کد خبر: ۶۲۸۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 22 آبان

قادری: طرح‌ توسعه شاهچراغ باید اجرا شود/ شورای عالی شهرسازی لجبازی می‌کند

طرح‌های توسعه شاهچراغ که پیش از این از سوی شورای عالی شهرسازی موصب شده است باید اجرا شود اما در این بین باید نهایت دقت و ظرافت به خرج داده شود که برای آثار و ابنیه تاریخی مشکلی پیش نیاید.
به گزارش شیرازه؛ «اکثر اعتبارات فارس تخصیص داده شده است»؛ این را نوبخت سخنگوی دولت در جلسه شورای برنامه‌ریزی فارس گفته و «نیم‌نگاه» تیتر یک کرده است. اما دیروز جلسه یک شورای دیگر نیز برگزار شد. سردار نقدی در جلسه شورای اداری استان حضور یافت. در این جلسه فرمانده سپاه فجر استان فارس گفته که افق ما ایجاد پنج هزار تعاونی کوچک تا پایان سال 93 در فارس است. نیم‌نگاه هم‌چنین در دو صفحه به بررسی عملیات محرم و سردار شهید آن؛ حسین مشفق پرداخته است. او در 21 آبان 1361 در ماه محرم و در عملیات محرم به شهادت رسید.

«عصر مردم» امروز ویژه‌نامه‌ای از حضور «فعال» موسسه مطبوعاتی و تبلیغاتی عصر مردم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات را منتشر کرده است. در صفحه اول این ویژه‌نامه آمده: «روزنامه سراسری عصر مردم همراه با نشریات اقماری از جمله هفته نامه بین‌المللی عصر اوز، هفته‌نامه استانی عصر نی‌ریز، هفته‌نامه استانی عصر مرودشت و نیز ماهنامه ادبی هنری هنگام هم اکنون در نمایشگاه مطبوعات به منظور پاسخگویی به بازدیدکنندگان حضوری فعال دارند.» سیروس رومی نویسنده کتاب شناسنامه مطبوعاتی فارس هم در این ویژه‌نامه مقاله «نگاهی به وضعیت مطبوعات فارس تا سال 75» را نوشته است. در بخشی از این مقاله آمده: «روزنامه‌نگاری فارس، زادگان پیشینه دیرینه‌تری از چاپ و نشر مطبوعات فارس دارد. چهل و سه سال قبل از انتشار مطبوعات در ایران و هفتاد و هشت سال پیش از نشر المنطبعه فی الفارس (اولین روزنامه شیراز) یک شیرازی نخستین نشریه ارمنی جهان را در مدرس هند منتشر کرد. بنا بر منابع ارمنی نشریه آزاد ارار (خبرنامه) که اولین شماره‌اش در 16 اکتبر 1792 میلادی به وسیله هاروطیون (هارطون) شماونیای شیرازی (1750- 1724م) انتشار یافت نخستین نشریه ارمنی زبان در جهان است ... فارس با انتشار 58 روزنامه و مجله بعد از شهرهای تهران، تبریز و رشت در دوره قاجاریه مقام چهارم را داشت».

«آغاز عملیات احداث پروژه فرهنگی الغدیر در شیراز» تیتر یک «افسانه» امروز است. این پروژه شامل کتابخانه، حسینیه، نگارخانه، تالار فرهنگی و مذهبی است. اظهارات نماینده شیراز در خصوص طرح توسعه حرم را هم در صفحه اول خود منتشر کرده. جعفر قادری گفته که طرح توسعه حرم و حفظ آثار تاریخی لازم و ملزوم یکدیگرند؛ «مهم ترین موضوع درباره شیراز این است که طرح‌های توسعه شاهچراغ که پیش از این از سوی شورای عالی شهرسازی موصب شده است باید اجرا شود اما در این بین باید نهایت دقت و ظرافت به خرج داده شود که برای آثار و ابنیه تاریخی مشکلی پیش نیاید چون اینها سرمایه‌های شهر هستند». این روزنامه بر اساس برداشت خود از سخنان قادری نوشته: «قادری اگرچه در اظهاراتش از اهمیت حفظ بافت تاریخی شیراز نیز سخن می‌گوید اما برخی اظهاراتش نشان از این دارد که وی شورای عالی معماری و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی را در موضوعات به وجود آمده مقصر می‌داند». قادری گفته که شورای عالی معماری و شهرسازی در لج و لج‌بازی‌هایی افتاده است.

«خبر جنوب» امروز در صفحه استانی خود تیتر یک ندارد! این روزنامه چهره هشت شخصیت استانی و ملی را همراه با جملاتی از آنان منتشر کرده است. «پای بنزین اروپایی به شیراز هم باز می‌شود» دیگر تیتر صفحه نخست این روزنامه است. قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره آخرین وضعیت عرضه بنزین اروپایی در دو کلانشهر اهواز و شیراز گفته است: تا دو ماه آینده و با بهره‌برداری از یک پروژه جدید پالایشگاهی در پالایشگاه نفت آبادان، عرضه بنزین اروپایی در کلانشهر اهواز آغاز خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳
1
این آقای قادری متخصص در چه حوزه ای هستند. در مورد هر چیزی نظر می دهند
وقتی شواریعالی شهرسازی تشخیص داده است که نباید اجرا شود ایشان چرا سیاسی کاری می کنند.
جمال
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳
0
باید تشکر ویژه از افرادی چون دکتر قادری داشت که هدفشان تثبیت شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت ع در کشور است، ولی ببینید هدف بعضی ها اینه که میخوان افتخار سومین حرم اهل بیت را از شیراز بگیرند و این حرکات حساب شده به نظر میاد و ... مواظب باشیم مواظب باشیم