کد خبر: ۶۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۳

شهردار شیراز: یک سوم هزینه ساماندهی قبرستان دارالسلام را می‌دهیم

اگر دارالسلام تحويل شهرداري شيراز شود، بهترين مجموعه فرهنگي تاريخي و گردشگري را ايجاد خواهيم كرد.
به گزارش شیرازه، شهردار شيراز گفت: يكي از طرح‌هاي مورد نظر شهرداري،‌ ساماندهي و بهسازي قبرستان تاريخي دارالسلام به‌عنوان يكي از جاذبه‌هاي مهم تاريخي شيراز است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، مهندس عليرضا پاك‌فطرت در حاشيه برگزاري جلسه با مديران اوقاف و ميراث فرهنگي فارس، گفت: قبرستان دارالسلام اكنون وضعيت مناسبي ندارد؛ اما مي‌توان با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود با همكاري ساير دستگاه‌هاي متولي، اين مكان را به يك جاذبه بسيار مناسب گردشگري تبديل كرد.

وي با بيان اينكه شهرداري شيراز حاضر است در صورت تصويب طرح ساماندهي دارالسلام، يك سوم هزينه را تقبل كند، گفت: اين موضوع يكي از دغدغه‌هاي اعضاي محترم شوراي شهر شيراز نيز بوده و هست.

شهردار شيراز با اشاره به اقدامات عمراني در حال اجرا در آن محدوده، گفت: دارالسلام گذشته شيراز به‌شمار مي‌رود و متاسفانه به‌دليل كم‌توجهي، بسياري از سنگ‌ها و سنگ‌نوشته‌هاي ارزشمند اين مكان به سرقت رفته یا تخریب شده است.

وي اجرايي شدن طرح جمع‌آوري معتادان را يادآور و متذكر شد: اگر دارالسلام تحويل شهرداري شيراز شود، بهترين مجموعه فرهنگي تاريخي و گردشگري را ايجاد خواهيم كرد.

شهردار شيراز همچنين تصريح كرد: توجه به اين محدوده به‌ معناي ايجاد يك مسير دسترسي مناسب براي حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شكل پياده‌راه و با جذابيت‌هاي خاص فرهنگي مذهبي مد نظر است.

وي با بيان اينكه در برخی كلانشهرها چنين اقداماتي با هماهنگي بين‌دستگاهي توسط شهرداري اجرايي شده و جواب داده است، گفت: اين اقدامات مردم را با گذشته پيوند مي‌دهد.

شهردار شيراز گفت: مي‌توان يك مجموعه بزرگ شامل پهنه‌هاي تاريخي، فرهنگي، آموزشي، درماني، پارك‌سوار و ... را در اين مجموعه پيش‌بيني و با ايجاد تقاطع‌هاي مناسب، تردد سواره و پياده را مجزا و تسهيل كرد.

علیرضا پاك‌فطرت با تأکید بر تسهیل و ایجاد مسیرهای جدید دسترسی به حرم های مطهر(ع)، گفت: طرح اجراي تقاطع غيرهمسطح با هدف تسهيل در تردد سواره و پياده در يكي از مبادي ورودي و دسترسي به حرم های مطهر(ع) به همراه احداث فاز دوم خیابان 9دی در دست طراحی است که پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود.

نظرات بینندگان