اساس اسلام و نه ليبراليسم، 5. فقه جواهري، 6. آزادگي و حريت و عدم وابستگي، 7. عدم دنياطلبي. جايگزيني چنين ياراني براي انقلاب و اسلام امکانپذير نيست، فقدان ايشان را بمحضر قطب عالم امکان، مقام معظم رهبري، خانواده مکرم ايشان، جامعه دانشگاهي و خصوصاً دانشگاه امام صادق(ع) و همه ملت ولايتمدار ايران تسليت عرض مي کنم.

امام جمعه بوانات بصیرت افزایی را مهمترین خصوصیت ماه محرم دانست و افزود : ايام محرم هر ساله زمينه مناسب و مساعدي فراهم مي شود تا کمبودهاي معنوي، و نيازهاي معرفتيمان را با حضور در مجالس عزاي امام حسين جبران کنيم، هدف از تشکيل اين مجالس و حضور در آن، ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس اهلبيت، تقويت روح ايمان در وجود خودمان است. بنابراين بايد توجه کنيم که از هدف واقعي که کسب شعور و معرفت هست دور نشويم و حواشي عزاداري ما را از متن فاصله ندهد.

خطیب جمعه بوانات بدعت ها را از حواشی عزاداری های امام حسین (ع) یاد کرد و از همگان خواست تا از این حواشی دوری کنند. وی اذعان داشت: يکي از شاخصه هاي تشخيص افزايش معرفت اين است که ببينيم ولايت پذيري ما چقدر افزايش يافته، ببينيم در مقابل تمهيداتي که دشمن در باب عزاداري براي ما در نظر گرفته چقدر گوش به فرمان رهبري هستيم، چقدر از کارهائي که موجب سوء استفاده دشمن مي شود فاصله گرفته ايم اضافه کردن طبل و... از حواشی عزاداری است و نگذاریم فرزندان ما از اصل عزاداری فاصله بگیرند.

 

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان