کد خبر: ۶۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 15 آبان

کدام یک قطورتر است؛ کتاب درد دل سرمایه‌گذاران فارس یا شاهنامه فردوسی؟!

مه آسانسورهای پیش از سال 85 در ادارات، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های مسکونی فارس غیراستاندارد هستند.

به گزارش شیرازه؛ روزنامه «افسانه»، تیتر یک خود را به سخنان مدیرکل اقتصادی استانداری اختصاص داده؛ «تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری فارس». حیدر عالیشوندی گفته که کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فارس به عنوان نقشه راه سرمایه‌گذاری در این استان در مراحل پایانی تدوین و تنظیم است و در یک ماه آینده منتشر خواهد شد. اما این روزنامه، نامه آیت‌الله حائری شیرازی به علی مطهری را با تیتری معنادار منتشر کرده. اگرچه این تیتر در میان نامه وجود دارد اما برای فهم معنای کامل آن باید همه موارد نامه خوانده شود و بر این اساس به نظر می‌رسد افسانه با بی‌انصافی، سعی کرده تا یک معنای خاص را با این تیتر به مخاطب القا کند؛ «دعوت به راهپیمایی آرام در پاریس با عقل اجتماعی سازگار است اما در ایران نیست»!

«وزیر ارتباطات: دولت بنا ندارد شبکه‌های اجتماعی را محدود کند» را «نیم‌نگاه» تیتر یک کرده است. البته دولت چه بخواهد و چه نخواهد باید نسبت به تذکر جدی قوه قضائیه مبنی بر ایجاد راهکاری برای جلوگیری از موارد مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی اهتمام داشته باشد. سردبیر این روزنامه در ستون «در شهر چه خبر است؟» به وضعیت نابسامان دستگاه‌های خودپرداز در روزهای تعطیل پرداخته و نوشته: «وقتی دو سه روز تعطیلی هست و نیاز به عابر بانک، بیشتر می‌شود که نگو و نپرس، از هر ده دوازده دستگاه عابر بانک یکی کار می‌کند و بقیه تنها وظیفه خط خطی کردن اعصاب مشتریان را برعهده دارند!! به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای حفظ آبروی خود و داشتن اعصاب و روان همراه با آرامش، در روزهای تعطیل پول نقد به همراه داشته باشید».

اما «عصر مردم» تیتر تامل برانگیز و کنایه‌داری را از میان واکنش شورائیان به لغو مصوبه طرح توسعه حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزیده؛ «عنوان سومین حرم اهل بیت را از روی شهر شیراز بردارید». معین عضو شورای شهر شیراز گفته اگر به دادخواهی مردم مظلوم شیراز رسیدگی نمی‌کنید، عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) را از روی شهر شیراز و مردم نجیب آن بردارید. اما کاریکاتور امروز این روزنامه که به نظر واکنشی است به انتشار کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان فارس؛

کدام یک قطورتر است؛ کتاب درددل سرمایه‌گذاران فارس یا شاهنامه فردوسی؟

«خطر از بیخ گوش شیرازی‌ها گذشت» را «خبر جنوب» تیتر یک کرده است. ماجرا از این قرار است که سازمان قطار شهری شیراز بدون هماهنگی با شرکت گاز اقدام به حفاری در میدان امام حسین(ع) نموده و همین امر به تخریب لوله 10 اینچی شبکه گاز منجر شده است. این مساله اگرچه باعث قطع گاز مشترکان شمال خیابان زند حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان شهرداری شد اما می‌توانست موارد خطرناک‌تری را نیز در پی داشته باشد که خدا را شکر چنین نشد. اما این تنها خبر «خطرناک» خبر جنوب نبود. این روزنامه به نقل از مدیرکل استاندارد فارس آورده که همه آسانسورهای پیش از سال 85 در ادارات، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های مسکونی فارس غیراستاندارد هستند. «کمبود بودجه، استعدادهای درخشان را از دانشگاه شیراز پراند» عنوان گفتگوی خبر جنوب با مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز است. دکتر احمد شیخی گفته که میزان بودجه استعدادهای درخشان در سال‌های اخیر کم‌تر هم شده است. به طور مثال در سال 83-82 هفتاد میلیون تومان بودجه به استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز اختصاص داشت اما اکنون این میزان حتی از نصف هم کم‌تر شده است. البته مشخص نیست که چرا این مقام مسئول به جای بیان آمار بودجه خود در سال‌های 84 تا 92، آخرین رقم دریافتی در سال‌های پایانی دولت اصلاحات را بیان کرده! فتامل. «شیراز صاحب بزرگ‌ترین پارک جنوب ایران می‌شود» و «حتی یک مورد هم ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است» از دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است.

نظرات بینندگان