کد خبر: ۶۲۷۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مسئولان در اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) دچار کاغذ بازی شده‌اند/ برخی فقط برای خشت و گل دل می‌سوزانند

امام جمعه شیراز گفت طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) نیازمند حرکت سریع، قوی و محکم است.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نیازمند حرکت سریع، قوی و محکم است اما متاسفانه مسوولان در اجرای این طرح دچار کاغذ بازی اداری شدند.

به گزارش شیرازه آیت الله اسدالله ایمانی در گفت و گو با ایرنا خواستار اهتمام بیشتر برای اجرایی شدن هر چه زودتر طرح توسعه درون و اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) شد و بیان داشت:ایجاد راه دسترسی به این حرم مطهر یکی از مهمترین کارها در این بخش است زیرا درصورت فراهم نشدن مسیر دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) کارها ابتر و بدون نتیجه است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(غ) افزود:کار در این بخش زمانی به نتیجه می رسد که مجاوران، شهروندان و زائران بتوانند به راحتی به زیارت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) مشرف شوند.

آیت الله ایمانی اظهارداشت: هم اکنون شرایط و راه های دسترسی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) مناسب نیست و باید تمهیداتی برای تردد و دسترسی آسان مردم به حرم های مطهر احمدی و محمدی(ع) از سمت خیابان لطفعلی خان زند در نظر گرفته شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:باید خیابان ها و راه های دسترسی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به گونه ای باشد که فضای زیارت این امامزاده واجب التکریم برای مردم مهیا باشد اما متاسفانه تاکنون کار مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

وی ادامه داد: امروز شهروندان و زائران حرم شاهچراغ(ع) برای 10 دقیقه زیارت باید دو ساعت وقت آنها در ترافیک تلف شود و حتی با قبض جریمه روبرو شوند که این یک ضعف بزرگ است.

آیت الله ایمانی بیان کرد:درحالی که برای دفاع از آجر، خشت و مخروبه هایی که پناهگاه معتادان شده سازمان های مردم نهاد تشکیل می دهیم باید با توجه به این که سازمان های مردم نهاد مختلفی در استان فارس و شهر شیراز فعال است برای انسان های مومنی که می خواهند برای زیارت به حرم شاهچراغ(ع) بیایند ، این گونه نهادهای مردمی نیز تشکیل شود.

امام جمعه شیراز افزود: کاش برخی به اندازه نگرانی و دلسوزی برای خشت و گل، برای انسان ها و شهروندان نیز دلسوزی داشته باشند.

وی با بیان این که باید برای حل مشکل بافت های فرسوده شیراز و توسعه حرم های مطهر احمدی و محمدی(ع) برنامه ریزی اساسی و اصولی انجام شود گفت: یک سوم جمعیت استان فارس در کلانشهر شیراز ساکن است از این رو همه دستگاه ها باید برای رفع مشکلات بافت فرسوده شیراز و توسعه حرم های مطهر همکاری کنند.

طرح 57 هکتاری توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در ششم دی 1389 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳
2
حرم باید توسعه پیدا کند.یا مهدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳
1
امام جمعه محترم همه چیز سر جای خودش باشد بهتر نیست
در دنیا از همین خشت و گلها پولی در می اورند که از فروش نفت ما بیشتر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳
1
شما که سهولت زیارت مردم را می خواهید چرا راه مردم را بستید؟ پیش از ایم مردم به راحتی از خیابان احمدی به خیابان لطفعلی خان دسترسی داشتند اما با این توسعه مسیر دسترسی مردم مسدود شده و مجبورند مسافت زیادی را طی کنند!