کد خبر: ۶۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳

امام جمعه قیروکارزین: اتفاقات «گذر هنر» بزرگترین توهین به مقدسات بود

این اداره به جای اینکه در جهت فرهنگ اقدامی انجام دهد در حال زدن بزرگترین ضربه به فرهنگ است.
به گزارش شیرازه به نقل از پرگون حجت الاسلام اکبری امام جمعه قیروکارزین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: اگر خون امام حسین(ع) نبود امروز قرآن نیز نبود و نمی گذاشتند که اسلام زنده بماند و امروز اسلامی که برای برای ما باقی مانده است به حرمت خون شهدای کربلاست.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) قیام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز تکلیف متولیان فرهنگ نیز احیای این کار پسندیده است.

اکبری ادامه داد: باید از این فرصت بزرگ که در ایام محرم ایجاد می شود بیشترین استفاده را ببریم؛ بحث امر به معروف و نهی از منکر تنها به زدن بنر و پوستر خلاصه نمی شود بلکه یک کار عملی است که باید هر کس این را وظیفه خود بداند و آن را انجام دهد.

امام جمعه قیروکارزین در ادامه به اتفاقات رخ داده در جشنواره گذر هنر در شیراز گفت: در یک مملکت اسلامی شیعی کار به جایی رسیده است که در سال فرهنگ در یک جشنواره فرهنگی توسط اداره متولی فرهنگ در کشور بزرگترین توهین به مقدسات فرهنگی شیعیان یعنی روضه اباعبداله الحسین (ع) می کنند.

وی اظهار داشت: این اداره به جای اینکه در جهت فرهنگ اقدامی انجام دهد در حال زدن بزرگترین ضربه به فرهنگ است.

حجت السلام اکبری با اشاره به برگزاری برخی برنامه های برگزار در شهرستان قیروکارزین نیز گفت: باید اداره فرهنگ و ارشاد در برنامه های خود دقت بیشتری کند و از هر موسیقی در آن ها استفاده نکند و باید در برنامه های خود بحث معنویت افزایی را بیشتر کند.

امام جمعه قیروکارزین با انتقاد از برخی معضلات فرهنگی بوجود آمده در شهرستان گفت: هر مغازه ای یک مانکن را بدترین وضع در جلوی مغازه خود قرار داده است و با این کار به اعتقادات مردم توهین می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: همه این اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد بخاطر این است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا نمی شود و اگر این واجب الهی انجام می شد شاهد این اتفاقات نبودیم.

نظرات بینندگان