کد خبر: ۶۲۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۳
فیلمی که مسئولین فارس باید ببینند

اسیدپاشی این بار به چهره سرمایه‌گذار؛ آیا استاندار فارس این صحنه‌ها را دیده است؟

معمولا باید دولت خدمات زیر بنایی را آماده کند و بعد سرمایه گذار وارد شود اما در مجتمع بر عکس این قضیه اتفاق افتاد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، وعده حمایت از سرمایه‌گذار و بخش خصوصی آن هم از نوع تمام و کمالش، از وعده‌هایی است به وعده سر خرمن می‌ماند تا یک قول بر اساس منطق و واقعیات موجود، «سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان فارس به صورت کامل مورد حمایت قرار می‌گیرند.» این گفته استاندار فارس در جلسه شورای اداری در حضور معاون اول رئیس جمهور است. این جمله احمدی حاکی از نگاه راهبردی دولت به حمایت از سرمایه گذار و تولید کننده در فارس می باشد. هدفی که در صورت تحقق می تواند در بسیاری از مسائل و مشکلات پیشروی استان راهگشا باشد. اما آیا در فضای واقعی و خارج از جلسه سخنرانی چنین حمایتی صورت می‌گیرد؟

همگان می‌دانند حمایت از سرمایه گذار زمانی معنا و مفهوم پیدا می کند که دولت در اولین قدم موانع پیشروی سرمایه گذار را بردارد که این امر می تواند با کم کردن بروکراسی و شناسایی موانع تحقق یابد. یکی از جلوه‌های حمایت واقعی از سرمایه‌گذار زمانی است که تولید کننده هایی که بخش عظیمی از سرمایه گذاری را انجام داده اند و اکنون به خاطر مشکلاتی واحد خود را متوقف کرده اند با تامین نقدینگی از ورشکستگی نجات یابند.

برای قضاوت درباره حمایت از سرمایه گذاری در فارس بهتر است پای صحبت‌های کسانی نشست که با امید به وعده‌های مسئولین همه داشته‌های خود را به میدان آوردند اما با بی‌وفایی روبرو شدند! به عنوان نمونه از جمله واحد های تولیدی که به دلیل عدم حمایت دولت تعطیل یا نیمه کاره رها شده است مجتمع «گاوداران صنعتی شیراز» است. این مجتمع که در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد در سال 76 به ازای مبلغی زمین به سرمایه گذار واگذار می شود. اما به دلیل عدم نظارت و عدم حمایت دولت و ناکارآمدی شرکت حامی تا سال 90 تغییر محسوسی در این مجتمع صورت نمی گیرد و تعداد زیادی از دامداران نیمه کاره پروژه را رها می کنند.

برخی دیگر از دامداران نیز به امید اینکه دولت حمایت می کند سرمایه گذاری میلیاردی انجام می دهند اما باز هم دولت به تعهد خود عمل نمی کند.

آقای «رایگان» یکی از دامدارانی که سرمایه گذاری کرده است یه خبرنگار شیرازه می گوید: به دلیل نبود برق مجبور شدم از موتور برق استفاده کنم که آن هم به دلیل نوسانات برق بر روی دستگاه‌ها و خرابی آنچنان قابل استفاده نمی باشد.

وی ادامه داد: الان شیر در شیر سرد کن موجود است اما به دلیل نبود برق و نداشتن گازوئیل برای راه اندازی موتور برق، اسید شیر ها زیاد می شود و کارخانه دیگر از ما قبول نمی کند.

جعفری دامدار سرمایه گذار دیگر که به دلیل نبود برق فعالیت خود را آغاز نمی کند می گوید: ساختمان و تجهیزات من کامل است اما می ترسم کارم را شروع کنم.

وی افزود: به همه ی دستگاههای دولتی برای حل مشکلات مکاتبه و مراجعه کرده ایم اما برای حل مشکل تاکنون جوابی نشنیده ایم.

مدیر عامل شرکت گاودارن صنعتی شیراز نیز در این باره گفت: مردم وظایف و سرمایه گذاری خود را انجام داده اند اما متاسفانه دولت وظیفه اصلیش را انجام نداده است.

«توانایی» افزود: معمولا باید دولت خدمات زیر بنایی را آماده کند و بعد سرمایه گذار وارد شود اما در مجتمع بر عکس این قضیه اتفاق افتاد.

به گزارش شیرازه اولین انتظار دامدارن مجتمع گاوداران صنعتی شیراز برق رسانی به این منطقه است. که جا دارد مسئولین امر به خصوص استاندار فارس که حمایت از سرمایه گذار را یکی از اولویت های مهم و اساسی در استان می دانند، برای راه اندازی این مجتمع تولیدی تمهیدات مناسب را بیاندیشند.

فیلمی که در ادامه می آید بخشی از مشکلات این دامداران است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳
0
این مشکلات که در مسیر سرمایه گذاران در فارس هست در هیچکدام استان های دیگر نیست آنها مثل آهن ربا سرمایه دار را جذب و حمایت می کنند اما در استان فارس با کارشکنی ، بوروکراسی ، و بی لیاقتی سرمایه گذار را فراری می دهند نمونه های بسیاری از آنها را در آباده می توان دید که شهرستان ابرکوی یزد آنها را به خاطر سنگ اندازیها سریعا جذب کرده ، باید برای فارس گریست !!!!!!!!!!!