کد خبر: ۶۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳
در افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان فارس عنوان شد

فعالیت وزارت ارشاد در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد اسلامی گفت: برای انتقال فرهنگ اسلامی و ایرانی در دو بخش تولید رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای نیز فعالیت می‌کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ علی‌اصغر کاراندیش سه‌شنبه‌ شب در افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس اظهار داشت: امروز چاره‌ای نداریم مگر آنکه از ابزارهایی که تولید می‌شود در راستای انتقال فرهنگ اسلامی و ایرانی با تولید محتوای مفید و سازنده استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید دلایل شمارگان پایین کتاب در کشور را بیابیم، گفت: یکی از دلایل این است که فکر می‌کنیم همین برای ما کافی است که بزرگانی مانند ابوعلی‌سینا در تاریخ خود داریم، در حالی‌ که باید دنبال این باشیم که از نظر نیازهای درونی چه نیازهایی داریم و خود را با کتاب‌خوانی و ارتقای دانش به مرتبت بزرگان برسانیم.

معاون وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم در حوزه فرهنگ دستاوردهای خوبی داشته باشیم، به‌ یقین در حوزه‌های دیگر موفق نخواهیم بود. زمانی عادت به کتاب‌خوانی در جامعه شیوع پیدا می‌کند که مردم پرسشگر و دنبال معرفت باشند.

کاراندیش با بیان اینکه باید عادت به مطالعه را به کودکان آموخت، افزود: یکی از کارهایی که مسئولان باید به آن توجه کنند، ترویج کتاب‌خوانی در دوران دبستان است.
نظرات بینندگان