کد خبر: ۶۳۴۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳

امام جمعه خنج: تیم مذاکره کننده ایرانی مراقب فتنه های پشت پرده 5+1 باشند

امام جمعه تشیع خنج با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای، گفت: مذاکره کنندگان ایرانی باید مراقب فتنه های آمریکا باشند.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، امام جمعه تشیع خنج در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خنــج کـهن با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای و زیاده خواهی آمریکا در این مذاکرات، گفت: زیاده خواهی و روحیه استکباری آمریکا پدیده ای امروزی نیست بلکه سردمداران آمریکایی همیشه به دنبال دخالت در امور سایر کشورها بوده اند تا به اصطلاح، خودشان را ارباب و دیگران را نوکر قلمداد کنند.

خوی استکباری آمریکا موجب شد مذاکرات هسته ای به صورت جامع برگزار نشود


حجت الاسلام رضا صفایی با بیان اینکه ایجاد تنش، جنگ های متعدد، انقلاب های مخملی، انسان کشی جمعی و ایجاد جنگ های روانی، تنها گوشه ای از جنایات آمریکاست، تصریح نمود: بعید است که انسان آزاده ای اینگونه جنایات را ببیند و در مقابل، همه اینها را به پای نوع دوستی و دموکراسی بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به تمدید هفت ماه و هفت روزه ای که در روند مذاکرات هسته ای ایجاد شد، گفت: ما طبق منطق قرآن که خطاب به حضرت موسی (ع) و هارون می فرماید: "فقولا له قولاً لیّناً لعلّه یتذکّر او یخشی"، نشان دادیم که اهل منطق و گفتگو هستیم حتی اگر طرف مقابل فرعونی باشد.

روند مذاکرات، دنیا را وارد فاز جدیدی از جنگ سرد کرد
امام جمعه شیعیان خنج ادامه داد: روند مذاکرات با تمام نواقص و مشکلاتی که داشت، اما دنیا را وارد یک فاز جدیدی از جنگ سرد کرد که دیگر زمان جنگ های پرهزینه نسل کشی و بربریت تمام شده و کسی موفق هست که بر خلاف طبیعت درندگی حیوانی، اهل منطق باشد و قدرت خود را با استدلالاتی اعتقادی و برگرفته از نیازهای معنوی مردمی بر سایر قدرت ها برتری دهد.

صفایی در ادامه افزود: ما به فرموده مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و حاضر نیستیم نیروهای خود را فدای توطئه های دشمن کنیم اما نیروهای مذاکره کننده بدانند پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و خواسته های مردمی که به خاطر آن جان خود را داده و هزینه کردند، باید اساس مذاکرات باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان خنج اضافه کرد: امروز ضعف آمریکا بر دنیا ثابت شده و دنیا به این امر معترف است و لذا نباید عزت، قدرت و توان ایران به خاطر برخی زیاده خواهی های آمریکا زیر سؤال رود.

امام جمعه تشیع خنج ادامه داد: از آنجایی که به گروه 1+5 در روند مذاکرات چندان اطمینانی وجود ندارد، نمی توان درباره روند مذاکرات و نتیجه آن به طور قطع صحبت نمود. همچنانکه در این مذاکرات اخیر علیرغم اینکه اعضای گروه 1+5 اعلام کردند یک روند رو به جلو صورت گرفته اما پیشرفت و دستاورد چندانی را نصیب ما نکرد؛ چرا که باز هم خوی استکباری آمریکا باعث شد تا توافق به صورت جامع برگزار نشود. تیم مذاکره کننده ایرانی و دولت باید مراقب فتنه های پشت پرده آنها باشند.

آنچه ایران نیاز دارد، اقتدار و احترام به خواست مردم است
حجت الاسلام صفایی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شکست های آمریکا و سیاست هایش در منطقه، آیا ایران به مذاکره با آمریکا نیاز دارد یا آمریکا باید به دنبال مذاکره با ایران باشد، گفت: آنچه ایران نیاز دارد، اقتدار، استقلال و احترام به خواست مردم و کشور است و تا زمانی که این موارد نادیده گرفته شوند، قطعاً برای ما پیروزی محسوب نخواهد شد.

وی ادامه داد: بعید است طرف آمریکایی حاضر شود به عزت مردم ایران احترام گذارده و حقوق آنها را محترم بشمارد؛ لذا زمانی ما پیروز میدان خواهیم بود که آمریکا با عجز تمام حاضر به مذاکره با ایران شود. همانگونه که تاریخ ثابت کرده، هر زمان ما با اقتدار و پیروی از ولایت جلو رفتیم، آنها را به زانو درآورده و برعکس هنگامی که خوش بینانه رفتار کردیم، زخم آنها را بر پیکره انقلاب بیشتر مشاهده کردیم. نمونه بارز آن نیز جریان فتنه بود که پنجه های تیز و اهداف شیطانی آنها را برملا کرد.

امام جمعه تشیع خنج در پایان ﺗﺄکید نمود: امیدواریم مسئولین امر، دلسوزانه و مقتدرانه و با ﺗﺄسی از رهنمودهای ارزنده رهبر عزیزمان در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب گام برداشته و مجدانه در راستای اعتلای کشور برنامه ریزی نمایند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳
0
باسلام! واقعا یکی از دغدغه های مردم اینه که متاسفانه برخی مسئولین محترم انگار درگیر مسابقه مذاکره هستند و بعضی وقتا عزت مندی مردم را در مذاکرات رعایت نمی کنند
زارع
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳
0
مطالب بسیار خوبی را امام جمعه محترم بیان فرموده اند ولی ای کاش در کنار این گونه مطالب سیاسی آموزنده مسایل مردمی از جمله معیشت مردم و اقتصاد و مسائل و مشکلات جوانان نیز مطرح شود. با تشکر.
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳
0
سلام. تعجب می کنم که چرا همیشه باید نتیجه مذاکرات رو اول از همه از طرف مقابل بشنویم آیا این به نظر شما مخفی کاری نیست؟
رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳
0
خداوند دلسوزان نظام را در زیر لوای پرچم ولایت محفوظ دارد. إن شاءالله....