کد خبر: ۶۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳

ماجراهای یک طرح 25 ساله در سروستان و شهردار شیراز

این طرح که تاکنون بار مالی سنگینی برای دولت به همراه داشته است.
به گزارش شیرازه به نقل از  سروآنلاین، سلیمان کرمی، فرماندار شهرستان سروستان درخصوص طرح انتقال پساب تصفیه شده شیراز به دشت سروستان، اظهار داشت: طرح انتقال پساب تصفیه شده شیراز به دشت سروستان یک طرح ملی با سابقه ۲۵ ساله است که با هدف پایین انداختن سطح آب زیرزمینی منطقه جنوب شرقی شیراز که وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده بود و انتقال این آب به دشت سروستان صورت گرفته است.

وی افزود: این طرح که تاکنون بار مالی سنگینی برای دولت به همراه داشته است، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی دولت نزدیک به دو سال است که متوقف شده، و مجوز سرمایه گذاری بخش خصوصی(B.O.T) آن اخذ شده که در آینده نزدیک فراخوان شناسایی متقاضیان و سرمایه گذاران مشترک این طرح اجرایی خواهد شد.

فرماندار سروستان تصریح کرد: فلسفه اجرای این طرح ۲۵ساله و انتقال این پساب کمک به شهر شیراز و در راستای ایجاد اشتغال، مسائل اجتماعی و سود به هزینه طرح های عمرانی و غیره… به صورت ویژه در حوزه شهرستان سروستان بوده است.

 سلیمان کرمی ادامه داد: هر گونه تخصیص در حوزه آب از اصول حاکمیتی است که نماینده تام الاختیار دولت در این خصوص طبق قانون شرکت سهامی آب منطقه ای است که هم حوزه صنعت و هم حوزه خدمات و کشاورزی می‌تواند این تخصیص را دریافت کند.

فرماندار سروستان همچنین تاکید کرد: در آینده نزدیک فراخوان شناسایی متقاضیان و سرمایه گذاران مشترک (B.O.T )این طرح اجرایی خواهد شد و شهرداری شیراز نیز می تواند به عنوان یک متقاضی و سرمایه گذار در این فراخوان شرکت کرده و سرمایه گذاری کند.

وی همچنین از قرارگرفتن این طرح در اولویت برنامه‌های سفر آتی ریاست محترم جمهوری به استان فارس برابر رایزنی های بعمل آمده خبر داد.

نظرات بینندگان