کد خبر: ۶۳۵۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳
شیرازه گزارش می‌دهد

اتوبوسرانی شیراز آمیزه‌ای از خدمت، سبقت و تبعیض+عکس

این روزها که سرما را می‌توان به خوبی احساس کرد، اتوبوس‌‌های خط واحد برخی خطوط، اصلا جای خوبی برای گرم شدن نیستند.
شیرازه- سرویس اجتماعی: اتوبوس‌هایی که باعث کاهش استفاده مردم از خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش ترافیک شود؛ این را می‌توان افقی برای اتوبوس‌هایی دانست که در شیراز مشغول به جابجایی مسافران درون شهری هستند؛ افقی که به نظر با شرایط فعلی چندان ارتباطی ندارد، هر چند مسئولین امر معتقدند کیفیت خدمات‌دهی خوب است.

اتوبوس

البته بیان انتقادات به معنای ندیدن زحمات فعالان این حوزه، از مدیریت گرفته تا راننده‌هایی که مشغول جابجایی مسافر در خیابان‌ها هستند، نیست بلکه صرفا تذکری است به منظور بهبود هرچه بیشتر شرایط برای خدمات‌رسانی به مردم.

این روزها که سرما را می‌توان به خوبی احساس کرد، اتوبوس‌‌های خط واحد برخی خطوط، اصلا جای خوبی برای گرم شدن نیستند. بخاری یکی از کمبودهایی است که می‌توان آن را با هوای سرد داخل اتوبوس‌ها احساس کرد، همان‌طور که نبود پرده در برخی اتوبوس‌ها در فصل گرما، مخل آسایش مردم بود. البته قطعا همه جای شهر وضعیت یکسانی ندارد. این کمبودها را بیشتر می‌توان در مناطق جنوب شهر دید.

اتوبوس

این‌ها البته تنها کمبودهایی نیست که مردم را آزار می‌دهد. صندلی‌های شکسته و کثیف را می‌توان در برخی اتوبوس‌ها دید که وقتی به وضعیت نابسامان برخی ایستگاه‌ها اضافه شود، دردناک‌تر خواهد شد. اما این‌ها بیشتر امکانات رفاهی محسوب می‌شود و آن‌چه باعث اتلاف وقت مسافران خواهد شد، تعداد کم اتوبوس‌ها در برخی خطوط و توقف‌های بیجا و تاکسی‌وار رانندگان است که بیشتر از هر چیزی اعصاب مردم را اذیت می‌‌کند.

اتوبوس

اخلاق و برخورد نامناسب با مردم از سوی برخی راننده‌ها، سبقت‌های عجیب رانندگانی که در یک مسیر هستند تا مسافران بیشتری نصیب‌شان شود، جابجایی برخی خطوط با کرایه‌های متفاوت تا جایی که باعث می‌شود تا اتوبوسی با کرایه 350 تومان در خطی کار کند که کرایه‌اش 250 تومان است و ... از دیگر انتقاداتی است که به مدیریت سازمان اتوبوس‌رانی شیراز و حومه وارد است.

اتوبوس

به نظر می‌رسد فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسی در شیراز، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که موجب ایجاد کمبودهای فوق در شیراز شده است؛ فرسودگی‌ای که با یارانه سالیانه حدود دو میلیون تومانی به صاحبان اتوبوس‌ها، از میان نخواهد رفت. با همه این‌ها باید از مسئولین شهرداری پرسید که دقیقا کدام مزیت این سیستم حمل و نقل قابل دفاع است که بعضا به آن می‌نازند؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خالقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
0
شنیده ام برخی راننده هایی که مردم ازشون راضی نیستند یا کلا مشکل! دارند به برخی خطوط خاص می فرستند تا با روحیات آن خط همخوانی داشته باشد!
محمد صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
0
سلام
با تشکر از پرسنل رانندگان نقلیه شهری
متاسفانه مشکلی که در شیراز هست این هست که سرعت اتوبوس های واحد خیلی کمه که من بهش می گم سرعت لاک پشتی

یکی از دلایل عدم رغبت مردم به سوار شدن به اتوبوس می تونه این مورد باشه

امید است که با رفع این مشکل و رغبت عموم مردم به سوارشدن به اتوبوس مشکل ترافیک و ... در شیراز کتر شود
ان شالله