کد خبر: ۶۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳

جهادکشاورزی قیروکارزین به آبیاری قطره‌ای وام بلاعوض میلیونی می‌ دهد

تسهیلات استفاده از روش آبیاری تحت فشار به صورت 85 درصد بلاعوض در شهرستان قیروکارزین در حال پرداخت است.
ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار پرگون اظهار داشت: تسهیلات استفاده از روش آبیاری تحت فشار به صورت 85 درصد بلاعوض در شهرستان قیروکارزین در حال پرداخت است.

وی گفت: اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی و باغات از اصلی ترین راهکارها برای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفتن منابع محدودآب در مناطق مستعد و افزایش راندمان آبیاری است.

انصاری اظهار داشت: از سال 88 تسهیلات استفاده از روش آبیاری تحت فشار به صورت 50 درصد بلاعوض در شهرستان قیروکارزین پرداخت شد که این امر در سال 90 به صورت 85 درصد بلاعوض شد.

وی تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات به مردم حدود 900 هکتار از اراضی و باغات شهرستان قیروکارزین تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت و استفاده از آب در این اراضی به صورت بهینه شد که در مصرف آب صرفه جویی به عمل آمد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی قیروکارزین اظهار داشت: از سال 88 تاکنون حدود 2 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان قیروکارزین پرداخت شده است که این امر از سال 93 با انسجام بیشتری در حال انجام است و تاکنون 186 هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

انصاری گفت:  سقف تسهیلات(یارانه دولتی) در آبیاری قطره ای و نواری برای هر هکتار مبلغ 65 میلیون ریال و در آبیاری بارانی 50 میلیون ریال است.

وی در پایان از عموم کشاورزان قیروکارزین خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان از کمک های بلاعوض دولتی استفاده نمایند.

نظرات بینندگان